Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:36:22 GMT

واحد OPU در مرکز ترومای اردبیل راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۲۹۳

واحد OPU در مرکز ترومای اردبیل راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌‌‌اندازی رسمی واحد OPU بخش نگهداری و مراقبت بیماران مرگ مغزی در ساختمان جدیدالتاسیس مرکز ترومای اردبیل خبر داد. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اردبیل، قدرت اخوان‌اکبری ظهر امروز در مراسم تقدیر بازرسین واحد فراهم‌آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت:  این بخش مجهز با داشتن آی‌سی‌یو اختصاصی در افزایش کیفیت مراقبت‌‌ها و کاهش زمان رضایت‌‌گیری و اعزام بیماران مرگ مغزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراقبت از بیماران مرگ‌مغزی و اهدای عضوکاری ارزشمند، دارای ابعاد معنوی و نیز طاقت‌فرسا و پیچیده است و این مهم نیازمند داشتن بنیه علمی و توانمندی‌‌های خاص بوده و در همین راستا تیم‌‌های تشخیص و تایید و رضایت‌‌گیری دانشگاه اردبیل از توانمندترین تیم‌‌های کشور می‌‌باشد.

اهدای اعضای بدن زن جوان به 4 بیمار نیازمند پس از مرگ مغزیبیماران مرگ مغزی ‌شرایط بازگشت مجدد ندارند / علما و مراجع ‌مردم را به پیوند اعضا تشویق کنندسالانه 80 مورد مرگ مغزی در استان سیستان و بلوچستان گزارش می‌شو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به کسب رتبه نخست استان اردبیل در اهدای عضو بیان کرد: از کل موارد شناسایی شده با سطح هوشیاری زیر 6 تعداد 195 بیمار با تشخیص‌‌های مختلف تعداد 51 مورد بیماران مرگ مغزی بوده است که با توجه به نتایج آزمایشات و بررسی‌های متعدد از این تعداد 34 مورد می‌توانستند اهداکننده  عضو پیوندی باشند که اعضای سالم 12 بیمار با عدم رضایت خانواده‌ها برای اهدا مواجه بودیم. 

اخوان اکبری تصریح کرد: تاکنون اعضای 22 نفر مرگ‌مغزی در استان با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده است که با توجه به شاخصه‌‌های موجود در استان برای 2 سال پی‌درپی رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغری و اهدای عضو در کشور را بدست آورده است.

وی تعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان واحد اردبیل و اقدامات دانشگاه در تامین زیرساخت‌‌ها را مناسب دانست و گفت: ما در اردبیل از متخصصان و پرسنل متبحری در واحد فراهم‌‌آوری برخوردار هستیم و این امتیازی مثبت برای دانشگاه و بسترساز تعامل مناسب با خانواده‌‌های داوطلب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آغاز عملیات فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل خبر داد و افزود: در جریان سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت به اردبیل یک‌‌هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه‌پروژه بزرگ بیمارستانی این استان اختصاص یافت که 500 میلیارد ریال از این اعتبار برای آغاز عملیات فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل در نظر گرفت شده است.

 انتهای پیام/131/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.
پیرعلی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.
وی گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.
سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند