Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات بهمن ماه و عید نوروز با تغییرات ناگهانی در بازار اجاره روزانه ویلا و آپارتمان های مبله در سراسر کشور مخصوصا شهرهایی با جاذبه های سیاحتی و زیارتی روبرو میشویم. وجود تقاضای بالا، تعداد محدود اقامتگاه ها و ظرفیت پایین هتل ها به دلیل شروع فصل جدید سفرهای داخلی مهمترین دلیل این تغییر قیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عمده تغییرات قیمت با توجه به نوع فصل در شهرهای مختلف میتواند متفاوت باشد، به عنوان مثال در ایام محرم شهرهای مذهبی همچون مشهد و قم به دلیل افزایش تعداد زائرین با جهش ناگهانی در قیمت ها مواجه میشود و شهرهایی همچون کیش، قشم، اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و شهرهای شمالی در ایام تعطیلات بهمن و عید نوروز با تغییرات قیمتی روبرو می گردند. اما در این میان پایتخت ایران یعنی شهر تهران به دلیل داشتن سفرهای زیاد غیر فصلی  با کمترین تغییرات قیمتی در بحث خدمات اقامتگاه و آپارتمان مبله در تمام طول سال مواجه است.

یک از عمده دلایل مشهود در تغییر نرخ قیمت ها در این فصول بازار دلالی سنتی است که باعث می گردد میهمانان بدون اطلاع از قیمت اصلی صرفا با شیوه بازاریابی تلفنی که دلالان دارند گرفتار قیمت های بالا شوند و همین موضوع در نهایت به صورت اپیدمی در بازار پخش شده و قیمت ها بالا رود. اما خوشبختانه در سال های اخیر با پدید آمدن سبک جدیدی از کسب وکار بصورت آنلاین در قالب شرکت های تجارت الکترونیک و سهل الوصول شدن دسترسی مردم و مسافرین به اطلاعات و قیمت های ویلا و سوئیت های مبله در بازه های زمانی مختلف یک بازار رقابتی ایجاد شده است و باعث گردیده در ایام پیک و غیر پیک یک توازن قیمتی شکل بگیرد و جهش های قیمتی به حداقل خود برسد. به عنوان مثال هم اکنون سایت میهمان شو با دعوت از میزبانان مختلف در سراسر کشور موفق شده است بیش از 5000 ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله و اقامتگاه بوم گردی را جهت رزرو آنلاین در اختیار میهمانان قرار دهد و با داشتن صدها رزرو روزانه به عنوان پیشگام این بازار فعالیت می کند. برای تحلیل عملکرد این سایت چند شهر را در این سایت مورد بررسی قرار میدهیم. برای اجاره سوئیت در مشهد به عنوان یکی از قطب های گردشگری زیارتی ایران وارد سایت میهمان شو شده و شهر مشهد را انتخاب میکنیم، پس از آن تعداد میهمان و تاریخ ورود و خروج خود را انتخاب کرده و روی دکمه جستجو کلیک میکنیم و میبینیم که بیش از هشتاد سوئیت و خانه مبله برای اجاره روزانه در این سایت وجود دارد که تمامی انها شامل تصاویر از زوایای مختلف، نام میزبان، شرح امکانات و موقعیت جغرافیایی ملک به همراه قیمت در بازه های زمانی مختلف است که میتوان بصورت رایگان درخواست رزرو را در ان ثبت نمود. قیمت ها از حداقل 50 هزار تومان تا حداکثر یک میلیون برای آپارتمان هلی لوکس و ویلاها متغییر است یا برای اجاره سوئیت در کاشان به عنوان یکی از شهرهای باستانی ایران که پذیرای میهمانان مخصوصا در ایام نوروز و بهار است بیش از یکصد مورد سوئیت، اقامتگاه سنتی و ویلا از قیمت 60 هزار تومان تا یک میلیون تومان موجود است.

محل قرار گیری عکس شماره دو

شهر های شمالی ایران نیز از جمله مقاصد مهم گردشگری در تمامی فصول می باشند، شهر های همانند چالوس، رامسر، متل قو، ماسال، تالش که انبوهی از ویلا ها را در خود جای داده است و در سایت میهمان شو هم اکنون برای اجاره ویلا در شمال بیش از هزار ویلا، کلبه جنگلی، اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که میتوان بصورت کاملا آنلاین آنها را رزرو نمود. قیمت شهرهای شمالی در ایام پیک عمدتا تا 30 درصد رشد خواهند داشت که بهتر است رزرو حداقل تا دو هفته زودتر انجام گردد. اما ان چیزی که این سایت را متمایز می کند ارایه گارانتی کمترین قیمت از سوی میهمان شو است، این سایت گارانتی میکند در صورتی که قیمت رزرو شما در سایت دیگری کمتر از میهمان شو باشد و این موضوع اثبات گردد، به عنوان جریمه همان ملک را به شما با 5% ارزانتر رزرو دهد که این موضوع در نهایت باعت میشود میهمانان از قیمت رزرو خود اطمینان کافی داشته باشند. از دیگر گارانتی هایی که این سایت انجام میدهد تحویل کلید است، کلیه پرداخت های شما تا لحظه ورود نزد میهمان شو محفوظ بوده و این سایت پس از دریافت کلید توسط میهمان و استقرار در ان مبلغ رزرو را با میزبان تسویه می کند.

وجود پشتیبانی تلفنی در تمامی ایام سال حتی روزهای تعطیل از لحظه رزرو تا پایان مدت سفر از مهمترین شاخصه های این سایت است که در هر لحظه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و مشکلات بوده و سعی میکند میهمانان با کمترین دغدغه اقامت خود را سپری نمایند. همچنین این سایت با داشتن یک جامعه آماری بالا در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی های مختلف و تخفیف های دوره ای را نیز به اطلاع میهمانان می رساند. برای داشتن یک رزرو مطمئن بهتر است ضمن بررسی مراجع معتبر در بحث رزرو اقامتگاه و عدم اعتماد به آگهی های افراد ناشناس در برنامه های انتشار آگهی سعی کنید یک سفر بدون دغدغه را برای خود و خانواده بسازید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایام تعطیلات شبکه های اجتماعی عید نوروز قشم مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن

کارشناس مسکن گفت: تمامی بخش‌ها دارای قانون و قوانین مشخصی هستند اما اجاره‌نشینی و بازار مسکن کاملاً رها شده و شخص مستأجر در صورت افزایش غیر متعارف صاحب خانه به هیچ ارگانی نمی‌تواند شکایت کند، همچنین در دستگاه بزرگ قضائی کشور جای برای ثبت شکایت مستأجران مشخص نشده است.

مجید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمامی کشورهای دنیا در خصوص موضوع مهم اجاره نشینی قوانین و مقررات خوب و منسجمی دارند، اما کشور ما در این حوزه بخصوص در بحث تعیین قیمت‌ها و اجاره‌بها کامل رها شده و در نهایت آشفتگی به سر می‌برد.

وی افزود: به‌تازگی دولت طرح جامع ساماندهی بازار اجاره را به مجلس ارسال که توسط مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارجاع داده شده اما همچنان طرح نهایی نشده است، از این ناحیه حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت مستأجر ایران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

کارشناس مسکن با اشاره به بررسی‌های انجام شده بر روی کشورهای دیگر گفت: این کشور دارای قوانین خوب و کارشناسی شده در این زمینه است، برای مثال در تعیین موضوع مهم میزان ودیعه و یا رهن حداکثر سه برابر اجاره ماهیانه به‌عنوان رهن در نظر گرفته می‌شود و بعد از پایان قرار داد با سود متعلق به مستأجر بر گردانده می‌شود، اما در ایران شاهد آن هستیم که ودیعه به طور کامل رها شده، دلخواه و در نهایت فشار بر مستأجر تأمین می‌شود؛ نیازهای ضروری صاحب‌خانه هم می‌تواند در غالب ودیعه گنجاند شود درصورتی‌که هیچ مبنایی برای تعیین رهن و اجاره وجود ندارد.

گودرزی ادامه داد: از سوی دیگر می‌دانیم در کشوری مانند آلمان که در موضوع مهم اجاره‌ها پیشتاز قوانین هستند، قراردادها به دو صورت جاری، کوتاه مدت یک ساله و یا بلند مدت انجام می‌شوند و نقض این قوانین و قراردادها به سادگی ممکن نخواهد بود، در ایران آوارگی مستأجر حق مسلم صاحب‌خانه است که این پذیرفتنی نیست و نشان دهنده ترک فعل‌های بزرگی از سوی نمایندگان دوره‌های گذشته در حوزه مهم اجاره نشینی است.

وی اظهار کرد: تمامی بخش‌ها دارای قانون و قوانین مشخصی هستند اما اجاره‌نشینی و بازار مسکن به‌طور کامل رها شده و شخص مستأجر در صورت افزایش غیرمتعارف صاحب خانه به هیچ ارگانی نمی‌تواند شکایت کند، همچنین در دستگاه بزرگ قضائی جای برای ثبت شکایت مستأجران مشخص نشده است.

کارشناس مسکن افزود: مصوبه سران قوا هم که در سال‌های گذشته تلاش کردند که به نوعی بازار اجاره را ساماندهی کنند، از طرف کارشناسان شورای حل اختلاف هم زیر پا گذاشته می‌شدند و تعداد بسیاری از مستأجران برای اولین به محاکم ورود کردند و بیشتر از آنان نتوانستند رأی بگیرند و روند مانند گذشته ادامه پیدا کرد.

گودرزی با اشاره به عوامل تأثیر گذار بر نرخ اجاره‌بها و رهن مسکن گفت: قیمت گذاری‌ها به طور کامل سلیقه‌ای است و اگر بخواهد بر اساس سازوکار کشورهای پیشرفته مشخص شود، نه تنها نباید این اجاره‌ها افزایش پیدا کند بلکه تا ۷۵ درصد نیز بید کاهش پیدا کند، چرا که در بسیاری از مناطق ایران بخصوص شهرهای بزرگ مانند تهران ۱۰۰ درصد درآمد افراد کفایت اجاره را ندارد؛ عرف معمول ۱۸ تا ۲۳ درصد در آمد خانوارها مربوط به اجاره می‌شود اما در ایران شاهد آن هستیم که این افزایش اجاره بها به ۱۰۰ درصد هم رسیده است؛ دست مالکان برای تعیین رهن و اجاره باز است؛ این موضوع به دلیل آنکه یک معامله است باید دارای قانون و قوانین مشخصی باشد، اما شاهد آن هستیم که در نهایت آشفتگی و حرج‌و مرج به سر می‌برد.

وی در خصوص راه‌کارهای پیشنهادی افزود: دولت در وهله اول باید به قیمت‌گذاری منطقه‌ای به چند دلیل قابل اجرای نبودن طرح‌های مالیاتی به علت مشخص نبودن قیمت ملک برای مثال زمانیکه گفته می‌شود ۱۰ درصد قیمت ملک مالیات گرفته شود، این ۱۰ درصد برای چه مقدار است و این مجهول در قوانین مالیاتی کشور به ضرر دولت هم تعیین شده است ورود پیدا کند، راه‌اندازی پایگاه داده مانند سامانه خودنویس، املاک و اسکان که باید ضمانت اجرایی داشته باشند از دیگر روش‌های کنترل این بازار است، چراکه در حال حاضر هیچ ضمانت اجرایی برای ثبت قراردادها در این سامانه موجود نیست و باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا در صورتیکه صاحب خانه‌های که قیمت متعارف و قوانین را رعایت نکردند جریمه شوند.

کارشناس مسکن ادامه داد: بخش بزرگی از نارضایتی‌های عمومی مربوط به موضوع مهم اجاره‌ها می‌شود، حتی دولت هم در این حوزه متضرر می‌شود چرا که قادر به وصول مالیات‌های مصوب مجلس در بودجه نخواهد بود.

کد خبر 746209

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن