Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:43:38 GMT

اصفهان سه‌شنبه و پنج‌شنبه بارانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۳۵۴

اصفهان سه‌شنبه و پنج‌شنبه بارانی می‌شود

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن موج سامانه بارشی به استان از اواسط سه‌شنبه این هفته، گفت: از عصر سه‌شنبه افزایش ابر و بارش‌ها را در مناطق غربی استان داریم و روز چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز در بیشتر مناطق، به‌خصوص غرب و جنوب استان بارش برف و باران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار از روی استان تا اوایل روز دوشنبه است، اظهار کرد: بر این اساس امروز در بیشتر مناطق، وضعیت جوی به‌صورت نیمه‌ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق غرب، جنوب و ارتفاعات شمال استان نیز بارش برف و باران انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه موج ناپایدار امروز و نهایتاً تا اوایل فردا در استان باقی می‌ماند، افزود: از اواسط سه‌شنبه، موج سامانه بارشی به استان نزدیک می‌شود که از عصر سه‌شنبه افزایش ابر و بارش‌ها را در مناطق غربی استان داریم و هم‌چنین روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در بیشتر مناطق به‌خصوص غرب و جنوب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌کنیم.

این کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بابیان اینکه البته این موج در اصفهان بهتر از موج قبلی است، زیرا موج قبلی تنها افزایش ابر در مناطق مرکزی را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه در شهر اصفهان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند در خصوص پایداری و آلودگی هوا در اصفهان نیز گفت: در روز دوشنبه هوای اصفهان پایدار می‌شود، اما به دلیل اینکه بلافاصله تداومی ندارد و موج بعدی می‌رسد، وضعیت جوی ناسالم نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص آلودگی لحظه‌ای صبحگاهی در اصفهان، هم گفت: اگر همین امروز هم شاخص‌های محیط‌زیست و گزارش‌هایی ارائه‌شده را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که به علت سردی نسبی هوا نسبت به دیروز، اعداد به‌صورت لحظه‌ای و تا حدود کمی افزایش آلودگی هوا را نشان دادند.

این کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: البته یکی از علل افزایش لحظه‌ای آلودگی هوا، ترافیک و حجم جابه‌جایی ماشین‌ها است که در لحظاتی اتفاق می‌افتد و بر روی دستگاه های سنجش شاخص کیفیت هوا اثر گذاشته و برای یک تا دو ساعت شاخص آلودگی را افزایش می‌دهد.

هنرمند با تأکید بر اینکه اداره کل هواشناسی استان بر اساس یکسری استانداردها، وضعیت هوا را اعلام می‌کند، تصریح کرد: ممکن است کمی افزایش آلودگی داشته باشیم که به‌صورت لحظه‌ای است، اما در حالت کلی این‌طور نیست که بگوییم شرایط هوا ناسالم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، و به گزارش اداره کل هواشناسی استان،  با گذر موج ناپایدار دیگر در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان کرمانشاه شاهد بارندگی همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ پیش بینی می‌شود.
بارش در روز دوشنبه، در نیمه غربی و نواحی شمالی استان، از شدت بالاتری برخوردار خواهد بود و موجب آبگرفتگی معابر و رواناب در سطح استان می‌شود.
در روز سه شنبه بارش‌ها غالباً به شکل رگبار‌های موقت و پراکنده خواهد بود.
بر اساس این گزارش از روز چهارشنبه تا پایان هفته با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل توجهی برای استان پیش بینی نمی‌شود.

 

دیگر خبرها

  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک در استان کرمان
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • کرمانشاه بارانی می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند