Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@03:40:50 GMT

ایجاد اندیشکده‌ تعامل در اتاق بازرگانی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۵۸۰

ایجاد اندیشکده‌ تعامل در اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان به منظور تعامل بیش‌تر صنعت و دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در این جلسه بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی کشور را قطب نمای حرکت اجتماعی و موثر بر رفتارهای فردی و اجتماعی دانست و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تنها راه غلبه بر شرایط موجود را قدرت اقتصادی بیان کرد و گفت: لازمه قدرت اقتصادی، قدرت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد ارتباطی منسجم بین بخش مولد کشور و بدنه فرهنگی و اجتماعی به واسطه بخش علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت آینده پژوهی افزود: آینده پژوهی مناسب و رشد متوازن تمامی ارکان جامعه با یکدیگر در ایجاد اقتصادی مولد و قوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان فقر دانشی و عملیاتی در واحدهای صنعتی استان را موجب قوام نداشتن سازمان‌ها دانست و گفت: امروز اصفهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد سازوکاری موثر بین سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است؛ زیرا بدون توجه به سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی، رشد سرمایه اقتصادی محقق نخواهد شد.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه همکاری‌های مشترک این دانشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همکاری‌های گذشته به‌صورت پراکنده، بین‌فردی و یا بر حسب نیاز موردی بوده؛ اما امروز قصد داریم همکاری‌های طرفین به‌صورت زیرساختی، نهادی و آینده نگرانه باشد.

وی ایجاد اندیشکده دانشگاه و اتاق بازرگانی را مقدمه‌ای بر فعالیت‌های اساسی و ترسیم روشنی از افق آینده دانست و با تاکید بر اینکه لازم است اندیشکده سمت و سویی آینده پژوهانه داشته باشد، تصریح کرد: اندیشکده مذکور می‌تواند در مواقع خاص مانند تحریم‌ها علاوه بر نشان دادن تهدیدها، فرصت‌های پیش رو را نیز مشخص کند.

وی مد نظر قرار دادن بازار آینده دنیا را پیش زمینه موفقیت در بازار جهانی دانست و افزود: تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی به منزله کمک به آینده کشور و دنیاست.

به گزارش ایمنا، هدف اصلی از این تفاهم‌نامه، ارتقای سطح تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی در جهت تبیین آینده‌پژوهی اقتصاد استان و شناسایی و عارضه‌یابی مشکلات موجود فعالان اقتصادی و همچنین، ارتقای سطح توانمندی‌های به‌روز اساتید دانشگاه در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان اصفهان و کمک به ایجاد سازوکار لازم برای ارائه پیشنهادها و راه‌حل‌های ممکن در راستای رفع مشکلات و بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار است.

کد خبر 406481

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان دانشگاه صنعت اتاق بازرگاني اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • شما مدیرعامل استقلال نخواهی شد! | تصمیم مالک جدید برای آبی ها در پایان فصل
  • خطیر رفت، تغییرات دیگری هم در راه است/ سمیعی سرپرست شد که آخر فصل او هم برود!