Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در این استان امسال به ۵.۶۱ درصد رسید که خراسان جنوبی توانست در این شاخص جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص دهد.

عیسی جعفری گیو، امروز یکشنبه ۲۹ دی، در نشست تحلیل عوامل موثر بر کاهش نرخ بیکاری در پاییز جاری، اظهار کرد: ۱۴ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان آغاز شد که پس از تکمیل و بهره‌برداری ۸۷۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هشت مورد از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون به بهره‌برداری رسیده و شش مورد در حال تکمیل است که برای این طرح‌ها ۸۷۰ نفر اشتغال مستقیم پیش بینی شده و تاکنون اشتغال ۴۳۰ نفر محقق شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: تحصیل کمترین نرخ بیکاری پاییز امسال برای خراسان جنوبی نشانگر تلاش مسئولان برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال است. 

جعفری گیو بیان کرد: تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی و سفرهای مقامات کشوری به استان در یک سال گذشته کم‌نظیر بوده که در این سفرها شاهد تفاهم‌نامه‌های بین دستگاهی بودیم و ثمرات آن در کاهش نرخ بیکاری اثرگذار است.

وی ادامه داد: طرح تولید چدن کویر خاوران در شهرستان خوسف با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار چینی تاکنون ۱۶۹ بیمه شده ایرانی داشته و در چند روز اخیر این آمار به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: حضور میدانی استاندار خراسان جنوبی و بازدید از شهرک‌های صنعتی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در جان گرفتن صنعت استان تاثیرگذار بود.

هر روستا؛ یک کارگاه ساختمانی 


علی اصغر آسمانی مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در روستاهای استان مصوب شد که اجرای این طرح سبب رونق اشتغال شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن محرومین در استان، گفت: با اجرای این طرح در سال جاری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان روستاها هزینه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: امسال با اجرای این طرح بالغ بر ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان در روستاهای استان هزینه می‌شود.

آسمانی مقدم با بیان اینکه با اجرای این طرح روستاها به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده است، تصریح کرد: در این طرح‌در بسیاری از شهرستان‌ها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۶۰ درصد اشتغال کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به صنعت ساختمان است؛ بنابراین اجرای طرح مسکن محورمان نقش بسزایی در فعال شدن صنایع مرتبط با این حوزه داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: در سنوات گذشته سهمیه مسکن روستایی استان بین ۱۵۰۰ تا دو هزار واحد بود، اما امسال به اندازه ۱۰ سال در این حوزه کار انجام خواهیم داد.

آسمانی مقدم یادآور شد: به ازای احداث هر ۶۰ تا ۷۰ مترمربع ساختمان یک اشتغال پایدار ایجاد می‌شود و در مجموع در این طرح به ازای هر واحد یک شغل پایدار ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد

ایسنا/مازندران رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از فراهم شدن مقدمات لازم برای اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی بخصوص شالیزارهای استان‌های شمالی کشور با سرمایه‌گذاری چینی خبر داد.

نادر علیزاده امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل، گفت: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی، آب و خاک کشور حدود سه سال است و پیش‌بینی‌های لازم انجام و طرح‌های مورد نیاز این طرح تهیه شده است.

وی اجرای طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را در کاهش هزینه‌های تولید در امر به‌کارگیری ماشین‌آلات درمراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش بهره‌وری درتولید، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از تغییرکاربری‌ها را موثر دانست.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه بخش کشاورزی در استان‌های شمالی کشور وجود دارد و با اجرایی شدن طرح یکپارچه‌سازی زمین‌ها بخصوص در شالیزارها می‌توان برای کشت دوم در این استان‌ها برنامه‌ریزی کرد.

علیزاده بیان کرد: هدف نهایی در اجرای این طرح این است که با ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده و نیاز کشاورزان استان‌های شمالی کشور را با توجه به نقش مهم این استان‌ها در تامین امنیت غذایی کشور لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه کار تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی برخلاف تصورها راحت نیست، گفت: یکی از سختی‌های این طرح بخصوص در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران، مالکیت زمین‌ها و کم شدن اراضی در چند سال گذشته بوده که روند اجرای این طرح را به تاخیر انداخته یا متوقف کرده است.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مدت ۲۰ سال اجرای طرح یکپارچه‌سازی و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کشور حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن انجام شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح کلان و مهم زیربنایی عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که باید در سال‌های پیش‌ رو با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های هدفمند جبران شود.

به گزارش ایسنا، قانون یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی در سال ۱۳۸۵ با هدف یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن زمین‌ها تصویب شد، سال ۱۳۹۵ آیین‌نامه اجرایی آن تدوین و ابلاغ شد. آنچه مانع اجرای این قانون شده، قانون ارث است که براساس آن، خرد شدن زمین‌های کشاورزی از سوی وراث اقدامی قانونی و بحق قلمداد می‌شود.

براساس آمار میانگین قطعات زمین‌های کشاورزی کشور ۵/۱ هکتار است که در استان‌های شمالی به کمتر از یک هکتار می‌رسد، اما کارشناسان می‌گویند در قطعات کمتر از پنج هکتار اجرای مکانیزاسیون کشاورزی مقدور نیست و عملاً بهره‌وری و تولید کاهش می‌یابد.

اکنون بعد از ۱۷ سال قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به‌صورت پایلوت در ۲۶۵ شهرستان و در مساحت ۱۶۶ هزار هکتار به‌صورت آزمایشی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد