Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با حضور سعادتیان معاون املاک سازمان برگزار گردید. تاریخ انتشار: 17:54 - 29 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۳۸۱

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در بازدید‌های سرزده خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ادارات کل ثبت استان‌های مختلف که معاونان سازمان و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی وی را همراهی می‌کنند، بصورت محسوس و نامحسوس از کلیه واحد‌های ثبتی استان‌ها بازدید به عمل می‌آید و ضمن بررسی عملکرد واحد‌های ثبتی، از مردم و مراجعان نظر خواهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به نتیجه بازرسی ها، نسبت به تشویق مدیران و کارکنان پر تلاش و زحمتکش اقدام و با مدیران و کارکنانی که از عملکرد مناسب برخوردار نبوده و یا تخلفاتی را داشته باشند، برخورد می‌شود.

از آثار این بازرسی‌ها ارزیابی همه جانبه عملکرد مدیریت استان‌ها و اتخاذ تصمیم مقتضی در فاصله زمانی کوتاه نسبت به بازرسی است.

بیشتر بخوانید: باید سند رسمی را ارتقا دهیم/ بیش از ۱٠٣ هزار دعوای التزام به تنظیم سند رسمی تنها در یک سال

در جریان بازدید اخیر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونین وی از واحد‌های ثبتی استان گلستان نیز، عملکرد مدیر کل ثبت این استان که ۱۳ ماه سکاندار این سمت بوده است، طی چندین جلسه در سازمان مورد بررسی قرار گرفت و با دستور دکتر خداییان مدیر کل جدید استان گلستان منصوب و معارفه گردید.

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با حضور سعادتیان معاون املاک سازمان برگزار گردید.

سیدصادق سعادتیان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت با اشاره به تعدیات صورت گرفته به اراضی ملی و منابع طبیعی در روستای زیارت گرگان گفت: علت مهم ساخت و ساز‌های فراوان در این روستا، اجرا نشدن کاداستر است و متاسفانه در استان گلستان فقط ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی ملی در سامانه کاداستر تثبیت شده که باید این روند هرچه زودتر تسریع شود.

وی افزود: باید در جهت حفظ حقوق بیت المال و مردم و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و املاک دولتی، از ظرفیت سازمان بازرسی، شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری‌های استان‌ها استفاده کرد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت با بیان اینکه این سازمان نیازمند همکاری و عمل تمامی دستگاه‌های اجرایی به تعهد خود در پیشبرد طرح کاداستر می‌باشد و متاسفانه کم کاری برخی دستگاه‌ها باعث شده حدود ۳۵ درصد از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی را اختلافات ملکی تشکیل دهد، اظهار داشت: قانون حدنگار که در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید، کلیه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده که در طی ۵ سال اجرای این قانون، نقشه‌های استاندارد املاک خود را جهت جانمایی و تثبیت در بانک جامع املاک و کاداستر و صدور سند مالکیت کاداستری در اختیار سازمان ثبت قرار دهند و برای این کار نیز برای دستگاه‌های متولی، منابع لازم در بودجه پیش بینی شده است، ولی متاسفانه الان که به پایان این دوره ۵ ساله رسیده ایم از حدود ۱۳۰ میلیون هکتار اراضی ملی کشور، فقط ۲۸ میلیون هکتار آن در بانک جامع املاک و کاداستر تثبیت شده که این قابل قبول نیست.

هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه در این دوره کثرت ورودی پروند ه‌ها به دستگاه قضایی است که ادارات ثبت به نحو احسن می‌توانند در کاهش این روند به ویژه با ارائه خدمات مناسب در بخش اجرای اسناد رسمی نقش آفرینی کنند تا دیگر به پرونده دار کردن مردم در بخش وصول چک، مهریه و سایر اجرائیات نیاز نباشد.

وی با بیان اینکه تنظیم معاملات به صورت عادی در بنگاه‌های مشاورین املاک و خودرو مشکلات زیادی را برای جامعه و به خصوص قوه قضائیه ایجاد کرده است افزود: این مشکل نیز با فرهنگ سازی و ترغیب مردم به انجام معاملات رسمی در دفاتر اسناد رسمی قابل حل است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تأکید بر ضرورت تشریح اهمیت حدنگاری و کاداستر برای جامعه اظهار داشت: بسیاری از موارد حیف و میل اموال و املاک دولتی و زمین خواری‌ها از بی توجهی دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال قانون کاداستر است و باید ضرورت این کار برای مدیران اجرایی تفهیم شود.

وی افزود: در اجرای قانون پیش فروش آپارتمان‌ها نیز اراده‌ای از سوی دستگاه‌های متولی در کشور دیده نمی‌شود و لازم است اجرای این قانون مهم نیز مورد تأکید قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: به سبب بارش برف صبح امروز رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان به شاهرود استان سمنان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

عادل مصدقی عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رفت و آمد در محور محدوده گردنه چالچیان به سبب برف و یخبندان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: بارش برف از حوالی ۴ صبح امروز آغاز و تا ۶ صبح ادامه یافت. ضخامت برف در شاهکوه و گردنه چالچیان به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید.

مدیرکل راهداری و خدمات جاده‌ای گلستان افزود: ماشین آلات راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی در این مسیر هستند.

مصدقی ادامه داد: بارش برف سبب کاهش دما در این محور شده است و یخ زدگی جاده رفت و آمد در این محور را سخت کرده است.

این مقام مسئول هم چنین از برقراری رفت و آمد در تمام مسیرهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: از صبح امروز و همزمان با بارش شدید باران، مسیر سید کلاته در محور اولنگ رامیان، محور زرین گل در علی آباد و محورهای عرب قره حاجی و چشمه لی در مراوه تپه  مسدود شده بود با همت راهداران بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه راهداران در حال انجام عملیات راهداری در مسیرها هستند، افزود: در شرایط کنونی به رانندگان توصیه می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

این مقام مسئول از رانندگان خواست؛ با احتیاط کامل در جاده‌های گلستان رانندگی کنند و پیش از حرکت از تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

براساس اعلام هواشناسی گلستان، سامانه ناپایداری که از دیروز فعالیت بارشی خود را دراستان آغاز کرده بود، عصر امروز از گلستان عبور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم