Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخبه مازندرانی با تولید دستگاه استریل به ورش پلاسما انحصار تولید این محصول که در اختیار آمریکا و اروپا بوده را شکسته و منتظر حمایت‌های مسؤولان برای تولید انبوه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندین سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال‌ها دقت بسیار زیادی بر حمایت از طرح‌های داخلی و ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جوانان ایرانی نه تنها در عرصه‌های ورزشی بلکه دور زمینه تولید طرح‌های نخبگانی ورود بسیار جدی داشته و با وجود محدودیت‌های مالی و منابع اعتباری و بروکراسی‌های سنگین اداری به صورت جدی پای کار تولید بوده و علاقمندی خویش را به کشور به صورت عینی و عملی به اثبات رساندند.

اختراع، ساخت  و تولید طرح‌ها در شرایط سخت تحریمی که برخی از تحریم‌های داخلی و خارجی است، بسیار سخت و طاقت فرساد است اما جوانان و نخبگان ایرانی بدون توجه به این مشکلات و سختی‌ها به فکر پیشرفت و توسعه کشور در زمینه علمی هستند.

علی خواجوی مقدم محقق و تولیدکننده دستگاه استریل به روش پلاسما از جمله نخبگانی است که در شرایط سخت تحریمی بدون توجه به مشکلات موجود در داخل و خارج از کشور نسبت به ساخت دستگاهی اقدام کرده که واردات آن به کشور به کلی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا ممنوع است.

با این محقق، پژوهشگر و نخبه در این زمینه بیشتر گفت‌وگو می‌کنیم.

وی در تشریح عملکرد اختراعش، گفت: دستگاه‌های موجود در مراکز بهداشتی ایران از اتوکلاپ با بخار و دمای بالا استفاده می شود درحالیکه در  کشورهای اروپایی و آمریکایی افرادی که به این دما حساس هستند از دستگاه استریل به روش پلاسما استفاده می کنند.

خواجوی مقدم اظهار داشت: واردات این دستگاه به ایران ممنوع است تولید آن در داخل کشور لازم ،به صرفه و دارای مزیت‌های بهتری از نمونه خارجی آن است.

وی افزود: ساخت دستگاه طی دو سال با الگو برداری از نمونه خارجی آن ولی با امکانات بالاتری مثل خدمات فنی قابل تنظیم آغاز شده است.

این نخبه مازندران با اعلام اینکه هزینه تمام شده فعلی دستگاه ما 60 الی 70 میلیون تومان است و دستگاه خارجی قیمت معادل 140 میلیون تومان دارد از طرفی واردات این دستگاه به کشور ممنوع بوده و به سختی وارد کشور می‌شود،البته در صورت حمایت و تولید انبوه قیمت تمام شده این دستگاه 20 الی 30 میلیون تومان می‌رسد.

خواجوی مقدم در مورد نیازمندیهای تولید انبوه دستگاه استریل به روش پلاسما گفت:  برای تولید  این دسگاه نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی داریم.

وی با اعلام اینکه پروسه تایید و تولید این دستگاه زمان بر و هزینه بردار است، گفت: در این بخش نیاز به مساعدت‌های ویژه‌ای داریم.

این نخبه مازندران با اعلام اینکه تاکنون برای ساخت این دستگاه 250 میلیون تومان هزینه کردیم، گفت: تنها 6 میلیون تومان کمک وی افزود: در این مدت تنها موفق شدیم که 6 میلیون تومان کمک دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: برای نمونه اولیه 300 میلیون تومان هزینه باید انجام شود ولی برای تولید انبوه نیاز به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار است که انتظار همکاری  مساعدت از سوی ارگان‌های مرتبط داریم.

خواجوی مقدم میزان استقبال مراکز درمانی از طرح اولیه را مطلوب اعلام کرد و گفت : استقبال دندان پزشکان از این دستگاه بدلیل اینکه باید از اتوکلاو با دمای بالا استفاده کنند و نیاز به استفاده از مواد شوینده دارند، خیلی بالا بود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ثبت اختراع بیان کرد: به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت در کشور نسبت به ثبت اختراع اقدام نکردیم اما ثبت اختراع اروپا را کسب کردیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری،نخبگان علمی به صورت جدی در کشور پای کار و تولید هستند اما بروکراسی‌های سنگین اداری و عدم حمایت از آنها تا حدودی دل‌نگرانی جدی است که باید خارج از چهارچوب بروکراسی اداری از نخبگان و فعالان علمی که در راستای اهداف توسعه‌ای کشور اقدام می‌کنند انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری

تین نیوز

رئیس کار گروه اقتصاد حمل و نقل انجمن ریلی با تاکید بر اینکه به این دوره از مدیریت راه آهن امیدوار نیستیم، معتقد است: انحصار با ایجاد یک نهاد رگولاتوری ریلی از تمامی ذی نفعان حمل و نقل ریلی از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مرتضی رجبی، رئیس کارگروه سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با تاکید بر اینکه  حمل و نقل ریلی نیازمند یک نهاد رگولاتور ریلی است، گفت: شرکت راه آهن نباید تصدی گری داشته و تصدی گری در بخش ریلی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

خبر پربازدید بخش ریلی را بخوانید:

طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود

رجبی افزود: مهم ترین و اصلی ترین موضوعی که باید اتفاق بیفتد این است که باید واگذاری کامل لکوموتیو ها به بخش خصوصی صورت گیرد. در وهله بعدی نقش تصدی گری راه آهن کاهش باید. همچنین باید یک نهاد رگولاتور در حوزه حاکمیتی ایجاد شود. موضوع مهم بعدی این است که باید ماده 12 اجرایی شود.

رئیس کارگروه اقتصاد حمل و نقل انجمن ریلی تاکید کرد: صنعت ریلی در حال تضعیف بوده و این کوتاهی هم از جانب دولت و هم از جانب بخش خصوصی اتفاق افتاده است. اگر افزایش قیمت سوخت و حامل انرژی اتفاق نیفتد به مشکلات صنعت حمل و نقل ریلی دامن خواهد زد. در طول ۲۰ تا ۳۰ سال اخیر تنها قانونی که می توانست به حمل و نقل ریلی کمک کند، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بود که متاسفانه تاکنون مبلغی از جانب آن در بخش حمل و نقل ریلی جذب نشده است.

مرتضی رجبی، رئیس کارگروه اقتصاد انجمن ریلی

وی ادامه داد: اگر رویه موجود تغییر نکند و در اجرای قوانین اتفاق خاصی نیفتد این شیب نزولی حمل بار قطعا به نفع حمل جاده ای بیشتر خواهد بود و در عمل باعث نابودی صنعت ریلی و رونق بخش جاده ای خواهد شد.

مرتضی رجبی با اشاره به اقدامات لازم در  ایجاد رغبت بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه ریلی، تشریح کرد: در گام نخست نقش شرکت راه آهن باید کاملا مشخص شود. سرمایه گذار باید بداند راه آهن تا چه اندازه در تصدی گری دخالت دارد تا نسبت به آن برای سرمایه گذاری تصمیم گیری کند. دوم اینکه قوانین موجود در حوزه ریلی تفسیر شوند. قوانینی که به نفع بخش ریلی مصوب شده اند در حال آسیب به آن هستند. مثلا معافیت مالیاتی بخش ریلی به منظور ترغیب و تشویق بخش ریلی گذاشته شده اما در عمل باعث ایجاد پرونده های مالیاتی برای شرکت های ریلی شده است.

رئیس کارگروه اقتصاد انجمن ریلی خاطر نشان کرد: شرکت راه آهن نباید تصدی گری داشته و تصدی گری در بخش ریلی باید به بخش خصوصی واگذار شود. امور ناوگان (اعم از لکوموتیو و واگن) در بخش های سرمایه گذاری، بهره برداری، ترافیک شبکه، تعمیر و نگهداری و نظارت بر آن در حیطه وظایف تصدی گری بوده باید و باید از شرکت راه آهن به بخش خصوصی واگذار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • جنبش دانشجویی آمریکا، بن بست «بایدن» و انحصار شکنی «نسل z»