Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@19:37:27 GMT

از رد شایعه شیرهای آلوده تا توقیف سه قایق کویتی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۲۳۷۰

از رد شایعه شیرهای آلوده تا توقیف سه قایق کویتی

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




واکنش ها به شایعه شیرهای آلوده
پس از آنکه دیروز (۲۸ دی) در یک برنامه تلویزیونی این ادعا مطرح شد که فرآورده های لبنی به سم آفلاتوکسین آلوده هستند، امروز ۲۹ دی ماه متولیان صنایع لبنی و بهداشت این ادعا را رد کردند.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: آلودگی ۶۲ درصدی شیرهای پاستوریزه تولیدی استان شایعه‌ای بیش نیست زیرا در طول سال نمونه برداری های مختلفی از واحدهای تولیدی لبنیات و شیر پاستوریزه انجام شده که در این نمونه ها تاکنون سم آفلاتوکسین مشاهده نشده است.
همچنین به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، محصولات لبنی تولیدی در کارخانه‌های زیر پوشش و دارای مجوز بهره‌برداری از سازمان غذا و دارو در این استان و کشور، مشکلی از نظر امنیت غذایی ندارند.
«شیر خام قبل از ورود به کارخانه‌های تولید محصولات لبنی و از ابعاد مختلف مانند غذای دام و علوفه توسط سازمان دامپزشکی و همچنین از نظر بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی کنترل می‌شود و اگر آلودگی به مواردی مانند سم افلاتوکسین یا فلزات سنگین و درصد بالای میکروبی داشته باشد، معدوم خواهد شد.»
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان هم گفته شیر تولیدی در اصفهان سالم و عاری از هرگونه آلودگی است و نهادهای متعددی بر سلامت این ماده غذایی نظارت دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با رد وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیر گفت: مصرف لبنیات در ایران یک‌پنجم مصرف لبنیات در دنیاست که با برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی نباید این میزان مصرف را هم کمتر کرد.


بارش برف، قطع راه های ارتباطی و لغو پروازها
بارش برف که از بامداد امروز در نیمه غربی کشور آغاز شده بود، سیستم حمل و نقل را تحت تاثیر خود قرار داد؛ به دلیل شرایط نامناسب در فرودگاه مهرآباد تهران که پروازهای داخلی از آن انجام می شود، بسیاری از پروازها در سایر استان ها نیز لغو و یا با تاخیر انجام شد.
تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس و ایلام از جمله فرودگاههایی بودند که اغلب پروازهایشان امروز انجام نشد.
در حوزه راه های ارتباطی نیز با وجود باز بودن راه های اصلی کشور، راه های روستایی بویژه در مناطق روستایی مسدود بوده و راهداران در تلاش برای بازگشایی آنها هستند.
امروز ۹۰ نفر از مسافران خودروهای عبوری که در گردنه‌های سخت‌گذر محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه در محاصره برف و کولاک گرفتار شده بودند با تلاش راهداران نجات یافتند.
پلیس راه از مردم خواسته در شرایط نامساعد جوی، از انجام سفرهای غیرضرور خودداری کرده و در حین سفر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
تردد در گردنه ها و مسیرهای برفگیر و کوهستانی فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.


۴۰ درصد مهارت آموزان کشور دانش آموختگان هستند
علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور در کرج گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب وارد مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور شده که ۴۰ درصد آنان دانش آموختگان مراکز آموزش عالی هستند.
امروز تفاهم نامه اجرای طرح ملی اشتغال مهارت محور به عنوان الگوی کشوری به امضای رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و استاندار البرز رسید.

تدفین تعدادی از شهدای سانحه هوایی
امروز آیین تدفین تعدادی از شهدای سانحه هوایی در شهرهای مختلف برگزار شد؛ در لواسانات استان تهران پیکر شهیده "شادی جمشیدی" با حضور خانواده شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان شمیرانات در آرامستان این شهر به خاک سپرده شد.
شهروندان شیرازی، دوستداران محیط زیست ، فعالان مدنی و جامعه عشایری یکشنبه ۲۹ دی ماه پیکر غنیمت اژدری شهید حادثه سقوط هواپیمای بویینگ را در شیراز تا آرامگاه ابدی بدرقه کردند. وی در قطعه شهدا دارالرحمه شیراز آرام گرفت.
پیکر شهید مجتبی عباس نژاد از شهدای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین نیز با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان، دانشجویان و مردم شهیدپرور اهواز در بهشت شهدای این شهر تشییع و خاکسپاری شد.


۸۰ درصد پول گردشگری سلامت کشور به جیب دلالان می‌رود
دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد گردش مالی اقتصاد صنعت گردشگری سلامت کشور در دست دلالان است و فقط ۲۰ درصد این گردشگران از مجاری قانونی و بی واسطه از خدمات گردشگری سلامت کشور ما استفاده می‌کنند.
حمید رضا بیدخوری افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره بین‌المللی ایجاد همگرایی بین مرکز تولید کننده علم و ذینفعان این بخش و همچنین جذب توریسم سلامت از مبدا و ارائه خدمات بهتر در راستای بهره وری عمومی از دستاوردهای علمی کشور در زمینه سلولهای بنیادی و ژنتیک است.

سه استان در انتظار اتصال به شبکه ریلی کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی که برای آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن سنندج به کردستان سفر کرده بود، گفت: سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست اجراست.
وی یادآور شد: اتصال سه استان کردستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری و نیز شهر چابهار به شبکه ریلی در اولویت وزارت راه قرار دارد که امیدواریم تا دو سال آینده اجرایی شوند.

زنگ خطر کاهش موالید به صدا درآمده است
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر کارویژه ای انجام نشود در سال ۱۴۰۰ متولدین کشور به زیر یک میلیون نفر و آهنگ رشد جمعیت به کمتر از یک درصد می‌رسد.
سیدحامد برکاتی افزود: ۴۰ درصد ازدواج ها در کشور در سال‌های اخیر کاهش یافته که بخشی از آن مربوط به کم شدن جوانان است و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶، سن ازدواج پسران از ۲۶ سال به ۲۹ سال و سن ازدواج دختران از ۲۲ سال به ۲۴ سال رسیده است.

توقیف سه قایق صیادی کویتی در ماهشهر
فرمانده ناوگروه رزمی امام حسن(ع) منطقه سوم دریایی سپاه از توقیف سه قایق صیادی کویتی که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده بودند، خبر داد و اعلام کرد: این قایق‌ها را در محدوده سکوهای نفتی بندر ماهشهر شناسایی و توقیف شدند.
در این رابطه ۹ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان به زودی اجرایی می شود
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز به مناسبت روز هوای پاک اعلام کرد: قرارداد ۳.۲ میلیارد دلاری برای جمع‌آوری فلرهای نفتی در استان منعقد شده است.
به گفته وی، با جمع آوری فلرها، گازی که در این فلرها سوزانده می‌شود و باعث آلایندگی هواست برای خوراک پتروشیمی استفاده خواهد شد.
شریعتی گفت: یک میلیارد دلار از این قرارداد تامین شده  و باقی اعتبار نیز باید به زودی تامین می شود.

امدادرسانی به سیلزدگان تا برگشت شرایط عادی ادامه دارد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به سیلزدگان جنوب این استان تا برگشت شرایط عادی باید با قوت ادامه داشته باشد زیرا زندگی مردم به مخاطره افتاده و نیاز به امدادرسانی دارند.
احمدعلی موهبتی اظهار داشت: اقدامات انجام شده به روستاهایی که در معرض سیل قرار گرفتند با توجه به میزان خسارت و نبود راه دسترسی کافی نیست و باید بیشتر شود.
آنطور که دستگاه های امدادی امروز آمار داده اند، روند امدادرسانی و کمک برای تامین مایحتاج سیلزدگان بویژه در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

راه ۴۳روستای سیل زده شرق هرمزگان بازگشایی شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه ۵۳روستا در مناطق شرقی هرمزگان بر اثر سیل بسته شده بود که تاکنون راه ۴۳روستا بازگشایی شده است.
محمد اسلامی پس از بازدید از مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد در جمع خبرنگاران در بندرعباس افزود:راه ۱۰روستای دیگر به دلیل واقع شدن در بستر رودخانه هنوز مسدود است که به همت نیروهای مسلح، دستگاه های اجرایی، نیروهای راهداری و پیمانکاران بخش خصوصی به زودی بازگشایی می شود.


گزارش های منتخب
 

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در گچساران

گچساران- شهرستان نفتخیز گچساران که در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد به دلیل وجود تاسیسات نفتی از سویی و قرار داشتن در دروازه استان خوزستان در معرض تهدیدهای آلودگی هوا قرار دارد که این مهم ضرورت مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی برای مقابله با این تهدیدها را دو چندان کرده است.

گیاهان دارویی؛ گنج های نهفته در لرستان
خرم‌آباد - وجود یک هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در کوه ، دشت، دامنه‌ها و ارتفاعات استان لرستان این استان را به یکی از ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی برای کشت انواع گیاهان دارویی تبدیل کرده است.

شبح شوم پوپولیسم در کارزار انتخاباتی
قزوین- کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که استفاده ابزاری از طبقات مختلف اجتماعی و افزایش شعارهای بی پایه و اساس در ایام انتخابات از سوی داوطلبان پوپولیست‌ (عوام گرا) از مهمترین کابوس این روزها است که همواره تا روز رای‌گیری ادامه دارد.

نفس تنگی قاب خاکستری اراک
اراک- کلانشهر اراک در گذشته‌ای نه چندان دور باغ شهری با آب و هوای مطلوب و تفرجگاهی بکر بود اما از دهه ۵۰، به دلیل استقرار صنایع و رعایت نشدن توازن صنعت با توان اکولوژیک، با معضلات زیست محیطی دست به گریبان شد و اکنون به عنوان یکی از کلانشهرهای آلوده کشور مطرح است.

چشم‌انداز توسعه صنعت همدان، روشن به وعده مسوولان
همدان- آینده‌نگری کلیدواژه ای است که در غیابش شالوده توسعه صنعتی از هم می‌پاشد؛ کلیدواژه‌ای که در طرح چشم‌انداز شهرک‌های صنعتی همدان غایب بود و حال صنعتگران برای فشردن کلید افزایش تولید، چشم به تحقق وعده‌ مسوولانی دوخته‌اند که روزهای روشن را نوید می‌دهند.

برچسب‌ها قانون هوای پاک بارش برف استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون هوای پاک بارش برف استان البرز قانون هوای پاک بارش برف استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت

به گزارش پارس نیوز ، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقه‌ای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌5» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت:‌ نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ6» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

دیگر خبرها

  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است