Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی که در تاریخ ۲۲ دی ماه از سوی شورای نگهبان به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد، شایعات و گمانه زنی‌های رسانه‌ای درباره تائید و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد.

در این میان اسامی داوطلبان، نتیجه بررسی صلاحیت ۲ تن از داوطلبان یعنی آقایان غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت و فریدون حسنوند نماینده اندیمشک بیشتر جلب توجه کرد و خبر رد صلاحیت آنان در رسانه‌ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو روز بعد برخی رسانه‌ها با انتشار خبر تأیید صلاحیت ۲۴ ساعته آنان، از فشار و لابی گری این دو نماینده برای تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان سخن گفتند و اندکی بعد نیز نامه تأیید صلاحیت آنان منتشر شد. اما واقعیت چه بود؟

پرونده تاج گردون و حسنوند وقتی در هیأت مرکزی نظارت مورد بررسی و مداقه قرار می‌گیرد، هیأت مرکزی، رأی به تائید صلاحیت این دو نماینده می‌دهد اما اعلام نظر درباره پرونده آنها را به دلیل بررسی‌های بیشتر و کارشناسی تر، به تأخیر می‌اندازد و از همین رو نتیجه بررسی صلاحیت این دو نفر در فهرست اعلام شده به وزارت کشور خالی می‌ماند.

تایید صلاحیت شبانه و یکباره ۳۰ نماینده مجلس | ماجرا چیست؟

پس از بررسی‌هایی که در شب اعلام نتایج و روز ۲۳ دی ماه صورت می‌گیرد، مجدداً مستندات پرونده هر دو نماینده با حضور آنان در شورای نگهبان و توضیح در خصوص موارد مطروحه مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیأت مرکزی نظر اولیه خود را تأیید می‌نماید. این نظر با تأخیر دو روزه به وزارت کشور ارسال و در رسانه‌ها منتشر می‌گردد.

همین موضوع در حاشیه نماز جمعه تهران از سخنگوی شورای نگهبان مورد سوال قرار گرفت و در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی با فشار به شورا تاییدیه گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: خیر اینگونه نیست، ما در مرحله گذشته هیأت مرکزی و هیأت استانی را داشتیم و مرحله کنونی مرحله شورای نگهبان است، اسامی ممکن است از جهت ترتیبات اداری دیر و یا زود اعلام شود اما آنچه اعلام شده است همگی مصوبات هیأت مرکزی و هیأت استانی است. در این مرحله هم که امروز در خدمت شما هستیم، مرحله رسیدگی به شکایات است که طبیعتاً هر شکایتی باشد بررسی می‌شود و اگر حقی از کسی تضییع شده باشد طبیعتاً احقاق حق خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: اصلاً و ابداً هیچکس با فشار تأیید صلاحیت نشده است و اینها همگی شایعه است، ما نظرات هیأت مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده‌های آنان است.

کد خبر 479218 برچسب‌ها مجلس - انتخابات شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس انتخابات شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903246

دیگر خبرها

  • پس لرزه ادعای دریافت ۱۴۰ سکه توسط یک نماینده مجلس /شورای نگهبان واکنش نشان داد
  • ببینید | پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای دریافت ۱۴۰ سکه توسط یک نماینده
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • (ویدئو) چرا خانم‌ها عضو شورای نگهبان نیستند؟
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند