Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، بن فرحان همه طرف های حاضر در حوزه شرق مدیترانه را به حل اختلافات خود بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و دوری از افزایش تنش ها در این منطقه فراخواند.

وزیر خارجه عربستان همچنین خواستار احترام به قوانین بین المللی و عدم دخالت در امور داخلی کشورها برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه شرق مدیترانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش ها در منطقه شرق مدیترانه با امضای دو توافقنامه همکاری میان ترکیه و دولت وفاق ملی بار دیگر افزایش یافت.

توافق نخست در مورد حریم دریایی ترکیه و لیبی در دریای مدیترانه و قرارداد دیگری در مورد توسعه همکاری‌های امنیتی و نظامی میان دو طرف امضا شد.

در پی امضای این قراردادهای همکاری میان آنکارا و طرابلس، کشورهای شرق مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان مخالفت شدید خود را اعلام و آن را در تناقض آشکار با حاکمیت ملی خود خواندند.

به گزارش رسانه ها «کریاگوس متسوتاکیس» نخست وزیر یونان نیز در صحبت با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از تلاش های آنکارا برای حضور در حوزه شرق مدیترانه گفته است که در صورت لزوم کشورش آماده جنگ با ترکیه است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد