Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی روز یکشنبه در نشست سفیران صلح و همیاران شوراهای حل اختلاف باشت اظهار داشت: ۲۶ هزار و ۳۶۹ پرونده امسال به شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد وارد شده است.

وی بیان کرد: در این مدت چهار هزار و ۴۵۱ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شد.

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: از این تعداد پرونده ۸۶۴ پرونده در شوراهای حل اختلاف شهرستان باشت مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساجدی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۶ پرونده به شوراهای حل اختلاف باشت ارجاع شد و ۲۸ پرونده مربوط به پارسال نیز در این شهرستان مختومه شد.

وی تعداد پرونده های به صلح و سازش ختم شده پارسال در شهرستان باشت را ۲۷۰ مورد ذکر کرد.

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:قدم برداشتن برای رفع اختلاف بین افراد دارای اجر و ثواب زیادی است.

ساجدی گفت: امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش از پیامدهای استفاده از ظرفیت های مردمی در شوراهای حل اختلاف برای افزایش همدلی بین مردم است.

وی ادامه داد: طبق قانون شورای حل اختلاف دو وظیفه  اصلی دارد، یکی رسیدگی و دیگری اصلاح و سازش، که البته فلسفه ذاتی تشکیل شورای حل اختلافف جهت تقویت و ترویج فرهنگ اخوت و سازش در جامعه است.

چالشی که اکنون رئیس قوه قضائیه نیز به آن اذعان دارد و هم اینک لایحه‌ای در این راستا در دستگاه قضایی برای کاهش صلاحیت قضائی شوراهای حل و اختلاف و بازگشت به مسیر و وظیفه اصلی این شورا آماده تقدیم به مجلس شورای اسلامی است.

ساجدی نیا گفت: شوراهای حل و اختلاف کهگیلویه و بویراحمد از این لایحه و بازگشت این شورا به وظایف و رسالت اصلی خود استقبال می‌کند.

ساجدی نیا گفت: صلاحیت قضایی شوراهای حل و اختلاف شاخص‌ها و مقتضیات خاص خود را می‌طلبد و این شورا حق رسیدگی به پرونده‌های مالی با سقف بالای ۲۰۰ میلیون ریال را ندارد.

شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۲ شعبه شهری و روستایی، ۵۲۸ نفر عضو و ۲۳ قاضی ثابت و کشیک فعالیت می‌کند.

امام جمعه باشت نیز در این آئین گفت: بررسی پرونده های حل اختلاف به دلیل شرایط خاص طرفین دعوا نیازمند صبوری زیادی برای اعضای شوراهاست.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی اظهار داشت: یکی از معضلات دستگاه های قضایی شمار بالای پرونده های قضایی و فرصت کم قاضی ها برای بررسی پرونده هاست و این امر اهمیت شوراهای حل اختلاف را بیشتر کرده است.

وی بیان کرد: طرح شوراهای حل اختلاف کشور موفق بود و البته بعضی نقاط فعالیت چشمگیری دارد که جای قدردانی دارد.

امام جمعه باشت تقویت شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان ضرورتی کارساز برای تحقق این امر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استفاده از ظرفیت ترویج فرهنگ شاخص کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه لقمانی گفت: در فروردین سال 1403 هزار و 358 پرونده تخلف اقتصادی وارد شعب این اداره کل و رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد پرونده وارده هزار و 44 فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات، 217 فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و تعداد97 فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

لقمانی گفت: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، 218 میلیارد و 147 میلیون ریال بوده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228376 برچسب‌ها تعزیرات حکومتی

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین