Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۸ به شرح زیر است: در حال کار کردن روی طرح خروج از NPT هستم/ مشکل آمریکا با ایران سیاسی است نه هسته‌ای/ بررسی آلترناتیوهای طرح خروج از NPT

یک نماینده مجلس گفت: NPT معاهده‌ای غیرقابل خروج نیست بلکه به نظر من مخاطره‌ای که در ماده ۱۰ پیمان NPT آمده است مصداقش می‌تواند بحث مکانیزم ماشه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه‌پایداری از ائتلاف اصولگرایان انصراف داد/ حضور در ائتلاف اصولگرایان به ضرر قالیباف تمام می‌شود/ مسئولان شورای ائتلاف بر اساس خواسته‌های باندی خودشان تصمیم می‌گیرند

عضو شورای شهر دوم و سوم با اشاره به خروج جبهه پایداری از شورای ائتلاف اصولگرایان علت اتحاد و ائتلاف نیافتن اصولگرایان را تمامیت‌خواهی آنان دانست و گفت:‌ حضور قالیباف در ائتلاف اصولگرایان به ضرر او است.

برجام چیزی برای حفظ کردن ندارد

مسئول گروه «اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، ایران را به نقض توافق هسته‌ای متهم کرده و مدعی شد که این توافق ارزش حفط کردن ندارد.

هدف مکانیسم حل اختلاف خرید زمان است/ اینستکس با چالش‌هایی در زمینه عدم شفافیت و کنترل مواجه است

یک تحلیل‌گر اسپانیایی مکانیزم حل اختلاف را تلاشی برای بازگرداندن ایران به تعهداتش دانست که با هدف خرید زمان فعال شده است و گفت: اگر اختلاف‌ها میان ایران و اروپا پایان نیابد برجام به پایان می‌رسد.

برجام مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا برجام را ابزاری دانست که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده است.

موارد معاف از پرداخت مالیات و عوارض در لایحه مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد

نمایندگان مجلس موارد معاف از پرداخت مالیات و عوارض در لایحه مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کردند.

مالیات پروازهای گردشگران خارجی مشخص شد

نمایندگان مالیات و عوارض پرداختی بابت خرید کالاها در داخل ایران که از کشور خارج می‌شود و نیز مالیات و عوارض پرداختی گردشگران خارجی بابت بلیط پرواز خارجی را مشخص کردند.

ثبت معاملات در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است

نمایندگان مجلس تصویب کردند که از این پس ثبت معاملات و خرید و فروش در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است همچنین ثبت معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح در خصوص اقلام محرمانه در سامانه مؤدیان، مطابق دستورالعملی است که توسط وزارتخانه های اقتصاد و دفاع تهیه و ابلاغ می‌شود.

تقدیر مقام صهیونیستی از تحریم حزب الله

مقام صهیونیستی از تحریم حزب الله تشکر کرد.

گروه‌های مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان مشخص شدند

نمایندگان مجلس گروه‌هایی که مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان هستند را مشخص کردند.

تذکر دهمرده به وزارت نیرو درباره سیل اخیر سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زابل گفت: متأسفانه از یک طرف آب وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود ولی به دلیل نبود آمادگی و زیرساخت‌ها در سوی دیگر تبدیل به یک بحران می‌شود.

غیرفعال شدن کارپوشه مالیات‌دهندگان موجب بی‌اثر شدن دستگاه پوز آنها می‌شود

نمایندگان مجلس شرایط غیرفعال شدن کارپوشه مالیات‌دهندگان در سامانه مؤدیان که در نهایت موجب غیرفعال شدن دستگاه پوز آنها می‌شود را مشخص کردند.

گمرک مکلف شد مالیات کالاهای وارداتی را هنگام ترخیص وصول کند

با تصویب نمایندگان و در چارچوب لایحه مالیات بر ارزش افزوده گمرکات کل کشور مکلف شدند مالیات کالاهای وارداتی را در زمان ترخیص قطعی وصول و به صورت لحظه‌ای به حساب سازمان واریز کنند.

تعداد شعب شورای عالی مالیاتی به دو برابر افزایش می‌یابد

نمایندگان مجلس تصویب کردند به منظور رسیدگی به پرونده‌های قابل طرح قانون مالیات‌های مستقیم در شورای عالی مالیاتی تعداد شعب شورای مذکور به دو برابر افزایش یابد.

ایران ثابت کرد که تکنولوژی موشکی دیگر در تسلط آمریکا نیست

اکونومیست در گزارشی تاکید کرد که موشک‌های ایران دقیق هستند و این موضوع نشان می‌دهد دیگر این تکنولوژی در تسلط آمریکا قرار ندارد.

ترور سردار سلیمانی احساسات ضدآمریکایی را تقویت کرده است

ایندیپندنت در گزارشی به بررسی تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

استیضاح وزیر راه نتیجه ندهد، از ابزار تحقیق و تفحص استفاده می‌کنیم

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از انجام تحقیق و تفحص در خصوص هواپیمای اوکراینی خبر داد.

انتقاد آلمان از سیاست‌های ترامپ در مورد ایران

وزیر امور خارجه آلمان از سیاست ترامپ در مورد ایران انتقاد کرد.

اعلام وصول سوال نمایندگان از وزیر دادگستری درمورد مبنای قانونی افتتاح حساب‌های سپرده قوه قضائیه

یک عضو هئت رئیسه مجلس موارد اعلام وصلولی را در صحن علنی قرائت کرد.

مشمولان خرید خدمت آموزشی حق التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی مشخص شدند

نمایندگان مجلس مشمولان خرید خدمت آموزشی حق‌التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی را مشخص کردند.

مکانیزم حل اختلاف می‌تواند به نابودی برجام منجر شود

فارن پالیسی در گزارشی به شرایط برجام پرداخت و نوشت: مکانیزم حل اختلاف می‌تواند در صورت عدم حل اختلاف‌ها به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران منجر شود، اتفاقی که باعث خرسندی ترامپ و نابودی برجام خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید