Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@04:51:28 GMT

آغاز طرح مطالعاتی پهنه‌بندی فضای سبز آستارا

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۵۲۹۷

آغاز طرح مطالعاتی پهنه‌بندی فضای سبز آستارا

شهردار بندر آستارا از آغاز طرح مطالعاتی پهنه‌بندی فضای سبز این شهر مرزی خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح مطالعاتی شاخص فضای سبز شهری آستارا در شورای اسلامی شهر مصوب شده است، اظهار کرد: شهرداری با کمک مشاور طبق برنامه بلندمدت درختان آسیب‌رسان در حاشیه خیابان‌های محدوده شهری که ریشه‌های آن‌ها در عمق بسیار زیادی به تاسیسات و ساختمان‌های مسکونی و تجاری آسیب می‌رسانند را مطالعه و شناسایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورت تشخیص کارشناسان، درختان آسیبرسان جمع‌آوری و درختان بومی، متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه و مقاوم در مقابل خشکسالی و سرما به صورت تدریجی جایگزین آن‌ها می شود.

شهردار آستارا به شروع عملیات ساخت پارک محلی کوچه ۱۵ شهید رستمیان اشاره کرد و گفت: این پارک یک‌هزار مترمربع مساحت دارد و بعد از کف‌سازی محوطه پارک، پایه‌های روشنایی و نیمکت در آن نصب می شود.

معیتی میزان اعتبار پیش‌بینی شده پارک شهید رستمیان را در حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پارک، شهروندان از امکانات مناسبی همچون بازی کودکان و ست‌های ورزشی بهره‌مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا برای ایجاد رفاه و آسایش شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: طرح‌های خوبی در حال اجرا است که در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406533

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران آستارا فضاي سبز شهري شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ طرح مطالعاتی حوضچه جزیره لارک به زودی آغاز می شود

تین نیوز

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز طرح های مطالعاتی برای جزیره لارک و بوموسی به ویژه طرح مطالعاتی احداث حوضچه جزیره لارک در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی شامگاه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه بازدید و دیدار مردمی با ساکنان جزیره لارک اظهارکرد: پیرامون رفع مشکلات و دغدغه های مردم و استاندار این استان به زودی طرح مطالعاتی و اجرای لایروبی حوضچه این جزیره توسط اداره کل بنادر استان هرمزگان آغاز خواهد شد .

صفایی ادامه داد: در موضوع تردد ساکنان جزیره راهبردی لارک و بازدید گردشگران از این جزیره فردا در نشست توسعه دریا محور در استانداری هرمزگان بحث و تصمیم گیری خواهد شد .

وی افزود: علاوه بر موضوع تامین شناور برای جزایر لارک و بوموسی که به دنبال دریافت مجوزهای لازم از سوی دولت هستیم، موضوع تامین پارکینگ برای استقرار شناورهای صیادی و روشنایی اسکله ها در جزیره لارک در نشست فردا بحث و بررسی خواهد شد.

صفایی از دیگر موضوعات مهم برای جزیره لارک به ساماندهی فانوس دریایی لارک به عنوان نماد ایمنی دریایی این جزیره راهبردی و راهنمای کشتی ها و شناورهای عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس اشاره کرد و افزود: به دنبال احداث یک سازه با تجهیزات مدرن تر برای فانوس دریایی در کم ترین زمان ممکن هستیم.

"جزیره لارک" از ۲ روستای «لارک کوهی» و «لارک شهری» تشکیل شده و شغل اصلی ۹۰ درصد مردم صیادی و ۱۰ درصد فعالیت های گردشگری است.

در جزیره لارک آثار تاریخی و بناهای ارزشمندی مانند «قلعه پرتغالی ها»، «قبرستان تاریخی»، «مسجد لارک»، «فانوس دریایی مورانو»، «آب انبارها»، «ساحل لاک پشت ها»، «رودخانه نمک» و چشم اندازهای طبیعی بکری وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصاویری از داخل محوطه حصارکشی شده پارک لاله | درختان تنومند را ببینید
  • ◄ طرح مطالعاتی حوضچه جزیره لارک به زودی آغاز می شود
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان