Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، درویشعلی حسن زاده شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگو ویژه خبری اظهارکرد: ۶۰ هزار بافنده فرش در سطح استان فعال هستند که ۳۸ هزار نفر آنها با دریافت کارت قالب بافی ساماندهی شده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: قالی بافان گلستان در شهرهای گنبدکاووس، بندرترکمن، آق قلا، گمیشان، مینودشت، رامیان و حتی گرگان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده گفت: در ۹ ماهه امسال، هنرمندان فرش دستباف گلستان بیش از ۷۹ هزار مترمربع فرش به وزن ۳۱۸ تن تولید کرده‌اند.

وی همچنین به صادرات این کالا اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۱۴ هزار مترمربع فرش دستباف به وزن ۵۶ تن و به ارزش دو میلیون دلار به کشورهای اروپایی و همسایه صادر شده است.

حسن زاده گفت که به خاطر برخی از مسائل و سیاست ها در ارزآوری صادرات طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی بیان کرد: یکی از مباحثی که ما آن را دنبال می کنیم، ایجاد کارگاه متمرکز بافت فرش و ایجاد کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز است و طی این سال ها ۳۷ کارگاه در قالب پنج کارگاه متمرکز و ۳۲ کارگاه غیرمتمرکز ایجاد کردیم.

حسن زاده اضافه کرد: اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی را در استان ایجاد کردیم که هفت تعاونی زیرمجموعه آن است و امورات فرشبافان را پیگیری می کند.

وی افزود: همچنین به زودی اتحادیه صنفی فرش استان راه اندازی خواهد شد که به حل مشکلات فرشبافان کمک می کند.

حسن زاده با اشاره به خوشه فرش دستباف گفت: ظرف سه سال که از ایجاد این خوشه در استان می گذرد، اقدامات زیادی در خصوص ساماندهی، آموزش و تحقیقات و غیره انجام شد و کنسرسیوم صادراتی هم در دستورکار قرار گرفت.

کد خبر 4830034

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان صنعت معدن و تجارت گلستان قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صبح دیروز افراد حاضر در یکی از کارگاه‌های واقع در محدوده خلازیر در تماس با سامانه ۱۲۵ از مشاهده یک مار در کارگاه خود خبر داده و در حالی که دچار وحشت شده بودند از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند.

در ادامه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۲ را به محل حادثه که یک کارگاه تزریق پلاستیک بود، اعزام کرد و آنان مشاهده کردند که ماری به طول یک متر وارد این کارگاه شده و کارگران را به وحشت انداخته‌ است.

عوامل آتش‌نشانی با رعایت کامل اصول ایمنی و با استفاده از ابزار مخصوص، این مار را که سمی بود، به دام انداخته و برای انتقال به مراکز مربوطه به ایستگاه منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • سارق میلیاردی طلاجات در باقرشهر دستگیر شد
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند