Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:51:13 GMT

ناتوانی کانادا در ریشه کنی بیماری ساده اسکوربوت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۶۰۸۴

ناتوانی کانادا در ریشه کنی بیماری ساده اسکوربوت

کانادا علیرغم ادعاهای فراوان در زمینه ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مردم، هنوز موفق به ریشه کنی بیماری اسکوربوت که ناشی از کمبود ویتامین سی است، نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، بیماری اسکوربوت که زمانی به بیماری دزدان دریایی مشهور بود هنوز در کانادا وجود دارد و این در حالی است که با ارتقای سطح تغذیه و بهداشت در بسیاری از مناطق جهان برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله نشانه های این بیماری می توان به کبودی پوست، ضعف عمومی، کم خونی ، بیماری لثه ، خونریزی، افتادن دندان ها و حتی مرگ در صورت عدم تشخیص و درمان آن اشاره کرد.

 

بررسی های محققان دانشگاه مک مستر نشان می دهد که هم اکنون ۵۲ نفر در بیمارستان های مختلف کانادا به علت همین بیماری و کمبود ویتامین سی تحت درمان هستند. وضعیت ۱۳ نفر از این عده وخیم است.

نکته جالب اینکه بخش عمده این افراد به علت سوء تغذیه به بیماری اسکوربوت دچار شده اند. از جمله عوامل سوء تغذیه این افراد می توان به مواردی همچون استفراغ مداوم، محدودیت در دسترسی به رژیم غذایی هدفمند، بیماری روانی ، انزوای اجتماعی و وابستگی به دیگران برای تامین غذا اشاره کرد.

محققان اسکوربوت را بیماری می دانند که نباید در دنیای مدرن با وجود انواع مواد غذایی رخ دهد، اما ابتلای مردم کانادا به این بیماری نشان می دهد که دولت این کشور در زمینه حمایت از افراد آسیب پذیر برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت موفق نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانادا بیماری تغذیه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی