Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:06:06 GMT

زورگیران مسافرکش‌نما در پایتخت به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۶۳۸۴

زورگیران مسافرکش‌نما در پایتخت به دام افتادند

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ محسن معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۵:۰۰ هفتم مهرماه مرد جوانی طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از زورگیری ۴ جوان با یک دستگاه خودرو ال ۹۰ سفید رنگ در محدوده بزرگراه شهید فهمیده به کلانتری ۱۸۱ وردآورد اعلام شکایت کرد.

وی افزود: پرونده با موضوع زورگیری (سرقت راننده از مسافر) برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی پس از حضور در این پایگاه به کارآگاهان گفت، من به عنوان مسافر در میدان آزادی سوار یک دستگاه خودروی ال۹۰ سفید که ۳ سرنشین داشت، شدم. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد تمامی مدارک، گوشی تلفن همراه و وجوه نقدم سرقت و مرا در مکان خلوتی به بیرون از ماشین پرتاب کرده و همگی متواری شدند.

سرهنگ معظمی بیان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته به محل سرقت مراجعه و با انجام تحقیقات میدانی و پایش های اطلاعاتی پلاک خودروی سارقان را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو سارقان به نام "فرشاد ۲۰ ساله" شناسایی  و با بررسی سوابق وی مشخص شد فرشاد سابقه دار بوده و پیش تر به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد : در شاخه دیگری از تحقیقات، پرونده های مشابه دیگری مبنی بر سرقت با خودروهای پژو ۲۰۶ ،  پژو ۴۰۵ و پراید به پایگاه دوم ارسال که در بررسی ها بیشتر مشخص شد خودروها سرقتی بوده و فرضیه اینکه سرقت توسط همان سارقان انجام می شود، قوت گرفت.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستانش صادر شد و در ادامه تحقیقات انجام شده، مخفیگاه فرشاد در شهر قم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی، تیمی از کارآگاهان فرشاد و سایر همدستانش را دهم دیماه در قم دستگیر و به پایگاه دوم منتقل کردند.

سرهنگ معظمی با اشاره به اینکه فرشاد به سرکردگی باند زورگیران اعتراف کرد، افزود: فرشاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت، حدود ۳ ماه پیش با دیگر همدستانم که همشهری و بچه یک محل هستیم باندی را تشکیل دادیم. اولین سرقت را با خودرو خودم  ولی سایر سرقت ها را با خودروهای سرقتی انجام دادیم. اموال مسروقه را در محدوده مولوی به افراد ناشناس به قیمت نازلی فروخته و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می کردیم.

وی با بیان اینکه کلیه اعضای این باند دستگیر شده اند و به ۳۰ فقره زورگیری اعتراف کرده اند، تصریح کرد: سارقان بیشترین سوژه ها را در مناطق مختلف تهران به ویژه در محدوده های غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، ورودآورد ، آزاد راه تهران – کرج انتخاب می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: برای کشف سایر جرایم احتمالی متهمان، هر ۴ متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند.

سرهنگ معظمی تصریح کرد: دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر و شهروندانی که به این شیوه و شگرد مورد بزه قرار گرفته اند در خواست می شود در صورت شناسایی سارقان برای تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان کبیری طامه مجتمع انتظامی سرکلانتری دوم پلیس پایتخت مراجعه کنند.

برچسب‌ها سرقت تهران پلیس پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت تهران پلیس پلیس تهران بزرگ سرقت تهران پلیس پلیس تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و اقدام به مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها کنند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در  ابتدای این یادداشت آمده است: « بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو