Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه سوئیسی ادعا کرد که «کانال تجاری بشردوستانه» میان سوئیس و ایران از موضوعات مورد بحث در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «سوئیس اینفو»، دبیرخانه وزارت امور اقتصادی سوئیس به تلویزیون دولتی SRF اعلام کرده است این کانال موضوع «گفت‌وگوهای دوجانبه سطح بالا» در اجلاس داووس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجلاس جهانی اقتصاد ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (اول تا چهارم بهمن) در داووس برگزار شده و انتظار می‌رود حدود ۵۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جهان در آن شرکت کنند.

بنا بر این گزارش، این کانال «توافقنامه تجارت بشردوستانه سوئیس» ( SHTA) نام دارد و این کشور بیش از یک سال و نیم است که در زمینه ایجاد یک کانال پرداخت برای شرکت‌ها و بانک‌های سوئیسی کار می‌کند.

این کانال به این شرکت‌ها و بانک‌ها اجازه می‌دهد تا به رغم تحریم‌های آمریکا، کالاهای بشردوستانه به ایران صادر کنند. تاکنون سوئیس و مذاکراتی در مورد این کانال با هم داشته‌اند.

گزارش این رسانه سوئیسی حاکی است: «محمدرضا حاجی رحیمی جباری» سفیر ایران در سوئیس در مصاحبه‌ای با SRF که روز جمعه نسخه‌ای از آن در «سوئیس اینفو» نیز منتشر شد، برای اولین بار در خصوص احتمال ایجاد کانال تجاری بشردوستانه صحبت کرد.

بنا بر این گزارش، سفیر ایران در برن از نقش سوئیس برای ایجاد این کانال و «مذاکرات گسترده‌ای که آن کشور با دولت آمریکا داشته است» قدردانی کرد. وی افزود که در ایران کمبود دارو و غذا وجود دارد و «علت کمبود داروف مسدود شدن سیستم مالی ما (توسط آمریکا) است.»

«ادوارد مولن» سفیر آمریکا در سوئیس در مصاحبه‌ای با رویترز که یازده دسامبر ۲۰۱۹ (۲۰ آذر) منتشر شد، گفته بود: خوشبختانه، به نظر من، ما اینک به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با سوئیس در مورد جزئیات نهایی این طرح همکاری می‌کنیم. امیدوارم که در آینده نزدیک بحث‌ها در این زمینه به نتیجه نهایی برسد.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران از راه‌اندازی کانال تجاری ایران - سوئیس در آینده نزدیک خبر داد.

«فریال مستوفی» رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران ۲۸ آذر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته بود: سوئیس در دور قبلی تحریم‌ها کانالی برای مبادله کالاهای انسان‌دوستانه همچون غذا و دارو تاسیس کرده بود و از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) برای انجام این مبادلات مجوز داشت.

وی ادامه داد: آنها اکنون در حال راه‌اندازی همان کانال سابق هستند و از اوفک نیز مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.

مستوفی ضمن انتقاد از سیاست‌های تحریمی ایالات متحده گفت: آمریکا اعلام ‌کرده بود که کالاهای انسان دوستانه جزو تحریم نیستند، اما در عمل دیدیم این اقلام نیز تحریم شده بود و هیچ بانکی زیر بار مبادله مالی نمی‌رفت.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، سوئیس، آمریکا و اوفک برای راه‌اندازی این کانال به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: این موضوع مانند اینستکس نیست که با بدقولی اروپایی ها ملغی شود؛ چرا که کانال از زمان رئیس جمهوری سابق آمریکا وجود داشته و ساختار آن فراهم است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانده و پس از آن تحریم‌های دیگری وضع کرد.

هر چند اروپایی‌ها وعده داده بودند که با ایجاد سازوکاری به نام «اینستکس» تلاش خواهند کرد تا به رغم تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های اروپایی را به تجارت با ایران ترغیب کنند اما بی‌عملی و همسویی آنها با آمریکا موجب شد تا این وعده محقق نشود.

لینک کوتاه: asriran.com/002yck

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بشردوستانه کانال تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است