Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین وطن پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بودجه فناوری نسبت به سایر بخش های حوزه سلامت رشد خوبی داشته است به طوری که سال گذشته بودجه پارک های علم و فناوری ۷۰ درصد افزایش یافته بود و امسال نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش بودجه در حوزه فناوری سلامت و پارک های علم و فناوری دیده شده است. 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم برای حوزه فناوری سال خوبی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به سیاست های وزارت بهداشت درباره حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: ما معتقدیم که تحریم در حوزه فناوری کمک کننده بوده و با توجه به محدود شدن ورود بسیاری از اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و کیت های تشخیصی به کشور، شرکت های دانش بنیان به موقع و خوب از ۷ سال پیش کار را شروع کردند و امروز که ما با تحریم جدی مواجه شدیم خوشبختانه بالغ بر ۴ هزار محصول دانش بنیان را ارائه داده اند.

وی افزود: از جمله سیاست های حمایتی وزارت بهداشت، تبدیل شرکت ها به شرکت های دانش بنیان، استقرار در مراکز رشد، تقویت صندوق هایی برای حمایت های مالی و تهیه پلتفرم های حمایتی است و در نهایت برای استقرار شرکت ها در پارک های علم و فناوری کمک می کنیم. در مجموع تمام نیازهای یک فناور از ایده تا محصول دنبال می کنیم و مورد حمایت قرار می دهیم.

کد خبر 4830142

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری سلامت وزارت بهداشت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان ماهواره فناوری فضایی امنیت اطلاعات فیس بوک هوشمندسازی ایالات متحده آمریکا موبایل گوشی هوشمند تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است