Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر زرگران مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان در خصوص تولید شیر و لبنیات در استان اصفهان، اظهار کرد: این استان واحد‌های صنعتی و نیمه صنعتی بسیار خوبی دارد که به صورت کارشناسی و دقیق طبق استاندارد‌های خاص جهانی تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با ابراز تاسف از پایین بودن سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور، افزود: متأسفانه سرانه مصرف شیر و لبنیات کشور، یک سوم کشور‌های توسعه یافته و بسیار کمتر از میانگین جهانی است که تأثیرات خاص خودش را بر سلامت جامعه، مردم و البته تولید می‌گذارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به اینکه مصرف نوشابه در ایران چهار برابر بیش از میانگین جهان است، افزود: این تفاوت نشان می‌دهد وضعیت سلامت جامعه ما به چه سمتی می‌رود، اما در هر صورت ترویج محصول سالم و با کیفیت شیر به عنوان کامل‌ترین غذایی که در قرآن به آن اشاره شده در دستور کار اتحادیه بوده است.

او با ابراز تاسف از تشویش اذهان عمومی با مصاحبه‌ای در برنامه‌ای تلویزیونی در مورد آلوده بودن شیر‌های تولیدی کشور، تصریح کرد: استان اصفهان از نظر میزان و کیفیت رکورددار تولید شیر و لبنیات کشور است و با تولید روزانه حدود سه هزار و ۳۰۰ تن، قطب تولید شیر از نظر کمیت و کیفیت است که در واحد‌های دامداری صنعتی کارشناسان مختلفی روی کیفیت محصولات به طور تخصصی فعالیت می‌کنند.

زرگران در خصوص نگرانی‌های مردم در مورد آلودگی شیر و لبنیات، اظهار کرد: نگرانی‌هایی از استفاده نان خشک آلوده در واحد‌های دامداری وجود دارد، اما مردم باید مطمئن باشند نگرانی بیشتر را دامدار و تولید کننده دارد، زیرا بیشترین ضرر این موضوعات متوجه خود دامدار است و تبعات مختلفی مانند افت تولید شیر، سقط جنین و بیماری دام‌ها را درپی دارد و این خود ضرر‌های مالی بسیاری به دامدار تحمیل می‌کند.

او با بیان اینکه تمام مراحل استاندارد و ارزیابی‌های اولیه شیر توسط کارخانجات لبنی انجام می‌شود، گفت: تمام فرآیند‌های آنالیز، آزمایشات و فرآیند پاستوریزه و استریلیزه کردن توسط کارخانجات لبنی و شیرخشک و دیگر واحد‌هایی که در فرآورده‌های لبنی کار می‌کنند، انجام می‌شود که همه این موارد توسط وزارت بهداشت می‌تواند تأیید شود. بی شک محصول نهایی که به دست مصرف کننده می‌رسد، اگر تاییدیه سازمان بهداشت و غذا و دارو را نداشته باشد، به بازار عرضه نمی‌شود.
نباید موارد جزئی را به کل واحد‌های تولیدکننده تعمیم دهیم

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به اینکه نظرات غیرکارشناسی و غلط تأثیرات خود را بر اذهان عمومی و پیکره تولید می‌زند، افزود: مطمئن باشید که دستگاه‌های مربوط در این موضوع به صورت جدی ورود می‌کنند، وقتی موضوعی به جامعه القا می‌شود خواه یا ناخواه تأثیر روانی آن بر مردم ایجاد می‌شود.

زرگران یادآور شد: در مورد وجود وایتکس در شیر هم مسلم بدانید آزمایشاتی که توسط کارخانجات شیر انجام می‌شود اگر شیری مشکل داشته باشد جذب کارخانه نمی‌شود و به مصرف کنندگان هم می‌گوییم که نگرانی از این بابت نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه نباید بگوئیم همه فرآورده‌های لبنی مشکل دارند، اظهار کرد: با این ادعا نباید گفت مردم شیر مصرف نکنند، زیرا در ابتدا همه تولید کشور با مشکل مواجه می‌شود و بعد از آن سلامت جامعه مورد تهدید خواهد بود به همین دلیل نباید موارد جزئی را به کل واحد‌های تولیدکننده تعمیم دهیم.

او با بیان اینکه صنعت دامپروری در ایران پیشرفته است، اظهار کرد: واحد‌های تولیدی ما به قدری توسعه یافته است که در بحث استاندارد حتی با واحد‌های اروپایی رقابت می‌کنند، کارخانه‌های لبنی و واحد‌های دامپروری به صورت صنعتی و دقیق فعالیت می‌کنند.

زرگران با تاکید بر اینکه هیچ افزودنی در محصول شیر وجود ندارد، تصریح کرد: در فرآیند پاستوریزه واستریلیزه کردن چربی شیر تغییر داده می‌شود، اما اینکه افزودنی خاصی به نام پالم که در مردم نگرانی خاصی ایجاد کرده به شیر اضافه شود به هیچ وجه چنین چیزی نیست.

او با تاکید بر اینکه همه محصولات لبنی و شیر‌های تولیدی در سلامت کامل است، اعلام کرد: شهروندان با خیال راحت لبنیات مصرف کنند، زیرا در حوزه‌های مختلف تغذیه دام، ژنتیک و پتانسیل‌های ژنتیکی دام سالیان درازی است به همت کارشناسان، جهاد کشاورزی و اساتید دانشگاه پیشرفت‌های مختلفی داشتیم و پتانسیل‌های تولید آنچنان بالا رفته که در تمام این موضوعات حرفی برای گفتن داریم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان با اعلام اینکه اثرات القای یک شایعه بسیار تخریب کننده است، گفت: پاک کردن یک شایعه از ذهن مردم واقعا زمان می‌برد وتبعات بسیار سنگینی بر حوزه اقتصاد و سلامت کشور می‌گذارد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (سه‌شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۱۱:۰۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، احمدآباد با شاخص ۱۱۶ ناسالم (نارنجی) و پروین با شاخص ۶۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۴، انقلاب با شاخص ۶۳، پارک زمزم با شاخص ۸۱، دانشگاه صنعتی با شاخص ۸۰، رهنان با شاخص ۷۲، زینبیه با شاخص ۸۰، سپاهان‌شهر با شاخص ۸۳، فرشادی با شاخص ۶۲، فیض با شاخص ۷۴، کاوه با شاخص ۸۰، کردآباد با شاخص ۷۰، میرزاطاهر با شاخص ۵۳، ولدان با شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های سجزی، خمینی‌شهر، کاشان، قهجاورستان، نجف‌آباد، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا قهجاورستان با شاخص ۱۴۰ ناسالم (نارنجی)، سجزی با شاخص ۹۳، مبارکه با شاخص ۸۳، خمینی‌شهر با شاخص ۷۸، شاهین‌شهر با شاخص ۵۸ و کاشان با شاخص ۸۶ سالم (زرد)، نجف‌آباد با شاخص ۳۰ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای زرین‌شهر، و دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 747199

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید