Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مجید مستوفی با بیان اینکه شهر چابهار مصون از سیل اخیر سیستان و بلوچستان بوده و خوشبخانه خسارتی در شهر چابهار ایجاد نشده است، افزود: اما مناطق و روستاهای اطراف چابهار مانند دشتیاری، هورکی، پلان و... که 180 کیلومتر از این شهرستان فاصله دارند، دچار خسارت‌های ناشی از سیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شغل بسیاری از مردم مناطق سیل‌زده، کشاورزی است، کارگاه یا بنگاه اقتصادی به تعداد کمی وجود دارد و تاکنون نیز هیچ کارفرمایی برای دریافت خدمات بیمه‌ای ناشی از سیل به شعبه چابهار مراجعه نکرده است.

رئیس شعبه تامین‌اجتماعی چابهار، با اشاره به خدمات بیمه‌ای که می‌تواند از کارفرمایان در مواقع بحرانی مانند سیل حمایت کند، گفت: خدماتی مانند برقراری بیمه بیکاری و بخشود جرایم بیمه‌ای کارفرمایان و پرداخت در اقساط بلندمدت از جمله تمهیداتی است که سازمان تامین‌اجتماعی برای حمایت از سیل‌زدگان درنظر گرفته است و نیز همکاری با کارفرمایان از سوی سازمان به استان‌ها تاکید شده است. چندی پیش نیز کریم یاوری، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، برقراری بیمه بیکاری برای کارفرمایان سیلزده را به عنوان یکی از راهکارهای حمایتی از سیلزدگان مطرح کرد.

مستوفی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: متاسفانه حجم بارندگی در این مناطق به قدری بالا بود که ظرف مدت یک روز حدود یک تا 5/ 1 درصد ظرفیت سالانه باران باریده است و طیف بسیار گسترده‌ای از استان درگیر سیل ویرانگر بوده و مناطقی مانند کنارک، زرآباد، کهیر و... گرفتار سیل شده‌اند. همچنین در بخش دشتیاری زمین به صورت یک‌دست دشت است و سیل به بخش عظیمی از مساحت این منطقه، آسیب وارد کرده است.  در این مناطق، خاک مرغوب کشاورزی به ارتفاع 2 متر در 500 متر و حدود 30 کیلومتر از بین رفته و وارد دریا شده است.

وی افزود: بسیاری از راه‌های مواصلاتی روستاها از بین رفته و 570 میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان وارد شده و در بسیاری از مناطق درگیر سیل 100درصد روستاها تخریب شده است؛ در شرایط کنونی دغدغه سیلزدگان در قدم نخست، خارج کردن آب از منازل‌شان است و برای خدمت‌رسانی به مردم سیلزده، ارگان‌های مختلفی همکاری دارند. بسیج شستا نیز در امدادرسانی به مردم عملکرد مثبتی داشته است و مردم از تامین‌اجتماعی رضایت دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خسارت سیل در چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد

جواد سپاهی  فرماندار ویژه چابهار گفت: مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان این شهرستان در محدوده بخش‌های پیرسهراب و پلان سرعت گرفته و از همه مهمتر کارشناسان این حوزه با مشارکت کشاورزان و مردم بومی در حال محقق کردن این خواسته بوده و بزودی شاهد توسعه وآبادانی این منطقه خواهیم بود تا آب بجای تبخیر در سد به اشتغال و تولید و رونق کمک کند.

جواد سپاهی اظهارکرد: کشاورزان پایین دست سد زیردان، با تجربه چندین ساله در این امر ما را یاری و در کنار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی خواهند بود تا موفقیت در تقسیم آب و مدیریت و بهره‌برداری هر چه سریعتر تحقق پیدا کنند.

وی به مردمی سازی تمامی امورات در شهرستان چابهار اشاره کرد و افزود: برای عملیاتی کرد شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برنامه‌ریزی به سمت و سویی خواهد بود که در کمترین زمان ممکن خود مردم تحولات را لمس و در مدیریت زمان برنامه ریزی خواهند کرد.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: با مدیریت آبرسانی استاندارد به زمین‌های پایین دست کشاورزی شاهد رونق دوچندان منطقه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از فرصت های خدادادی منطقه استراتژیک چابهار در بخش کشاورزی باید برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.

سپاهی تجربه چندین ساله کشاورزان را برای محقق ساختن جهش تولید با مشارکت مردم را مهم دانست و گفت: در سالجاری برای حوزه کشاورزی طوری برنامه ریزی شده از کمترین زمین کشاورزی در هر روستا نهایت بهره وری را خواهیم داشت و این امر نیازمند همراهی کشاورزان منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سد مخزنی زیردان (جگرکوه) در محدوده بخش ساربوک قصرقند و ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر چابهار بر روی رودخانه فصلی کاجو قرار دارد، بیان کرد: این سد در مجموع با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب ذخیره آب با هدف آبیاری مزارع کشاورزی پایین دست و تامین آب آشامیدنی روستاهای چابهار ساخته شده و هم اینک ظرفیت آن در آستانه سرریز شدن است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت