Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه‌ها از بازداشت یک روزنامه‌نگار آمریکایی خبر دادند که صحنه‌هایی از تظاهرات لبنان را برای یک روزنامه صهیونیستی فرستاده بود.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی لبنان یک روزنامه‌نگار آمریکایی که صحنه‌هایی از تظاهرات بیروت را برای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مخابره کرده بود، بازداشت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، سایت اینترنتی هاآرتص یکشنبه (دیروز) از طریق پخش زنده فیسبوک، صحنه‌های مستقیمی از درگیری‌ها در اطراف پارلمان لبنان میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی پخش کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بازداشت یک آمریکایی در بیروت به اتهام جاسوسی برای صهیونیست‌ها فیلم/ حضور آشوبگران نفوذی در لبنان اسقف اعظم مسیحیان لبنان خواستار تشکیل دولت اضطراری شد در شب ناآرام بیروت چه گذشت؟

مجروح شدن ۱۴۵ نفر دیگر در تظاهرات بیروت

یکشنبه شب (دیشب) نیز بیروت شاهد درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

بر اساس گزارش القدس العربی، تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ، ترقه و مانند آن به سمت نیروهای امنیتی کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و آب فشار قوی استفاده کردند.

بنا به این گزارش، پلیس مبارزه با شورش به محل تجمع معترضان در مسیر منتهی به مقر پارلمان در میدان «الشهدا» بیروت اعزام شد. معترضان شعارهایی مانند «الثوره، الثوره» (انقلاب، انقلاب) سر می‌دادند و سنگ و مانند آن پرتاب می‌کردند.

صلیب سرخ لبنان از زخمی شدن ۱۴۵ نفر و انتقال ۴۵ نفر آنها به بیمارستان خبر داد. نیروهای امنیت داخلی لبنان از تظاهرات‌کنندگان درخواست کرد مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات را حفظ کنند و از آسیب زدن به املاک عمومی و خصوص دوری کنند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان پس از این تنش‌ها به برگزاری نشستی امنیتی با حضور وزیر دفاع و کشور فراخوانده است.

در درگیری‌های شدید شنبه شب نیز ۲۲۰ معترض، زخمی و تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند. تظاهرات در لبنان که از بیست و پنجم مهر آغاز شده، مدتی آرام گرفته بود اما از هفته قبل دوباره تشدید شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی تحولات منطقه تحولات لبنان پرتاب سنگ پارلمان لبنان روزنامه صهیونیستی لبنان معترضان بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کد خبر 6096698

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب