Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:50:15 GMT

کلاهبرداری اپرا در سه کشور جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۸۰۶

کلاهبرداری اپرا در سه کشور جهان

شرکت اپرا که مدعی عرضه یک مرورگر اینترنتی ایمن است، حالا به اجرای طر‌ح‌هایی متهم شده که موجب نقض حریم شخصی و امنیت کاربران می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بررسی‌های موسسه هیندربرگ نشان می‌دهد که شرکت اپرا برنامه‌هایی را برای اجرا در سیستم عامل اندروید طراحی کرده که موجب نقض سیاست‌های فروشگاه گوگل پلی در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه‌های یادشده که CashBean، OKash، OPay  و OPesa نام دارند، کاربرانی در کشورهای هند، کنیا و نیجریه را هدف قرار داده‌ و برای دریافت وام طراحی شده‌اند. اما این وام‌ها نرخ بهره بالایی دارند و شیوه بازپرداخت آنها به گونه‌ای است که موجب ایجاد مشکلات فراوان برای کاربران می‌شوند.

در شرایطی که ادعا می‌شود با استفاده از این برنامه‌ها می‌توان وام‌های با نرخ بهره ۳۳ درصد یا کمتر دریافت کرد، اما گاهی نرخ بهره وام‌های یادشده به رقم حیرت آور ۴۳۸ درصد هم می‌رسد ودر حالی که ادعا می‌شود زمان بازپرداخت این وام ها ۹۱ تا ۳۶۵ روز است، افراد در عمل بین ۱۵ تا ۲۹ روز برای بازپرداخت آنها وقت دارند.

در صورتی که افراد نتوانند طی مدت زمان مشخص شده وام دریافتی را بازپس بدهند،نرخ بهره به ۸۷۶ درصد افزایش می‌یابد و اپلیکیشن‌های یادشده با ارسال پیام‌هایی تهدیدآمیز برای افراد موجود در فهرست تماس هر کاربر موجب آزار و اذیت می شوند. اپرا هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حریم شخصی اپرا گوگل جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی