Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همواره به محکم ترین وجه از سیاست های جمهوری اسلامی ایران دفاع کردم، گفت: در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاده است، وحدتی ایجاد شده است که ما باید آن را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدجواد ظریف در ادامه جلسه علنی صبح امروز دوشنبه 30 دی و در پاسخ به سوال مجتبی ذوالنوری در مورد سخنان وی در رابطه با قدرت موشکی کشور و همچنین پولشویی گفت: دور قبل که سوال آقای ابطحی نماینده مردم خمینی شهر مطرح شده بود، بنده به هیئت رییسه اعلام کردم که جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور سردار شهید سلیمانی برای بررسی آخرین تحولات عراق ساعت 3 بعد از ظهر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستان در هیئت رییسه گفتند من راس ساعت 2 در جلسه حضور پیدا کنم و ظرف مدت 45 دقیقه به سوال پاسخ گویم. بنده راس ساعت 2 در مجلس بودم اما جلسه علنی دیر آغاز شد.

 

وزیر امور خارجه اظهار داشت: بنده صحبت هایم را در دو دور انجام دادم و برگشتم به هیئت رییسه گفتم از رادیو مجموع صحبت ها را گوش خواهم داد. راس ساعت 3 و 10 دقیقه از مجلس خارج شدم تا به جلسه شورای امنیت ملی برسم و این گونه نبوده است که نخواهم صحبت نماینده محترم را گوش دهم لذا هر یک از برادران و خواهران که احساس کردند بنده جسارتی به مجلس و نمایندگان داشته ام، می خواهم این ت صور را اصلاح کنم اگر چنین برداشتی داشتند بنده از آنها عذرخواهی می کنم.

 

ظریف گفت: آنچه را که بنده در خارج از کشور و همه جا به عنوان نماینده مردم ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران بیان می کنم، محکم ترین دفاع ها از سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران است چه سیاست هایی که در شکل گیری آنها نقش داشتم و چه سیاست هایی که در شکل گیری آنها نقشی نداشتم.

 

وی با بیان اینکه ما باید در عمل مقلد و پایبند به سیاست های جمهوری اسلامی ایران باشیم، گفت: بنده به محکم ترین وجه از سیاست ها دفاع کردم، دفاع من در هند، آستانه و دوحه قطر از سیاست های جمهوری اسلامی ایران را شنیده اید. بنده در دفاعی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران دارم کار خود را مشکل نمی کنم.

 

وزیر امور خارجه بیان کرد: عرض بنده در مورد سیاست های موشکی پیرو سخنان مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بود. امام خمینی فرمودند آنچه که ما را حفظ می کند، مردم است و نه سلاح. بنده در سخنرانی در دانشگاه تهران این را گفتم و از توانمندی های دفاعی کشور دفاع کردم. اگر نوار ضبط شده را گوش دهیم و البته این نوار را نیز تقطیع کردند، در آنجا تاکید کردم آنچه که ما را در مقابل آمریکا حفظ می کند، سلاح نیست بلکه فرهنگ شهادت و ایثار و مردم است. اگر این اعتقاد بنده اشتباه است بفلرمایید تا خودم را اصلا کنم.

 

وی ادامه داد: دوستان ما در نیروهای مسلح می دانند که هیچ کس به اندازه من از توانمندی های موشکی دفاع نکرده است. سخنرانی من را یک خبرگزاری دستکاری کرد و آنچه را که بنده عرض کردم تبدیل به مسئله دیگر کردند.

 

وزیر امور خارجه در رابطه با سخنان اش در مورد پولشویی گفت: بنده گفتم در مورد پولشویی منافعی است. به دلیل اینکه ما قوانین پولشویی را تصویب نمی کنیم، دولت را مقصر می کنند. من گفتم برخی منافعی دارند که با پولشویی مخالفت می کنند. قوه قضاییه نیز این مطلب را بارها تکرار کرده است ما معتقدیم دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از اتهاماتی که در مورد پولشویی به ما می زنند، مبرا است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر دشمن کل این ملت را نشانه گرفته است. فاجعه ترور سردار سلیمانی، کشته شدن هموطنان در کرمان، فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی و داغدار 180 خانواده که عمدتا ایرانی بودند مسایلی است که باید ما را به هم نزدیک کند.

 

ظریف گفت: بنده در سفری که به هند داشتم به من گفتند در 430 شهر هند برای سردار سلیمانی مراسم گرفته اند. در حال حاضر یک نمایش وحدت از ایران، هند تا اندونزی و پاکستان و افغانستان به نمایش گذاشته است، این وحدت را حفظ کنیم. من معتقدم همه ما یکصدا و یک ملت هستیم و همه زیر یک پرچم فعالیت می کنیم.

 

ادامه دارد

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی فعالیت های مسجدی نماز جمعه رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد محمد جواد ظریف ظریف مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟