Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک از برنامه های اتخاذ شده برای ورزش کشور گفت.

طرفداری- سیدرضا صالحی امیری در چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک حاضر شد و اوضاع ورزش کشور به خصوص در راه المپیک تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، سیدرضا صالحی‌ امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت:

به تک تک عزیزان حاضر خیر مقدم عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما انسان‌های با فضیلت را تکریم و از زحمات شما تشکر می‌کنم. سهم ما در موفقیت‌ها بسیار ناچیز و اندک است. طی دو سال گذشته نیمی از راه را با هم طی کردیم و در این مسیر با فراز و فرودها و پیروزی و شکست‌های زیادی رو به رو شدیم ولی مسیر را گم‌ نکردیم و باور داریم. چون یک حرکت جمعی بود راه گم نشد و اگر هر کسی راه جداگانه داشته باشد دچار انشقاق می‌شویم. در این مسیر کسی بر دیگری پیشی نگرفت.

وی تاکید کرد:

اصولی را راهنمای خود قرار دادیم و آن را مبنای باورهای خود قرار داریم. اخلاق و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه قرار دادیم. مدیریت جمعی مبنای تصمیم قرار گرفت و از تصمیمات شخصی و سیاسی خودداری کردیم. گفت‌وگو را مبنا قرار دادیم. شفاف سازی را سرلوحه خود قرار دادیم. اگر موفقیتی است مربوط به همکارانم در کمیته، وزرات ورزش، فدراسیون و کمیته پارالمپیک و...‌ است و اگر مشکلی بوده شخصا مسئول هستم و پاسخگو خواهم بود.

صالحی‌امیری گفت:

ورزش در ایران یک نهاد و ساختار آن فراتر از وزارت است و مجموعه‌های ورزش نهاد ورزش را تشکیل می‌دهد. مدیران، کارکنان و همکاران در هیئت اجرایی، وزیر و معاونان و همکاران وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک، فدراسیون و ورزشکاران وابسته و دلبسته به هم هستند و صعود به قله موفقیت در گرو همدلی است. حفظ کرامت پیشکسوتان و مصدومان و ... را سرلوحه خود قرار دادیم و با نصب پلاک سعی کردیم که نام آنها را در جامعه زنده نگه داریم. کمیسیون‌های 17 گانه به عنوان کانون‌های همفکری در کنار ما قرار گرفتند.

وی افزود:

دمیدن روح فرهنگ را به عنوان یک استراتژی تعریف کردیم. افکار عمومی و رسانه‌ها را در کنار خود دیدیم و در هر فرصتی به مردم گزارش دادیم. اصحاب رسانه را رکن چهارم ورزش می‌دانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:

آکادمی ملی المپیک را با تمام ظرفیت در اختیار فدراسیون‌ها قرار دادیم و خوابگاه با ظرفیت 300 نفر در حال بازسازی است و پذیرایی از قهرمانان را وظیفه خود می‌دانیم. منابع و بودجه کمیته را از 43 میلیارد در سال 96 با تخصیص 38 درصد به 94 میلیارد و تخصیص صددرصدی در سال 98 رساندیم.

وی تصریح کرد:

تاریخ شفاهی ورزش را تدوین و موزه ورزش را راه‌اندازی کردیم. دیپلماسی ورزشی با هدف کاهش تهدیدها مورد توجه قرار گرفت. شورای راهبردی به عنوان ترسیم کننده راه کمیته ملی المپیک فعال شده است.

صالحی‌امیری گفت:

از 25 دی ماه 96 تا امروز باور قلبی دارم تنها راه توسعه ورزش همدلی و وفاق با وزارت ورزش و همدلی با فدراسیون‌های 53 گانه و همدلی با کمیته پارالمپیک است و با این باور از حاشیه‌ها پرهیز کردیم و آن را سمی مهلک می‌دانیم. وزیر ورزش را محور ورزش می‌دانم و بدانیم منابع وفاق صدها برابر بیشتر از انشقاق است. مشکلات شما را مشکل خود و موفقیت شما را موفقیت خود می‌دانیم و از این منظر از نتیجه گرایی صرف پرهیز می‌کنیم. هرگز فراموش نکردیم و نمی‌کنیم که همه ما مدیون خون صدها هزار شهید و ایثارگر و کسانی هستیم که امنیت و شرف هویت خود را از آنها داریم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین

غلامرضا منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و عنوان کرد: شعار سی‌وپنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دربر دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «بخوانیم و بسازیم»، اشاره کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد، هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است، نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیاز‌های معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش، مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشور‌ها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کار‌های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آن‌ها مفید بود؛ انتظارات خود را با آن‌ها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم