Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@02:53:44 GMT

رهبران عراق قادر به توافق سیاسی نیستند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۹۲۴

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جنین هینیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق امروز- دوشنبه- تأکید کرد که سران سیاسی عراق قادر به توافق بر سر مسیر حرکت نیستند. 

پلاسخارت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «در ماه‌های اخیر صدها هزار نفر از مردم عراق از اقشار مختلف به خیابان‌ها آمدند تا خواسته‌های خود را برای زندگی بهتر بدون فساد و منافع حزبی و مداخله بیگانگان بیان کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: «دو ماه پس از اعلام استعفای نخست‌وزیر همچنان سران سیاسی قادر به توافق برای حرکت رو به جلو نیستند، این در حالی است که همه جبهه‌های اثرگذار به نیاز به اصلاح فوری اقرار کرده‌اند. اکنون زمان آن رسیده است تا این حرف‌ها و سخنان عملی شوند و از برخورد با اعتراض‌ها از سوی کسانی که فقط به دنبال منافع خود بوده و به فکر خیر و سعادت مردم و کشور نیستند، اجتناب شود». 

پلاسخارت تأکید کرد: «هر اقدامی که تا کنون برای رفع نگرانی‌های مردم اتخاذ شده اگر کامل نشود، بی‌نتیجه خواهد ماند». 

وی توضیح داده است که وحدت داخلی  و عزم و انسجام از عوامل ضروری فوری برای مقاومت در برابر منافع حزبی، مداخلات خارجی یا عناصر جنایتکاری است که به طور جدی به دنبال مانع‌تراشی در مسیر ثبات عراق هستند. 

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق تأکید کرد: «تنش اخیر منطقه توجه بسیاری به خود جلب کرده و عملکرد داخلی فوری را بی‌نتیجه گذاشته است». 

وی تأکید کرد که تحولات ژئوپلیتیک نباید بر مطالبات قانونی مردم عراق سایه افکند، زیرا این موضوع فقط به خشم و بی‌اعتمادی عمومی منجر می‌شود.

این بیانیه در پایان به پایبندی به تظاهرات صلح‌آمیز و دوری از خشونت که نتایج سلبی به همراه داشته و بیت‌المال را نابود می‌کند، فرا خوانده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عراق توافق سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم