Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود که این مسابقات می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه گردشگری ورزشی باشد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان «گردشگری رویداد» شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویدادها، مراسم، آئین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزگان ادب و هنر استان فارس  ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است. 

موید محسن‌نژاد، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم به تعریف این نوع گردشگری پرداخت. به گفته وی امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان « گردشگری رویداد» شناخته می‌شود. 

وی که معتقد است رویدادها، مراسم، آئین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزگان ادب و هنر استان فارس  ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است، به بخشی از این رویدادها اشاره کرده که از جمله می‌توان جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، لایزنگان داراب، جشنواره نرگس‌زارهای شهرستان کازرون و غیره را نام برد. 

محسن‌نژاد این جشنواره‌ها و رویدادها را ظرفیتی نهفته در استان فارس برای توسعه گردشگری رویداد می‌داند. در این میان رویدادهای ورزشی به ویژه وقتی در حوزه ملی و بین‌المللی برگزار شود نیز می‌تواند از جمله بسترها برای توسعه گردشگری رویداد به حساب آید. 

گردشگری ورزشی چیست؟

در تعریف گردشگری ورزشی باید گفت که مسافرتی تفریحی است که افراد به‌طور موقت از محل سکونت خود خارج می‌شوند تا اقدام به شرکت در فعالیت‌های بدنی، تماشای فعالیت‌های بدنی یا احترام به جذابیت‌های مربوط به فعالیت‌های بدنی کنند.

بر این اساس در گردشگری ورزشی سه نوع گردشگری وجود دارند که می‌توان آن را به گردشگری فعال، گردشگری رویداد ورزشی و گردشگری خاطرات ورزشی تقسیم کرد.

رونق گردشگری ورزشی استان اردبیل نیازمند توسعه زیرساخت‌ها استفارس| 2 رویداد ملی گردشگری ورزشی در شهرستان سپیدان برگزار می‌شودگردشگری ورزشی در استان اردبیل توسعه می‌یابد

این نوع گردشگری به دلیل جذابیت‌های حاشیه‌ای آن و پوشش رسانه‌ای جاذبه زیادی و سودآوری بالایی دارد؛ البته گاه درباره سودآوری آن رقم‌های افسانه‌ای گفته می‌شود اما در نگاه کلی سودآوری این نوع گردشگری به نوع رقابت‌ها و سطح آنها ارتباط نزدیکی دارد. 

چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود و این رویداد یکی از فرصت‌های ایجاد و رونق گردشگری ورزشی به حساب می‌آید. 

برندسازی گردشگری شیراز با رویدادهای ورزشی 

ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز معتقد است در شرایط کنونی که بسیاری از کشور‌ها سعی دارند ایران را کشوری ناامن جلوه‌ دهند و ارتباطات بین‌المللی ایران را به حاشیه برانند؛ برگزاری این مسابقات می‌تواند خط باطلی بر این دیدگاه باشد. 

به گفته وی فعالیت‌های ورزشی افزون بر اینکه به نشاط اجتماعی و جمعی در شهر می‌انجامد، انعکاسی از وضعیت امنیت کشور نیز هست و نشان می‌دهد فضایی امن برای حضور گردشگران خارجی در شهر‌های گردشگرپذیر وجود دارد.

معاون شهردار شیراز با اشاره به برگزاری دیگر مسابقات ورزشی در کنار بنای تاریخی ارگ کریم خان در شیراز می‌گوید: رویدادهای ورزشی برگزار شده برایگردشگران خارجی بسیار جذاب بود و آن‌ها با گرفتن فیلم و عکس از این مسابقات که پس‌زمینه‌ای از ارگ کریمخانی را نیز در خود داشت، به برندسازی شیراز در عرصه گردشگری یاری رساندند.

حضور 5 تیم مطرح جهانی در مسابقات کشتی 

محسن سالاری، معاون توسعه ورزش استان فارس نیز از حضور 5 تیم مطرح جهانی در این رویداد خبر داد و بر ضرورت برگزاری هر چه بهتر این مسابقات تاکید کرده است. 

به گفته وی با توجه به سابقه میزبانی شهر شیراز و برگزاری مسابقات جام تختی در سال 1395، فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بار دیگر این مهم را به کلان‌شهر شیراز واگذار کردند از همین رو ضروری است که شهرداری شیراز با تکیه بر اصل همدلی و همراهی تعاملات مطلوبی صورت گیرد.

براساس اعلام برنامه‌های این مسابقات کشتی‌گیران در وزن‌های 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97، 130 کیلوگرم با یکدیگر رقابت می‌کنند و در روز چهارشنبه دوم بهمن ماه قرعه‌کشی اوزان انجام می‌شود. 

برنامه رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی: 

پنج شنبه 3 بهمن ماه:
ساعت: 08:30-08:00: معاینات پزشکی
ساعت: 09:00-08:30: وزن کشی مرحله اول
ساعت: 13:30-10:30: مرحله مقدماتی
ساعت: 20:00- 16:00: ادامه مسابقات تا نیمه نهایی

جمعه 4 بهمن ماه:
ساعت: 08:30-08:00: معاینات پزشکی و وزن کشی مرحله دوم
ساعت: 08:45-08:30: وزن کشی مرحله دوم
ساعت: 13:30-10:30: شانس مجدد
ساعت: 20:00-16:00: فینال و مراسم اهداء جوایز

انتهای پیام/424/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شورای ششم به دنبال توسعه ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی هستیم و به همین خاطر تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در مراسم پایانی «مسابقات فوتسال محلات شهر قزوین» با تأکید بر اهمیت ورزش در حفظ نشاط و سلامتی جامعه اظهار کرد: مهم‌تر از اینکه چه تیمی به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافته یا مقام دوم و سوم را کسب کرده، این است که همه شما در قالب برگزاری یک دوره ورزشی بانشاط، گردهم جمع شدید.

وی با اشاره به سطح کیفی بالای این دوره از مسابقات افزود: مشاهده عناوین تیم‌های شرکت‌کننده که مزین به نام شهدا و اهل بیت (ع) است، حکایت از آن دارد که اخلاق سرلوحه همه تیم‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که در شورای ششم به دنبال تحقق آن بودیم، موضوع ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی بود، بنابراین تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

اللهیاری ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و امکان برگزاری مسابقات در فضای باز امیدواریم این رقابت‌ها در سطح محلات تقویت شده و سری جدید مسابقات را با شور و نشاط بیشتر در شهر قزوین شاهد باشیم.

ولی چگینی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این اختتامیه خطاب به همه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات عنوان کرد: معتقد هستم همه شما برنده این مسابقات هستید، اما پیروز واقعی میدان کسی است که همیشه اخلاق ورزشی را رعایت می‌کند.

وی افزود: اخلاق مهم‌ترین مقوله در زندگی شخصی، ورزشی و اجتماعی شماست که می‌تواند در کنار موفقیت در عرصه‌های ورزشی، موجب سربلندی انسان شود. در ضمن شورای اسلامی شهر قزوین همواره پیگیر تقویت حوزه‌های مختلف به ویژه مباحث ورزشی بوده است تا اتفاقات خوبی در عرصه ورزش شهر رقم بخورد؛ ورزشکاران قزوینی در سطح ملی زبانزد هستند و به موفقیت‌های بالاتر دست پیدا کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: هر یک از شما نونهالان و نوجوانان می‌توانید سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده شهر قزوین و ایران عزیزمان باشید و ظرفیت‌های بسیار مهمی را در حوزه ورزش فوتبال ایجاد کنید.

چگینی تأکید کرد: شما ورزشکاران با خودباوری، اتکای به نفس، تلاش فراوان و باور به این شعار که «من می‌توانم» می‌توانید به یکی از فوتبالیست‌های مشهور و برجسته جهانی تبدیل شوید و به جایگاه‌های بالایی در عرصه ورزشی برسید؛ تنها کافی است که به این باور برسید.

کد خبر 747197

دیگر خبرها

  • نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل