Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:06:46 GMT

جمعیت سالمند اردبیل به 200 هزار نفر خواهد رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۹۱۲۸

جمعیت سالمند اردبیل به 200 هزار نفر خواهد رسید

ایسنا/اردبیل مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: جمعیت سالخورده استان اردبیل در سال‌های آینده به بیش از 200 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

فریبرز دهقان 30 دی ماه در حاشیه جلسه شورای راهبری جمعیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از گذشت 17 سال جمعیت استان اردبیل به یک میلیون و 700 هزار نفر خواهد رسید و 200 هزار نفر به جمعیت سالمند استان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در کنار روبرو شدن با بحران بازنشستگی و صندوق‌های بازنشستگی کشور ما با یک بحران جدی در تامین سرباز و نیروهای کارگری روبرو خواهیم بود که برای کشور می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه مهاجرت از استان اردبیل به سایر استان‌ها بالاست و این استان پنجمین استان مهاجرفرست در کشور است، افزود: نرخ ولادت در اردبیل همتراز با کشور است به طوری که براساس آخرین آمارها نرخ ولادت در استان اردبیل 1.98 دهم می‌باشد.

دهقان گفت: با افزایش سن افراد و کم شدن زادوولد جمعیت ایران روبه پیری می‌رود و نمی‌توان جلوی این مسن شدن این جمعیت را گرفت.

وی بیان کرد: در یک فرآیند تدریجی و به دنبال سیاست‌گذاری‌های رخ داده در کشور کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت میانسال و سالخورده رخ می‌دهد و نمی‌توان برای این موضوع جز راهکارهای تشویقی ویژه زوجین در حوزه فرزندآوری تدبیری کرد.

همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز بحران جدی را در کاهش جمعیت جوان و افزایش سالخوردگان صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و گفت: ما باید بحران صندوق‌های بازنشستگی را جدی بگیریم و ضرورت دارد از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی صندوق‌های بازنشستگی حمایت کنیم تا به مرز ورشکستگی نروند.

قاسم رحیمی پیشنهاد کرد؛ مسئولان کشور سن بازنشستگی را از 60 سال به 65 سال افزایش دهند تا بحران صندوق‌های بازنشستگی تا حدودی فروکش کرده و به خط قرمز بحرانی نزدیک نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سالمندان نرخ جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟