Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:14:11 GMT

موانع کاری بودجه غیر نقد/دست روسای مناطق بسته است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۹۴۹۹

موانع کاری بودجه غیر نقد/دست روسای مناطق بسته است

محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که طی چند هفته اخیر دو بار درخصوص عدم تحقق بودجه غیر نقد به شهرداری تذکر داده اید آیا در ستاد عالی درآمد راهکاری برای تحقق درآمدهای غیر نقد پیش بینی شده است، افزود: مشکل اصلی تحقق بودجه غیر نقد بسته شدن دست روسای مناطق برای توافقات است.

وی ادامه داد: پیشتر این گونه بود که روسای مناطق بدون استفاده از مزایده وقتی فردی  طلبکار بود یا قصد داشت پروژه ای را به صورت غیر نقد انجام بدهد با وی توافق می کردند، سپس ملک و دارایی شهرداری کارشناسی می شد و روند اجرا آغاز می شد اما در حال حاضر شهرداری در جهت شفافیت مانعی گذشته که اگر می خواهید با بودجه غیر نقد کار کنید و دارایی شهرداری را می خواهید استفاده کنید باید حتما از طریق مزایده انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تاکید کرد: در مزایده ها معمولا ارقام کارشناسی بالا است و شرکت های دولتی، نهادها و ارگان ها  افرادی  که پول دارند تمایلی به شرکت در مزایده ها را ندارند. آنهایی که قصد کار تهاتری دارند نیز نگران می شوند که در این موضوع ضرر کنند و برای همین نیز کم تر در مزایده ها شرکت می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که بودجه غیر نقد شهرداری دچار موانع کاری شده است، افزود: بودجه غیر نقد  به قول معروف دچار مشکل جسارت و تصمیم گیری شده است و اختیارات نیز همه در سازمان املاک و حقوقی متمرکز شده است و این روند باعث شده روند کارها کند شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری مزایده برای پیشگیری از تخلف در این زمینه و حراج دارایی های شهر است، گفت: زمانی ما فردی را به عنوان شهردار منطقه انتخاب می کنیم، باید به او اطمینان و اعتماد داشته باشیم که بدانیم او درآمدهای شهرداری را به ثمن بخس نمی فروشد. خیلی مهم است که اطیمنان لازم را داشته باشیم زیرا هر چه تمرکز کنیم کار کند می شود و محقق نمی شود.

کد خبر 4830365 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران لایحه بودجه شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق بارش برف سقوط هواپیما سقوط هواپیمای اوکراینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی مناطق سیل زده کشور آلودگی هوا امداد رسانی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان