Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:18:10 GMT

معافیت مالیاتی هتل‌ها به نفع مصرف‌کننده است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۹۵۵۸

معافیت مالیاتی هتل‌ها به نفع مصرف‌کننده است

امید قادری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق بخشنامه تشکل گردشگری و بهره بردار تأسیسات گردشگری نسبت به نرخ گذاری در جلسات اقدام می‌کنند.

وی افزود: بر همین مبنا واحدهای اقامتی مجاز به دریافت ۱۵ درصد حق سرویس در بخش اغذیه و اشربه مجاز هستند البته واحدهای پذیرایی بین راهی که مراکز اقامتی ندارند حق دریافت ۱۵ درصد حق سرویس را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: واحدهایی که اظهار نامه مالیاتی پر می‌کنند مجاز به دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند.

این مسئول گفت: طبق بند ۲ ماده ۹۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تمام تأسیسات گردشگری به غیر از مالیات در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از نظام صنفی مستثنا هستند.

وی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری ۵۰ درصد از مالیات معاف هستند، ادامه داد: میراث فرهنگی تسهیلاتی را برای بخش خصوصی در نظر گرفته به گونه‌ای که در بخش هزینه‌های مصرفی آب و برق، صنعتی محاسبه می‌شود و دیگر تجاری نیست.

قادری تصریح کرد: نرخ نامه‌هایی که به این واحدها داده می‌شود طبق دستورالعمل نرخ گذاری تأسیسات گذاری مصوب مهر ماه هر سال انجام می‌شود.

این مسئول گفت: طبق دستورالعمل قانون مالیات‌های مستقیم بخشنامه را به اداره مالیاتی اعلام کردیم تا موضوع معافیت ۵۰ درصدی هتل‌ها از مالیات به شهرستان‌های استان ابلاغ شود و پیگیری امور مربوط با اداره مالیات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه درباره طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده مصوبه‌ای به دست ما نرسیده است، افزود: این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

این مسئول بیان کرد: این طرح موضوعی فرا استانی است و در این راستا مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی انجام شده اما هنوز بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده است.

کد خبر 4830355

منبع: مهر

کلیدواژه: امید قادری میراث فرهنگی کرمانشاه قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد سیل سیستان و بلوچستان بوشهر ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روستایی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در نشست هم‌اندیشی و هم افزایی با اهالی حوزه فرهنگ و هنر بخش کدکن تربت‌حیدریه افزود: "گردشگری ادبی" که برخاسته از جاذبه‌های وابسته به حوزه زبان و ادبیات است، یکی از حلقه‌های مفقوده در صنعت گردشگری این استان و به خصوص شهرستان تربت‌حیدریه است.

حسن گیاهی افزود:  گردشگری ادبی نقش مهمی در حفظ و حراست از میراث زبانی دارد و با توجه به تامل و تفکر در ریشه‌های فرهنگی می‌توان آن را فرهنگی‌ترین نوع گردشگری نامید.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روستایی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این شاخه از گردشگری با توجه به ادبیات، به ویژه ادبیات سنتی و محلی که برانگیزاننده حس نوستالژیک است علاقه مندان و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌ است.

گیاهی افزود: کدکن در کنار کوچه باغ‌های عبیرآمیز و مُشک‌سار و کوه‌های سر به فلک کشیده خود، بهتران و مهترانِ عرفان و ادب ایران زمین همچون "فریدالدین ابوحامد عطار نیشابوری"، استاد دکتر "محمدرضا شفیعی کدکنی"، "ابراهیم ابن اسحاق (پدر عطار)" و بسیاری از دیگر از مفاخر را پرورانده است.

وی اظهار کرد: از این روی اگر بگوییم از این منطقه عِطر و طعم فرهنگ و ادب و عشق و عرفان و شعر و شور به مشام جان عاشقان می‌رسد، سخن به گزافه نگفته‌ایم.

او ضافه کرد: این شهر (بخش) که در دامنه رشته کوه کوهسرخ (ملکوه) و تقریبا درست در میانه نیشابور و تربت‌حیدریه قرار دارد، هرچند اکنون یکی از چهار بخش شهرستان تربت‌حیدریه به شمار می‌رود، اما در گذشته از مضافات ابرشهر نیشابور کهن (بخشی از جغرافیای نیشابور کهن) بوده و لهجه مردم آن نیز به گویش نیشابوری نزدیکتر است.

این کارشناس میراث فرهنگی گفت: امروز مقبره شیخ ابراهیم ابن اسحاق (پدر عطار نیشابوری) که در فضایی باز بین مزارع سرسبز باران خورده قرار دارد، محل توقف بسیاری از ادیبان و پژوهشگرانی است که در سفر به جنوب خراسان رضوی، اندکی در این مکان بیتوته می‌کنند.

گیاهی افزود: مجموعه معماری تاریخی شیخ حیدر (باغ مزار)، موزه باستان‌شناسی و نیز مسجد جامع تاریخی و زیبای حاج حسن کدکنی از دیگر ظرفیت‌های موجود برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه است.

بخش کدکن به مرکزیت کدکن با مساحت ۸۷۶ کیلومترمربع دارای ۱۷ روستا، ۲ دهستان و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کنونی آن حدود ۱۴ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت‌حیدریه واقع است. از این میزان جمعیت، افزون بر سه هزار نفر ساکن شهر و بقیه ساکن روستاها هستند و این جمعیت از ۲ قومیت فارس و ترک تشکیل شده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری