Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:56:44 GMT

آژیر قرمز آلودگی هوا در مازندران به صدا در آمد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۹۸۱۰

آژیر قرمز آلودگی هوا در مازندران به صدا در آمد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز دوشنبه در همایش روز ملی هوای پاک در دانشگاه علوم کشاورزی ساری افزود : در شرایط فعلی به طور لحظه ای و موقتی آلودگی در برخی از شهرهای این استان بویژه مناطق مرکزی ایجاد می شود و روند رو به افزایش دارد که باید چاره اندیشی شود.

وی توضیح داد : با توجه به این که افزایش میزان آلایندگی در برخی شهرهای مازندران به صورت موقتی و لحظه ای است ، شرایط هوای ناسالم در استان اعلام نمی شود ولی چنانچه این آلودگی ها مدت زمان بیشتری در هوا معلق باشد، احتمال اعلام روز هوای ناسالم در استان هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل محیطزیست مازندران جلوگیری از بلندمرتبه سازی در شهرهای استان بویژه شهرهای ساحلی ساخت را خواستار شد و تاکید کرد : باید استفاده از سوخت های فسیلی کاهش یافته و معضل پسماند و زباله هم در استان حل شود چون بر میزان آلایندگی هوا اثرگذاری دارد.

مدیرکل محیطزیست مازندران گفت : در حال حاضر میانگین سرانه تولید پسماند در این استان یک کیلوگرم  و حدود ۵۰ درصد بیش از میانگین کشوری است ، در حالی که هیچ مرکزی برای فراوری زباله مانند نیروگاه زباله سوز و یا مرکز دفع بهداشتی پسماند وجود ندارد.
وی رها سازی فاضلاب های صنعتی و خانگی را هم بخشی از مشکلات پشماند در مازندران برشمرد و افزود : برخورد قانونی محیط زیست با این واحدها  نیز با فشارهای دستگاه های بالادستی غیر محیط زیستی مواجه می شود.
ابراهیمی توضیح داد : به عنوان نمونه زمانی که محیط زیست برای برخورد با فاضلاب پلاژهای دولتی و حاکمیتی ساحل خزر وارد عمل شد تا آنها را ساماندهی کند که به دریا نریزد ، فشارهای برخی دستگاههای دولتی و حاکمیتی باعث کندی اجرای این طرح شده است.

ریزگردها

مدیرکل محیط زیست مازندران از ریزگردها به عنوان یکی از تهدیدات جدی زیست میحطی استان یاد کرد و گفت : باید برای افزایش روز افزون برداشت غیرمجاز آب از رودخانه ها و تالاب ها که نتیجه اش خشکیدن تالاب ها و ایجاد ریزگردهاست ، چاره اندیشی اساسی شود تا بتوان هوای مازندران را پاک نگه داشت.

ابراهیمی افزود : براساس آمار حدود ۲۰ درصد از مساحت تالاب بین المللی میانکاله در چند دهه اخیر خشک شد که می تواند یکی از اماکن اصلی برای تولید ریزگردها به خصوص در شرق استان و استان گلستان باشد.
وی دلیل اصلی خشک شدن بخشی از مساحت این تالاب را برداشت غیر مجاز آب از طریق چاههای مجاز و غیر مجاز، عدم رعایت حق آبه و سدسازی در بالادست دانست و اظهار داشت : با وجود پیگیری ها همچنان حق آبه به عنوان مهمترین مطالبه زیست محیطی برای تالاب بین المللی میانکاله رعایت نمی شود و این رویه می تواند این ذخیرگاه زیست کره را با خشکی بیشتری مواجه کند.
 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک مازندران سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هم اکنون طبق سنجش‌های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روز‌های خود را سپری کردند، به گونه‌ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک‌ترین و با کیفیت‌ترین هوا را در میان کلانشهر‌های صنعتی کشور به خود اختصاص داد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت