Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحویل ۲۵۴ میلیون مترمکعب گاز به شرکت ملی گاز ایران خبر داد. تاریخ انتشار: 11:45 - 30 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۵۶۴ به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری میزان، به نقل از شانا؛ رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه این شرکت در شبانه روز گذشته طبق برنامه گاز را تحویل شرکت ملی گاز ایران داده است، گفت: ۲۵۴ میلیون متر مکعب گاز به‌منظور مصارف عمومی و صنعتی طبق برنامه تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از اقدام‌های انجام شده در نیمه نخست سال برای انجام تعهدات زمستانی یاد کرد و گفت: با تلاش بی‌وقفه همکاران و برنامه‌ریزی مناسبی که در نیمه نخست سال به‌منظور آمادگی تاسیسات انجام شد، شرکت نفت مناطق مرکزی آمادگی تامین بخشی از گاز مصرفی کشور را کسب کرد و امروز توانست به تعهدات خود عمل کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تشریح فعالیت‌های انجام شده در نیمه نخست سال گفت: تعمیرات اساسی در همه تاسیسات روسطحی و چاه‌ها با هدف آمادگی تولید برای زمستان صورت گرفت و ثمره آن عمل به تعهدات ما در فصل سرد است.

وی به تولید گاز در بخش جنوبی کشور از استان‌های فارس، هرمزگان و ایلام و همچنین در بخش شرقی کشور در استان خراسان رضوی در منطقه سرخس به عنوان مناطق تحت اختیار این شرکت یاد کرد و گفت: با تمهیداتی که در چند سال گذشته برای تولید گاز از سرخس و میدان خانگیران انجام شده است، توانستیم بخش عمده‌ای از گاز مصرفی استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور را که پیش‌تر از ترکمنستان وارد می‌شد تامین و جایگزین کنیم.

حاتمی از تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی برای تامین گاز زمستانی قدردانی کرد و گفت: راحتی که ما در منازل داریم و کل کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند، مدیون تلاش همکاران ما در شرایط سخت آب و هوایی با حداقل امکانات است که جای قدردانی دارد.

وی از شکسته شدن رکورد مصرف گاز در کشور با نگرانی یاد کرد و گفت: اگرچه کشور نفت و گاز خیزی داریم، اما این به معنای آن نیست که هرچه می‌توانیم انرژی را مصرف کنیم، ما به عنوان تولیدکننده گاز تلاش می‌کنیم هر چه می‌توانیم تولید کنیم، اما بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف مقوله‌ای است که ناگزیر به رعایت آن هستیم.

حاتمی افزود: از مردم تقاضا داریم در راه صرفه جویی مصرف گاز هر چه می‌توانند انجام دهند تا به امید خدا در فصل سرد سال حتی یک خانه هم با مشکل کمبود گاز مواجه نشود. بیشتر بخوانید: سهم بالای مصرف گاز در بخش خانگی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاز اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مجید چگنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌) در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمنی و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، خطاب به مدیران شرکت‌های پالایشی گاز بیان کرد: حضور شما در صنعت گاز و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، مصداق جهاد مستمر است.

وی افزود: شرکت ملی گاز، زیرساختِ زیرساخت‌های کشور است. ما سازمانی همانند شرکت ملی گاز نداریم که همه فکر، ذهن، ایده، تفکر و فعالیت‌های آن تنها برای کشور باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پارسال، سال مهمی بود. با اینکه دشمن عملیات تروریستی انجام داد و بخشی از خط لوله گاز را از کار انداخت، اما مدیریت صنعت گاز به‌گونه‌ای بود که برخی مردم این موضوع را حتی احساس هم نکردند. همکاران ما نیز در قسمت‌های مختلف، شبانه‌روز تلاش کردند خطوط گاز در کمترین زمان عملیاتی شود.

چگنی اظهار کرد: پارسال هرچند با زمستانی طولانی روبه‌رو بودیم، اما تولید مستمر گاز انجام و انرژی کشور تأمین شد و این دوره را نیز پشت‌سر گذاشتیم.

وی با اشاره به موضوع تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گازی گفت: برنامه مهم تعمیرات پالایشگاه‌های گازی آغاز شده است و البته باید ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی نیز به‌طور کامل رعایت شود، زیرا رعایت‌نکردن مسائل ایمنی می‌تواند آسیب‌رسان باشد و خانواده‌ها را نیز از این بابت داغدار کند که همین مسئله پیامدهای منفی مادی و معنوی به‌دنبال دارد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید قبول کنیم بسیاری از شرکت‌های نفتی در موضوع اچ‌اس‌ئی پیشرو هستند، یادآور شد: باید از این شرکت‌ها الگوبرداری کنیم، ازاین‌رو اگر پیشنهادی درباره بازدید از شرکت‌های بزرگ نفتی به‌منظور ارتقای ایمنی تأسیسات به بنده شود موافقت خواهم کرد، زیرا معتقدم باید از تجربیات چنین شرکت‌هایی استفاده کنیم.

کد خبر 6099481 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز