Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@23:59:14 GMT

با دیپلماسی ورزشی می توان میزبانی را برگرداند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۰۰۵۱

با دیپلماسی ورزشی می توان میزبانی را برگرداند

امروز مجمع سالانه کمیته ملی المپیک برگزار شد و مساله میزبانی تیم های ایرانی در رقابت های بین المللی یکی از مباحث مهم این مجمع بود.

به گزارش" ورزش سه" رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه این مجمع و درباره مسایل مورد بحث در مجمع گفت:" مجمع عمومی سالانه گزارش عملکرد کمیته را در سال گذشته به تصویب می رساند و در عین حال گزارش مالی و یکسری موارد طبق اساسنامه مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
او افزود:" امسال سال المپیک است و برنامه های مربوط به حضور تیم ها و نیازهای فدراسیون ها مطرح خواهد شد. خوشبختانه تا اینجا کمیته ملی المپیک حمایت خوبی بخصوص از فدراسیون هایی که سهمیه کسب کردند داشتند. ما چند جلسه خیلی خوب با دکتر صالحی امیری و سجادی داشتیم و قرار شد با توجه به نیازهایی که داریم برنامه ها را تنظیم و حمایت مالی و سخت افزاری لازم انجام شود."


او همچنین گفت:" فدراسیون بسکتبال با حمایت وزارت ورزش کارش را انجام می دهد و برنامه ها را پیش می بریم. امیدوارم با حمایت مجمع، کمیته اجرایی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم سال خوبی را رقم بزنیم. باید برای دغدغه هایی که به وجود آمده پیش بینی های لازم را انجام داده و با تمام قوا در المپیک حضور داشته باشیم."


رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای گرفتن حق میزبانی از تیم های باشگاهی فوتبال ایران پرداخته و گفت:" این موضوع دغدغه ما در بسکتبال هم هست اما با رایزنی هایی که داشتیم توانستیم میزبانی خوبی را انجام بدهیم. به نظرم با دیپلماسی ورزشی می شود این مسایل را به نفع کشور حل کرد. ایران امن ترین کشور جهان است و ما این را به گوش مجامع جهانی می رسانیم که کشورمان می تواند میزبان خوبی باشد. خوشبختانه دوستداران و علاقمندان زیادی به ورزش در ایران داریم و این موضوعی است که FIBA، FIFA و FIVB خیلی روی آن تمرکز دارند. ایران پتانسیل خوبی برای توسعه ورزش دارد و ما می توانیم از این پتانسیل برای میزبانی استفاده کنیم. قطعا آن ها می دانند که در آسیا هیچ کشوری چنین تماشاگری برای فوتبال ندارد."


طباطبایی اضافه کرد:" ما در کنگره فیباآسیا همیشه می بینیم که تعداد علاقمندان ورزش در ایران برای آن ها خیلی اهمیت دارد و به نوعی ملاک توسعه ورزش تعداد زیاد علاقمندان و در نهایت جذابیت ورزش است. فوتبال ما می تواند از این ظرفیت استفاده کند. فوتبال ما وزنه سنگینی در آسیا و جهان است و می تواند میزبانی را دوباره پس بگیرد. برای AFC و FIFA خیلی مهم است که بتواند چنین جمعیتی را جذب کند. برای اسپانسر این موضوع خیلی اهمیت دارد و اینکه صدهزار نفر در ورزشگاه و بیش از 60 میلیون نفر در کل یک مسابقه را ببینند جزو شاخص های عملکرد کشورها به حساب می آید. من معتقدم که با دیپلماسی ورزشی و رایزنی افرادی مثل آقایان صالحی امیری و سلطانی فر می شود میزبانی را برگرداند. ما در تمامی رشته ها این کار را انجام می دهیم و با فیباآسیا صحبت می کنیم که با حل مسایل بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم."

بسکتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • احضار ستاره های سه تیم به کمیته انضباطی بسکتبال
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی