Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بارش برف در گردنه‌های برفگیر استان در پنج شهرستان و بارش باران در چهار شهرستان دیگر، 30 درصد راه‌های استان از بارندگی تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم‌های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان به صورت روان برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله جلال‌زاده، امروز دوشنبه 30 بهمن، در جمع خبرنگاران بیان کرد: با فعال‌سازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی روزهای گذشته و امروز راهدارخانه و کیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

وی افزود: 27 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و 54 نفر نیروی راهدار با استفاده از حدود 170 تن شن و نمک به برفروبی 360 کیلومتر از راه‌های استان پرداختند.

جلال زاده ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برف‌روبی در سایر راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری طی روز جاری و با کمک دهیاران انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دراین ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی اجرا می‌شود تا شهروندان مشکلی در راه‌ها مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در جاده‌ها حضور دارند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: شماره تلفن گویای 141 و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.141.ir و اپیکیشن مربوطه به صورت 24 ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

جلال زاده ادامه داد: سامانه پیامکی 300056141 نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد باتوجه به برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کرده و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک‌زن و جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاءحریق همراه داشته باشند./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی