Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکر زاده با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال آینده شهرگلپایگان بیشتر عمرانی و سرمایه گذاری است، میزان بودجه پیشنهادی شهرداری را ۸۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «پیمان شکر زاده» در جلسه اهدای بودجه شهرداری گلپایگان به شورای شهر با یادآوری اینکه پایان دی ماه، بنا بر قانون آخرین مهلت  شهردار برای اهدای بودجه است، گفت: سازمان شهرداری ها، پس از ۳۰ سال، نوع و نگاه متفاوتی برای بودجه نویسی قرار داده است که رویکرد آن شفاف سازی، روشنگر  و عملیاتی خواهد بود ولی پیش از این بودجه تنها برنامه ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار گلپایگان با انتقادی مبنی بر اینکه  زیر ساخت های لازم برای ارائه چنین بودجه ای در شهرداری ها فراهم نیست که کار آماده سازی بودجه را سخت کرده است، بیان کرد: شهرداری در اجرای این بودجه با مشکلاتی رو به رو خواهد بود و از طرفی باید چند کمیته تخصصی دیگر مانند خزانه و تخصیص اعتبار در شورای شهر تشکیل شود.


وی اهداف این بودجه را که در بیش از ۲۰ بند تدوین شده است را همگام با سیاست مقاومتی خواند و افزود:  اولویت آن، پیگیری تکالیف برنامه های توسعه ای است و شش بند آن برای پایدار شدن بودحه برنامه ریزی شده است.


شکر زاده با یادآوری اینکه بودجه، برنامه راهبردی کوتاه مدت است، تشریح کرد: برون سپاری فعالیت های شهردای، ارتقای سطح مهارت های فنی نیروی انسانی، تلاش برای پویایی سیستم نظارت شهرداری،  تمرکز زدایی و رعایت عدالت در خدمات به محلات کمتر توسعه یافته، تقویت سهم درآمدی پایدار شهرداری، طراحی الکترونیکی برخی قبوض، توسعه امکانات زیر ساخت گردشگری و بهبود مدیریت حمل ونقل عمومی از اهداف  تنظیم شده در بودجه سال ۹۹ است.


شهردار گلپایگان با اشاره به اینکه بنا بر قانون نسبت هزینه های جاری به عمرانی ۶۰ به ۴۰ است ولی در این بودجه نسبت عکس خواهد بود، در خصوص محل درآمد بودجه مطرح کرد: ۲۱ درصد سهم عوارض ارزش افزوده، ۲۴ درصد سهم عوارض ساخت و سازها، ۳۴ درصد سهم سرمایه گذاری و ۲۱ درصد سایر موارد است.


وی ترکیب نسبت های هزینه بودجه را ۱۹ درصد جاری، ۴۷ درصد عمرانی و ۳۴ درصد سرمایه گذاری عنوان کرد که با این هزینه کرد سهم پروژه های عمرانی ۸۱ درصد و هزینه جاری ۱۹ درصد خواهد بود که حدود ۷۰ درصد بودجه جاری به حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری اختصاص خواهد یافت.


شکر زاده مجموع بودجه در سه بخش مجاری، عمرانی و سرمایه ای شهر را بیش ار ۸۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سرانه هر شهروند گلپایگانی را یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان در بودجه سال ۹۹ است و این در حالی که این سرانه در سال جاری حدود ۷۳۰ هزار تومان بوده است و شهرداری برای تحقق این بودجه با کمک شورای شهر  برای تحقق این بودجه تلاش خواهد کرد. 


شهردار گلپایگان از وصول بودجه سال ۹۸ به طور کامل در پایان دی ماه خبر داد و گفت: شهرداری چندین پروژه خود را مان پارک بانوان، مدیریت آب های سطحی شهرستان و تفکیک آب شرب از آبیاری فضای سبز، اتمام بلوار امام رضا (ع) و ساختمان موتوری شهرداری  را تا پایان سال جاری را به مرحله بهره برداری می رساند و  کلنگ زنی و افتتاح پارک محلی و کلنگ ساخت پارکینگ طبقاتی بازار با مشارکت بخش خصوصی به زمین خواهد خورد.

 

سرانه شهروند گلپایگانی دو برابر شده است


در ادامه این جلسه «حسین زاهد» با بیان اینکه شورای شهر تا پایان بهمن ماه فرصت تصویب بودجه و ارائه به استانداری را دارد، گفت: انتظار شورا بودجه ای نزدیک به واقعیت و عملیاتی  است هرچند قوانین بودجه نویسی شهرداری به این جهت در سال جاری گرایش  پیدا کرده است.


رئیس شورای شهر گلپایگان با اشاره به اینکه شهرداری برنامه ۵ ساله خود را، ۱۵ روز دیگر به این شورا ارائه می دهد، بیان کرد: افزایش دو برابری سرانه هر شروند گلپایگانی و تحقق بودجه سال جاری، در دو ماه پیش از آن،  دو خبر خوب برای مردم شهر  است.


وی به جذب سرمایه گذار و مشارکت مردمی  برای اولین بار در سال جاری اشاره کرد و افزود: رویکرد شورای شهر و شهرداری برای افزایش ورود سرمایه گذار و جذب گردشگر به گلپایگان است.

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طرح ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فعالیت های مسجدی نماز جمعه شورای شهر گلپایگان شهردار گلپایگان بودجه شهرداری گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به مدت شش ماه آغاز شد که این پروژه در راستای تسهیل در عبورومرور و ایمنی بالاتر برای شهروندان در خروجی شهر اصفهان به سمت تهران بوده‌ است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که برای تسریع در عبور و مرور شهروندان احداث شده، این پروژه به دلیل تردد بالا، عرض کم ترافیکی موجود در خروجی میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم و حوادث ایجاد شده در این مسیر آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: ۳۰ درصد ردیف اعتباری برای تعریض، ساماندهی و ایمن‌سازی خروج میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم در ۱۴۰۲ اختصاص داده شد و عملیات اجرایی آن نیز در ماه‌های پایانی سال قبل آغاز گردید و ۷۰ درصد بودجه آن در سال جاری تأمین اعتبار گردید.

سلطان‌آقایی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه و شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات این پروژه کاهش آلودگی هوا و تسهیل ترافیک به‌دلیل روان‌سازی ترددها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح منطقه خاطر نشان کرد: امسال بودجه عمرانی منطقه بیش از ۳۰ درصد افزایش و هم اکنون در حال تکمیل پروژه‌های قبلی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید هستیم.

کد خبر 747753

دیگر خبرها

  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان