Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که « باید خودمان را مردم تطبیق دهیم نه مردم را با خودمان» گفت: نباید مردم را اجنبی، نفوذی و خائن خطاب کنیم.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی از طرف آمریکا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تمام قدرت ایستاده تا ما را به زانو دربیاورد و ما یک راه بیشتر نداریم و آن این است که به حرف و راه امام اعتقاد داشته باشیم و آن را ادامه دهیم؛ امروز وحدت ما بسیار مهم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با قرائت بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) در منشور حکومتی به مالک اشتر گفت: شاخص مردم هستند و حق با مردم است. باید با مردم با انصاف برخورد کنیم. نه این که به جناح، گروه، دسته و قومیت خاص یا طبقه خاص دقت کنیم بلکه باید با تمام وجود به مردم عشق بورزیم و خدمتگزار مردم باشیم؛ بدانیم که این یک امتحان الهی است.

پزشکیان تاکید کرد: باید با گذشت با مردم رفتار کنیم و با آنها برخورد خشن نداشته باشیم. باید از آمرانه عمل کردن اجتناب کنیم. معنای مالک در منشور حکومتی حضرت علی (ع) دولت، مجلس، قوه قضاییه و کل حکومت است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت علی در آن نامه می‌گوید که مردم پشت سر شما حرف‌هایی را خواهند زد که شما پشت سر حاکمان قبلی می‌گفتید. این که ما درست هستیم یا غلط، مردم مشخص می‌کنند. عمود جامعه مردم است. آمریکا و قدرت‌های استکباری از مردم ما می‌ترسند نه از موشک ما. موشک ارزش و افتخار ما است اما قدرت ما مردمی است نه دفاعی. اگر مردم در صحنه باشند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با بیان اینکه « باید بررسی کنیم که آیا آن حرف‌هایی که سابقا پشت سر حاکمان می‌گفتیم را هم اکنون مردم پشت سر ما می‌گویند یا نه» تصریح کرد: خودمان را باید با مردم تطبیق دهیم نه مردم را با خودمان. نباید دیگران را اجنبی، نفوذی و خائن بدانیم، باید با مردم با انصاف برخورد کنیم، با تمام وجود به مردم عشق بورزیم و صحبت کنیم. مردم از نظر حضرت علی دو دسته‌اند یا بردار دینی تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند. پس اگر مشکلی پیدا می‌کنند و یا تخلفی انجام می‌دهند باید با گذشت و رافت با آنها برخورد کنیم.

پزشکیان گفت: حضرت علی معتقد بود اگر گذشت می‌کنیم نباید پشیمان شویم و نباید با خشونت و خشم با مردم برخورد کنیم. نگویید ما امیر هستیم، شما مامور هستید.

وی در پایان نطق خود مسئولان را دعوت به مطالعه منشور حکومتی حضرت علی به مالک اشتر کرد و گفت: ادبیات آمرانه جایگاه مسئول قلب‌ها را سیاه می‌کند، دین را تضعیف می‌کند و انقلاب و دگرگونی را نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسعود پزشکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم

فیلمی قدیمی از مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس در فضای مجازی بازنشر شده است. پزشکیان در این مصاحبه گفت: «مجتهدین و بزرگان ما وقتی مریض می شوند سریع به اروپا می روند، چرا برای اقتصاد بیمار، صنعت، بانکداری و کشاورزی به سراغ اروپا نمی روید»/ viral vids

 

دیگر خبرها

  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم