Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد: مطابق با بند ج ماده ۳۵ قانون پولی و بانکی کشور، هر بانک در مقابل خسارتی که براثر عملیات آن متوجه مشتریان می‌شود مسئول و متعهد جبران خواهد بود.

 

از سوی دیگر بر اساس ماده ۳۰ از دستور العمل حساب جاری نیز مسئولیت عدم رعایت یا تخطی از مقررات دستورالعمل حساب جاری با هیات مدیره هر بانک است و در صورت تخلف، مشمول مجازات‌های انتظامی موضوع ماده ۴۴ قانون پولی و بانکی کشور می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رفتار مدیران ارشد آن بانک / موسسه اعتباری در این زمینه در سوابق آنان درج و در فرآیند تایید صلاحیت برای تصدی سمت‌های مدیریتی ملحوظ نظر خواهد بود.

 

با عنایت به اهمیت مراتب فوق الذکر، خواهشمند است ضمن ابلاغ مفاد این بخشنامه به تمامی واحدهای ذی ربط آن بانک و انجام تدابیر و اقدامات کنترلی لازم به منظور اطمینان از حسن اجرای دستوالعمل حساب جاری، دستور فرمایند فایل پیوست در خصوص اشخاص دارای بیش از ۲۰ فقره چک برگشتی با نظارت واحد بازرسی آن بانک تکمیل و به طور مستمر در دو مقطع پایان شهریور ماه و پایان اسفند ماه هر سال به منظور اتخاذ تدابیر مقتضی به این مدیریت کل ارسال نمایند. همچنین ضروری است مدیریت بازرسی آن بانک نسخه‌ای از گزارش‌ها و نتایج بررسی‌های صورت گرفته در این خصوص را به همراه مستندات مربوطه، به طور  ماهانه به این بانک ارسال نمایند.

 

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چک برگشتی بخشنامه اقتصاد جام نیوز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خدمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد. 

لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰  زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود. 

دیگر خبرها

  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲