Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:55:42 GMT

ایرانیان در سیل مهربانی، همدلی را معنا کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۰۹۷۶

ایرانیان در سیل مهربانی، همدلی را معنا کردند

ایسنا/سیستان و بلوچستان سیلاب سیستان و بلوچستان گر چه با خود تلخی و ناخوشی هایی را به همراه داشت، اما ایرانیان باری دیگر در سیل مهربانی، ایثار، همدلی و نوعدوستی را معنا کردند.

به دنبال وقوع بارش های سنگین و سیلابی در سیستان و بلوچستان که بسیاری از مردم جنوب استان در سیلاب خروشان گرفتار شدند، مردم مومن و مسلمان و نوعدوست ایران سربلند باری دیگر به صحنه آمدند و سیل خروشان اتحاد و یکپارچگی به راه افتاد تا از درد و رنج آسیب دیدگان کاسته شود و با شریک شدن در غم سیل زدگان شکوه و ایثار و محبت بی مثال خود را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش های سنگین و سیلابی در شهرهای خاش، دلگان، چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر، فنوج، قصرقند و غیره به وقوع پیوست، که از همان لحظات ابتدائی وقوع سیلاب مردم مناطق مختلف ایران از تهران، اصفهان، خراسان، یزد، کرمان، گلستان، قم، مرکزی، زنجان، کردستان، مازندران، گیلان، آذربایجان، هرمزگان، کرمانشاه و شهرهای سیستان و بلوچستان و غیره در کنار دولتمردان، سپاه، ارتش دلاور و ارگانهای دیگر به یاری هم وطنان بلوچ خود شتافتند و هم اینک بعد از گذشت 10روز این سیل مهر و محبت در این منطقه محروم خسارت دیده همچنان جاری است.


شماری از سیل زدگان سیستان و بلوچستان از نگاه پر از مهر و محبت مردم بزرگ ایران و ابراز ارادت مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان برای کاهش دردهای مردم قدردانی کردند.


احمد امیریان از شهروندان نیکشهری در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: بسیاری از نقاط شهری، روستایی و عشایری نیکشهر و مناطق بلوچستان به زیر آب رفتند و مردم ما به شدت آسیب دیدند، اما آنچه مهم بود و این نقصان و درد را برای ما تسکین داد شکل گیری سیل خروشان همدلی و وحدت و شریک شدن مردم ایران با ساکنان نقاط سیل زده بود.


وی بیان کرد: پیام پر از مهر مقام معظم رهبری و تلاش های دولتمردان و نهادهای حمایتی و سپاه و ارتش دلاور تسکین دهنده رنج و مصیبی بود که مردم ما دچار آن شدند و زیباتر از همه مردم نوعدوست و خیران ارزشمند باری دیگر در کنارمان بودند و تمام ایران بلوچ شدند، بنابر این این زیبایی و شکوه قابل ستایش و تعظیم است.


محمد نارویی از شهروندان دلگانی هم ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران برای کاهش دادن خسارت های ناشی از سیلاب و با اشاره به اینکه خسارت های زیادی به حوزه های خدماتی و زیرساختی این شهرستان و شهرهای جنوبی استان وارد شده و این ضرر و زیان ها جبران شدنی نیستند، اظهار داشت: برای ما مردم بلوچ همین کافی است که مردمی مومن و همیشه در صحنه و دردمند در کنارمان بودند و به یاری سیل زدگان و غم دیدگان آمدند.


رضا ریگی از شهروندان خاشی هم گفت: در سیلاب سیستان و بلوچستان اکثر مردم استان خسارت دیدند، اما شاهد شاخص هایی از ایثار و مهر جاودانه ای بودیم که در تاریخ پر افتخار اسلام و انقلاب بی نظیر است.


وی ادامه داد: در خاش شهروندان عزیز بلوچ ما خسارت دیدند، اما وقتی دیدند، هم وطنان دیگری در سیلاب گرفتار هستند، دشواری های خود را فراموش کردند و به یاری سیل زدگان بلوچ شتافتند.


این شهروند خاشی بیان کرد: سرازیر شدن مواد غذائی، پوشاک، لوازم خانگی، آب، اعزام کامیون ها برای بازگشائی معابر و ترمیم راهای سیل زده و غیره از شهرهای سیتان و بلوچستان به نقاط بحران زده قابل ستایش است. 


بارش باران سیل ‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش سیلاب در سیستان و بلوچستان دولت و ملت همدلی و همزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در بیشتر ساعت‌ها در نیمه شرقی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور بارش‌های سیلابی پیش‌بینی کرد و افزود: امروز هشدار نارنجی مربوط به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود. فردا در کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تداوم دارد که این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ماندگار است.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: وزش باد شدید در چند روز آینده در نیمه شرقی کشور تداوم دارد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان و فردا شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری است که در برخی ساعت‌ها با افزایش باد همراه است. همچنین بیشینه دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و روند دمایی در تهران افزایشی است.

کد خبر 6088328 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد