Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مجمع کمیته ملی المپیک، وزیر ورزش و جوانان درباره اتفاقات فوتبال به تفصیل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته و اعضای مجمع از ساعت 9:30 در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع، مسعود سلطانی فر به تفصیل درباره اتفاقات فوتبال و سلب میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

وزیر ورزش درباره اتفاقات فوتبال تصریح کرد: این ناشی از شرایط سیاسی است و یقین داریم این فشارها توسط آمریکایی ها با لابی رژیم صهیونیستی و سعودی ها ایجاد می شود. من همه موارد را رصد کردم. هفته قبل استعلام داشتیم که AFC تصمیمی از مقامات می خواست. ما دو ساعت بعد نامه دادیم و امنیت مسابقات را تضمین کردیم. نامه ای که گرفتیم و ارسال شد، فقط ۴ ساعت زمان برد اما رسانه های عربستان زمزمه هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه ایران امن نیست. این حرف ها بعد توسط رسانه های کویتی و بحرینی هم مطرح شد.

وی افزود: جمعه نامه‌ای دریافت کردیم که به ۲۴ عضو AFC رفته مبنی بر اینکه کمیته مسابقات به خاطر ناامنی در ایران و تظاهرات و عدم امنیت برای پروازها، پیشنهاد شد مسابقات در کشور ثالث باشد. البته این موضوع در خصوص بازی ما با عربستان متفا‌ت بود. حق و حقوق ایران بیشتر به سمت ضایع شدن پیش می رفت.

وزیر ورزش ادامه داد: فدراسیون اعتراض خود را مطرح کرد. ما با هواپیمایی تماس گرفته و تایید امنیت را برای AFC فرستادیم که پرواز ایران نرمال است و مشکلی وجود ندارد. تاج هم به عنوان یکی از اعضای ۲۴ نفر مخالفت خودش را اعلام کرد. خودم هم به شیخ سلمان نامه دادم و خواستم تجدیدنظر شود.

سلطانی فر با اشاره به تماس تلفنی با شیخ سلمان، تصریح کرد: با باشگاه ها هم جلسه داشتیم. شنبه شب با شیخ سلمان تلفنی صحبت کرده و اعتراض خودمان را اعلام کردیم. او گفت تجدید نظر می کند. دیروز دوباره نامه کتبی فرستادم. در فراکسیون ورزش هم گزارش دادیم و همه موضع ۴ باشگاه را در خصوص سلب میزبانی و بازی نکردن ایران تایید کردند و خواستار این شدند با همین سیاست از حیثیت ایران، ورزش و فوتبال دفاع شود. ما از همه ظرفیت ها استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: نشست خوبی با ظریف داشتیم تا آنها هم از دیپلماسی و حق و حقوق ایران دفاع کنند. همه مردم، هواداران، مدیران، رسانه ها متفق القول هستند این اعتراضات به ناحق است.

سلطانی فر گفت: عربستان که درگیر جنگ با یمن است و تاسیساتش مورد حمله قرار می گیرد، مسابقات لغو نمی شود در حالی که به برکت تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و ... از امنیت خوبی برخوردار هستیم می خواهند به بهانه نبودن امنیت میزبانی را از ما بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر وزارت ورزش کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین وفایی بعد از باخت مقابل جاد ترامپ در یک هشتم قهرمانی جهان، از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل به شدت انتقاد کرد. سالن کروسبیل در شهر شفیلد انگلستان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های مسابقات است که اکثر اسنوکربازهای اروپایی خاطرات بسیاری در آن دارند. سال‌هاست که این سالن میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و علاقه‌مندان برای حضور در این سالن اشتیاق زیادی دارند.

وفایی در خصوص محل تمرین این سالن گفته بود: اتاق تمرین شبیه به گاراژ است و بوی بد، تمام وقت در اطراف آن حس می‌شود. اگر از من بپرسید که سال آینده به اینجا می‌آیم یا خبر قطعا جوابم منفی خواهد بود. به کشورهای دیگر مثل چین و عربستان نگاه کنید که چطور مسابقه برگزار می‌کنند و با کروسبیل مقایسه کنید. اگر مسابقات جهانی به عربستان برود برای من بهتر و نزدیک‌تر است.

البته حسین تنها شخصی نیست که از این سالن انتقاد کرده است و رونی اُسالیوان، برترین اسطوره اسنوکر جهان نیز در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص تغییر سالن میزبانی، گفته است که اتفاق بدی نیست و موافق است که این میزبانی در نقاط مختلف جهان انجام شود.

جیمی وایت از چهره‌های مطرح اسنوکر دنیا به خاطر شیوه بازی‌ تهاجمی، معروف به گردباد است. او 6 دوره به فینال مسابقات جهانی راه یافت اما در کسب قهرمانی ناکام بود با این حال به خاطر محبوبیت فراوانش به او «قهرمان مردم» گفته می‌شود. وی پس از انتقادهای وفایی از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل، در استودیو یورو اسپورت گفت: اگر وفایی برنده بازی با ترامپ می‌شد، باز این حرف‌ها را می‌زد؟؟ به نظرم او به جز حذف شدن، هیچ کاری نکرده است.

وی با اشاره به حواشی حسین با سالیوان در قهرمانی جهان سال گذشته عنوان کرد: او سال گذشته در بازی با سالیوان حرف های نادرست زیادی زد. حسین در این مرحله و این سالن حذف می‌شود و این برخوردها احمقانه‌ است. قطعا او از اینکارها پشیمان خواهد شد.

آلن مک مانوس از پیشکسوتان دنیای اسنوکر در ادامه صحبت‌های جیمی وایت گفت: اینجا همه چیز بوی بدی ندارد و همه چیز در اینجا اشتباه نیست و به نظرم نظر حسین درست نیست.

کد خبر 846715 برچسب‌ها بیلیارد - اسنوکر ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی