Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:21:17 GMT

«مطالعات ادبی متون اسلامی» در ایستگاه سیزدهم

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۳۶۷

«مطالعات ادبی متون اسلامی» در ایستگاه سیزدهم

شماره سیزدهم فصلنامه علمی- تخصصی «مطالعات ادبی متون اسلامی» به همت اداره نشریات شعبه خراسان رضوی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: به همت اداره نشریات شعبه خراسان رضوی، سیزدهمین شماره فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات ادبی متون اسلامی» مربوط به بهار ۱۳۹۸ چاپ و منتشر شد و مقالات این شماره روی سامانه نشریه به نشانی http://jrla.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

isca.ac.ir/
نمایه شد.


 
«داستان گرگ یوسف (ع) بر اساس رویکرد گفتمانی فرکلاف» نوشته «سید اسماعیل حسینی اجداد» و «فاطمه سیرتی مهر»؛ «بررسی نقش ضرب‌المثل‌ها در فهم و زیباسازی تعابیر نهج‌البلاغه» اثر علی‌محمّد میرجلیلی و مریم توکّلیان؛ «سبک‌شناسی سطح ترکیبی دعای عرفه» به قلم «حسن عبداللّهی» و «نفیسه حاجی رجبی»؛ «واکاوی نظریه اصل معنایی در معجم مقاییس اللغه ابن فارس و التحقیق فی کلمات القرآن الکریم مصطفوی (بررسی موردی برخی واژگان قرآنی)» نوشته «مصطفی عباسی مقدم»، «مرتضی سازجینی» و «سید محمد موسوی» از جمله مقالات این شماره است.


 
همچنین، «واکاوی تحلیلی بینامتنیّت سوره یوسف در تخلّص‌های شعری محمّد یوسف کلهر کرمانشاهی» نوشته «محمدحسن امرایی» و «علی سهامی»؛ «بررسی شبکه معنایی حب در پرتو واژگان جانشین و متقابل در قرآن»، به قلم «ابراهیم فلاح» و «فاطمه قربانی لاکتراشانی»؛ «انقلاب‌های ابداعی در مضامین انفجاری قرآن کریم» ۱- انقلاب معنایی اثر یحیی علیزاده تیمورلویی از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مطالعات اسلام شناسی متون اسلامی سیر مطالعاتی فصلنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • قانون نانوشته!
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو