Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:39:02 GMT

مصرف گاز ادارات خراسان شمالی پایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۷۷۳

مصرف گاز ادارات خراسان شمالی پایش می‌شود

حسن‌رضا میربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت صرفه جویی مشترکان خانگی و اداری در مصرف گاز، اظهار داشت: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسوولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز، دمای رفاه ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

وی افزود: در این خصوص علاوه بر سازمان ها، مراکز آموزشی، مساجد و حسینیه ها هم زیر نظر قرار خواهند داشت و در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی مصرف، توصیه های لازم به آنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توصیه کرد: پوشیدن لباس های ضخیم زمستانی، استفاده از بخاری متناسب با محیط کار، کم کردن یک درجه از گرمای محیط، مسدود کردن روزنه های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، تنظیم دمای اتاق در حد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد که دمای رفاه است، بستن شیر شوفاژ اتاق هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند باید مد نظر سازمان ها و ادارات باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون مشترکان خانگی استان بیش از پنج میلیون و ۳۵۷ مترمکعب گاز در شبانه‌روز می‌سوزانند در حالی که میزان کل مصرف مشترکان خانگی و صنایع ۶ میلیون مترمکعب است که به ناگزیر مصرف گاز برخی از صنایع استان محدود شده است.

میربلوکی بر صرفه جویی مشترکان خانگی و تجاری در مصرف گاز تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت دیسپاچینگ ملی گاز ایران به منظور تامین گاز مشترکان خانگی بخشی از گاز صنایع را محدود و یا قطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت گاز صنایع برای تامین گاز خانگی و سایر مشترکان انجام می شود اظهار داشت: شهروندان با صرفه جویی می توانند به چرخه تولید کمک کنند.

میربلوکی، میزان مصرف گاز مشترکان خانگی استان در خردادماه امسال را تنها یک میلیون و ۵۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

وی با اشاره به قرارگیری این استان در انتهای دو خط انتقال گاز کشوری، اظهار داشت: هم اکنون پایداری هوای سرد را در استان داریم که طی ۲ هفته متوالی بین منفی ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود که این همزمانی هوای سرد در ۱۹ استان کشور رخ می دهد.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای خراسان شمالی ۹۸ درصد و در نواحی شهری ۱۰۰ درصد است.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در این استان در ابتدای تشکیل دولت یازدهم ۴۹ درصد بود که تا ابتدای دولت دوازدهم به ۸۱ درصد رسید و اکنون این شاخص در استان ارتقا یافته است.

شرکت گاز خراسان شمالی بیش از ۳۵۰ هزار مشترک دارد.

دمای برخی از مناطق استان خراسان شمالی در آذر و دیماه امسال تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز رسید.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بجنورد صرفه جویی صنعت مدیریت مصرف انرژی خراسان شمالی شرکت گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد صرفه جویی صنعت مدیریت مصرف انرژی خراسان شمالی شرکت گاز بجنورد صرفه جویی صنعت مدیریت مصرف انرژی خراسان شمالی شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند