Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@06:58:39 GMT

ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۹۰۵

ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در گلستان

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های گلستان گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی در شهروندان برای کاهش تولید پسماند می‌تواند تاثیر مطلوبی بر چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست گلستان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، محسن سمیعی اظهار کرد: یکپارچه‌سازی دفع اصولی پسماند همه شهرها و ۶۵۰ روستای استان در سه سایت زباله با شیوه پردازش، تولید کمپوست و لندفیل در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای طرح آموزش تفکیک زباله از مبدا با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی در شهروندان برای کاهش تولید پسماند می‌تواند تاثیر مطلوبی بر چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست گلستان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های گلستان به فعالیت این سازمان در حوزه پسماندهای عفونی و بیمارستانی اشاره کرد و افزود: با توجه به خطرات انتقال و شیوع انواع آلودگی پسماند عفونی، این سازمان کار جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی را از سال ۸۱ به صورت متمرکز و منطبق با استانداردهای اروپایی توسط ماشین‌آلات مخصوص انجام می‌دهد.

سمیعی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند با توجه به رسالت خود برای بی خطرسازی پسماندهای پزشکی در استان اقدام به احداث لندفیل بهداشتی در سایت آق قلا به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در فاز اول کرد تا با ایجاد این مرکز، معضل پسماند پزشکی گلستان برای همیشه از بین برود.

وی گفت: افزایش آگاهی مردمی در راستای کاهش تولید زباله، اجرای آموزش تفکیک از مبدا زباله به شهروندان، سازماندهی فعالان و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ترویج تفکیک زباله از مبدا، توسعه مشارکت مردم در تفکیک از مبدا زباله‌های شهری و فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید زباله از طریق رسانه‌ها از جمله رویکردهای در دست اقدام این سازمان در گلستان است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های گلستان یکی از راهبردهای اصلی سازمان مدیریت پسماند را تولید انرژی و برق از زباله عنوان کرد و افزود: پیگیری احداث نیروگاه تولید برق حاصل از سیستم بیوگاز و تولید RDF (تکنولوژی پیشرفته استفاده از زباله ها در صنعت سیمان به عنوان سوخت جایگزین) انجام شده و یک شرکت دانش‌بنیان در قراردادی ۳۰۰ میلیارد ریالی در حال فراهم‌سازی مقدمات ایجاد این نیروگاه است.

سمیعی ادامه داد: طرح تولید بیوگاز و استحصال انرژی از زباله از مراکز لندفیل با راکتورهای نسل سوم توسط یک شرکت ایتالیایی با سرمایه گذاری شش هزار میلیارد ریالی برای ۲۵ سال در قالب امضا طرح تفاهم نامه‌ای آماده اجرا است.

وی افزود:‌ با توجه به مستهلک شدن ماشین آلات مراکز دفن و گسترش مراکز دفن در دو سایت زباله استان، این سازمان در حال نوسازی کامل ناوگان موتوری است که سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری برای خرید ماشین آلات سنگین حمل و دفن پسماندها اختصاص داده شد که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال محقق شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406615

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری پسماند شهري زباله های شهری تفکیک پسماند تفکیک زباله از مبدا شهرداري ساري شهرداری گرگان گلستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه