Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و سومین گردهمایی سالانه مجمع جهانی اقتصاد امسال هم طبق سنت سالیان اخیر در اواخر نخستین ماه میلادی و از ۲۰ تا ۲۴ ژانویه (۳۰ تا ۴ بهمن) همچون دوره های پیش در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف برگزار می شود.

به نوشته تارنمای مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس امسال بر هفت موضوع متمرکز خواهد بود: نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه هزار میهمان در اجلاس امسال حضور خواهند یافت که از جمله آنان می توان به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا اشاره کرد.

پیش بینی می شود در کنار موضوع های از پیش تعیین شده، رویارویی تهران و واشنگتن و اوجگیری تنش های خاورمیانه، رقابت تجاری آمریکا و چین و اختلافات دو سوی اقیانوس اطلس از جمله مسائلی باشند که در دیدارهای سران اقتصادی و سیاسی به آنها پرداخته شود.

گرتا تونبرگ نوجوان سوئدی حامی محیط زیست نیز برای دومین سال پیاپی در داووس حضور می یابد و دیدار احتمالی او و دونالد ترامپ که بر خلاف پارسال میهمان داووس بوده و با انکار تغییرات آب و هوایی آن را حقه چینی ها می داند، گمانه زنی رسانه های جهان را برانگیخته است.

بر اساس گزارشی که مجمع پیش از برگزاری اجلاس امسال منتشر کرد، بی ثبات اقتصادی، تغییرات اقلیمی، دسترسی نابرابر به اینترنت و فشار بر نظام های بهداشت و درمان دغدغه های اصلی مردم جهان به شمار می روند.

ظریف به داووس نمی‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری با اشاره به تحولات اخیر در حوزه دیپلماسی اظهار داشت: قرار بود محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همین روزها برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس به سوییس برود که به رغم دعوت رسمی و حضوری اولیه از ایشان، برنامه تنظیمی را به هم زدند و برنامه‌ای که توافق شده بود و ترتیبات دیگری را در نظر گرفتند که این سفر متاسفانه انجام نمی شود.  

برچسب‌ها آنگلا مرکل دونالد ترامپ اتحادیه اروپا بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد چین اینترنت خاورمیانه آلمان آمریکا كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل دونالد ترامپ اتحادیه اروپا بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد چین اینترنت خاورمیانه آلمان آمریکا كميسيون اروپا دونالد ترامپ دونالد ترامپ آنگلا مرکل دونالد ترامپ اتحادیه اروپا بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد چین اینترنت خاورمیانه آلمان آمریکا كميسيون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: قصد کسانی که مصوبه پارلمان اروپا علیه آذربایجان را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه خود اروپایی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به قطعنامه مورخ 25 آوریل پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

آیخان حاجی‌زاده رئیس دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه مصوبه پارلمان اروپا را بی‌اساس دانست.

به گفته وی، وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان به وضوح تحریف شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تصویب خودکار چنین قطعنامه‌های یک‌جانبه و مغرضانه بدون ارزیابی کافی مدت‌هاست که برای پارلمان اروپا عادی شده است. این اقدام چیزی جز دستور سیاسی روشن تعدادی از نیروها در اروپا با هدف بدتر شدن روابط با آذربایجان نیست. در چنین فضایی، اعضای گروه خاصی از پارلمان اروپا که بر اساس ملاحظات داخلی و منافع شخصی خود هدایت می‌شوند، صرفاً مشغول تبلیغ تصویری تحریف‌شده از وضعیت آذربایجان هستند.

او معتقد است: قصد کسانی که تصویب چنین اسنادی را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه اروپایی است. علاوه بر این، درخواست برای تحریم آذربایجان تنها روابط بین آذربایجان و اتحادیه اروپا را پیچیده می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از پارلمان اروپا خواست تا در امور داخلی آذربایجان مداخله نکند و از مداخله در دادگاه‌ها دست بردارد.

در 25 آوریل، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان تصویب کرد.

نمایندگان اروپایی از مقامات باکو خواستند فوراً و بدون قید و شرط الهامیز قلی‌اف مدافع حقوق بشر را که در دسامبر 2023 دستگیر شد و سایر زندانیان سیاسی از جمله شهروندان اتحادیه اروپا و سایر کشورها را آزاد کنند.

پارلمان اروپا همچنین از کمیسیون اروپا دعوت کرد تا موضوع «تعلیق مشارکت استراتژیک با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی» را بررسی کند.

از مجموع 529 نماینده شرکت‌کننده در رأی‌گیری، 474 نماینده به این مصوبه رأی موافق، 4 نفر رأی مخالف و 51 نماینده رأی ممتنع دادند.

اعضای پارلمان اروپا اصرار دارند که هرگونه توافقنامه مشارکتی در آینده با آزادی همه زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور مرتبط باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا