Web Analytics Made Easy - Statcounter

««ژیار» از دیار خراسان شمالی به جشنواره بین المللی موسیقی فجر می رود»، « «حجت الاسلام حسین تکمیلی» امام جمعه جدید شیروان شد» و «ایران، قهرمان تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان شد»؛ بخشی از مهم ترین تیترهای امروز دوشنبه را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «رمضان امان زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: کشاورزان، بیش از ۶۴ هزار تُن چغندرقند به کارخانه قند این شهرستان در سال جاری تحویل دادند که ۵۸ درصد آن مربوط به چغندرکاران شیروانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی شیروان با بیان اینکه میزان چغندرقند تحویلی کشاورزان شهرستان شیروان ۳۷ هزار و ۴۲۰ تُن بوده، گفت: سطح قرارداد با کارخانه قند شیروان در سال جاری، ۷۳۰ هکتار  و سطح کشت بدون پیمان با کارخانه قند هم ۸۳۲ هکتار بود.

وی میزان تحویل چغندر تولیدی با سطح قرارداد را ۳۲ هزار و ۸۵۰ تُن عنوان کرد.

امان زاده افزود: از مجموع کل سطح قرارداد این محصول در شیروان، ۱۰۲ هکتار با کارخانه قند پیمان نبستند و محصول آنان بدون پیمان اولیه است و کشاورزان به امید فروش قیمت بالاتر، محصول خود را به صورت آزاد تحویل دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم چغندرقند با عیار ۱۶ درصد پنج هزار و ۲۰ ریال است، گفت: میانگین عیار این محصول ۱۷.۶ درصد و متوسط افت آن هم ۳.۴ درصد است.

وی افزود: میزان آب مصرفی این محصول سالانه با این نوع سامانه، ۱۳ هزار مترمکعب در هر هکتار و به صورت سنتی، ۱۶ هزار مترمکعب است.

برداشت محصول چغندرقند در این شهرستان از ۲۰ مهرماه آغاز شد و تحویل آن به کارخانه تا هفتم دی ماه ادامه داشت.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

 

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:
۸۰درصد پنبه تولیدی خراسان شمالی در مانه و سملقان کشت می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حدود هفت هزار هکتار کشت پنبه داریم که ۸۰ درصد آن در مانه و سملقان کشت می شود.

«عبدالله یوسفی» در حاشیه بازدید از کارخانه پنبه پاک کنی و مجتمع امام رضا (ع) مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه  اظهارداشت: این کارخانه در کوتاه ترین زمان با  آورده و سرمایه ۵۰ میلیارد ریال شخصی و واگذاری دو هکتار از سوی جهاد کشاورزی ایجاد و  مقرر شده خط ریسندگی را نیز در دستور کار قرار دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: کارخانه پنبه پاک کنی با جذب مواد خام به میزان ۲۸ هزار تُن و پنبه محلوج به میزان 15 هزار تُن در سال با زیربنایی به مساحت هفت هزار متر مربع و با اشتغالزایی ۲۹ نفر در حال فعالیت است.

وی افزود: در خراسان شمالی حدود هفت هزار هکتار کشت پنبه داریم که ۸۰ درصد آن در مانه و سملقان کشت می شود.

وی اظهارداشت: کشاورز نمونه ملی و کشوری را در بخش تولید پنبه از این شهرستان داشته ایم که میانگین تولید پنبه سه و نیم تُن را داشته و این در حالی است که  میانگین استان دو و نیم تُن است.

یوسفی همچنین در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه امام رضا (ع) گفت: توسعه گلخانه ها یکی از سیاست های جهاد کشاورزی است که در طول پنج سال گذشته سطح گلخانه ها در استان را از ۱۰ هکتار به ۷۰  هکتار رسانده ایم.

وی بیان کرد: چندین گلخانه در استان در  دست اقدام داریم که مجتمع گلخانه ای  امام رضا (ع) در فاز یک و دو واگذار شده و زیرساخت های فاز سوم آن انجام و آماده واگذاری  است.

یوسفی گفت: مجتمع گلخانه‌ای امام رضا (ع) در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار در سه فاز و در ۶۰ قطعه اجرا شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: فاز اول این پروژه شامل ۲۴ قطعه در ۱۷ هکتار، فاز دوم ۱۶ قطعه در ۱۲ هکتار و فاز سوم شامل ۲۰ قطعه در ۱۳ هکتار است.

وی تصریح کرد: با ایجاد این مجتمع در جهت رونق تولید و اشتغال و افزایش بهره وری تلاش کرده ایم و کاهش آب را به کمتر از ۱۰ درصد رسانده ایم تا بتوانیم با تولید گل های صادراتی سهم صادرات استان را افزایش دهیم.

وی افزود: تسهیلات با نرخ هفت درصد در اختیار کشاورزان قرار می دهیم تا بتوانند برای ایجاد گلخانه اقدام کنند.

 

 

۲۹ بهمن ماه؛
«ژیار» از دیار خراسان شمالی به جشنواره بین المللی موسیقی فجر می رود

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: گروه موسیقی بومی و محلی «ژیار» به بخش نواحی سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی راه یافت.

 ابوالحسن حیدری به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: گروه موسیقی فولکلور «ژیار» از بین ۲۴۰ گروه شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب شده که  ۲۹ بهمن ماه به مدت 45 دقیقه در تهران اجرای زنده خواهد داشت.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه 11 نفر از علاقه مندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این گروه حضور دارند، افزود: لیلا انبارلو، ارشک زعفرانی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، علی فتحی، نوید نجات، تورج نراقی، جواد ساعدی، فرزاد حاتمی و حسین غلامی از اعضای این گروه می باشند.

حیدری اظهار کرد: هنرمندان گروه "ژیار" با حضور در جشنواره موسیقی فجر تهران، قطعات "الله مزار"، "سردار عیوض خان"،"شاهسیار"و "لاریک" را اجرا خواهند کرد. 

گفتنی است؛ "ژیار" کلمه اصیل کرمانجی به معنی فرهنگ و تمدن است و هدف اصلی این گروه حفظ فرهنگ و تمدن خطه خراسان و موسیقی مقامی استان و کشور است.

یادآوری می شود؛ سرپرستی گروه "ژیار" را مجید کلابی و مدیریت آموزشگاه موسیقی مُقام را بر عهده دارد، وی از سن ۹ سالگی نزد استاد رحیم رضایی نوازندگی دوتار را فرا گرفته، ۶ سال سابقه آموزش دوتار و در حال حاضر مدرس دوتار در بجنورد و تا به امروز از سنین نونهالان تا بزرگسالان در جشنواره های موسیقی مقامی بجنورد خراسان در رشته تکنوازی دوتار مقام‌های بسیاری را کسب کرده است و بزرگترین دستاورد "گروه ژیار" شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور کشور ارمنستان است.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از 24 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

 

 

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» امام جمعه جدید شیروان شد
مسئول دفتر امام جمعه شیروان گفت: طی هفته جاری «حجت الاسلام حسین تکمیلی» به عنوان امام جمعه جدید شیروان منصوب شد.

محمد رمضان پور  با بیان اینکه طی هفته جاری «حجت الاسلام حسین تکمیلی» به عنوان امام جمعه جدید شیروان منصوب شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: وی 6 سال سابقه امامت جمعه را داشته که سه سال به عنوان امام جمعه پیش قلعه بخش مانه و عشق آباد طبس خدمت کرده است.

مسئول دفتر امام جمعه شیروان گفت: ایشان اصالتا اهل طبس است و سابقه تدریس در حوزه و دانشگاه را دارد و در حال حاضر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری رشته مبانی نظری اسلام است.

رمضان پور افزود: آیین معرفی ایشان، جمعه این هفته در مصلی نماز جمعه شیروان برگزار خواهد شد.

پیش از این «حجت الاسلام حسین کوثری» از مردادماه سال ۸۵ به عنوان امام جمعه شیروان این مسئولیت را برعهده داشت که آیین تکریم وی 9 آذرماه امسال برگزار شد.

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسی:
کانون «سلمان فارسی» موفق به کسب حدود ۱۱ هزار امتیاز در رویداد ملی «فهما» شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسي مسجد فاطمه الزهرا سلام الله عليها بجنورد، از کسب ۱۰ هزارو ۸۳۰ امتیاز در رویداد ملی «فهما» خبر داد.

«مهدي يزداني» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد به عضویت 319 عضو فعال متشکل از 181 عضو برادر و 138 عضو خواهر در کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسی بجنورد اشاره کرد و افزود: تمام اطلاعات و فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسي مسجد فاطمه الزهرا سلام الله عليها بجنورد با اشاره به کسب 10 هزارو 830 امتیاز در رویداد «فهما» بیان کرد: اطلاعات و فعالیت های کانون در سرفصل های اوقات فراغت، اخبار و آگهی، طرح های بومی، فعالیت های اربعین، شنبه های کتاب، فعالیت های ملی و مذهبی، فضای مجازی، ثبت گروه های هنری، فعالیت های کتابخانه ای، تلاوت نور و آموزش و آزمون به ثبت رسیده است.

یزدانی به ثبت 21 عنوان فعالیت فرهنگی و هنری در سامانه بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: تشکیل حلقه های معرفتی، برگزاری اردوهای جهادی، طرح تلاوت نور، اجرای طرح «مسجد مدرسه و خانواده»، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و طبخ 6 تُن آش در مناسبت های مذهبی بخشی از این برنامه هاست.

مدیر کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسي مسجد فاطمه الزهرا سلام الله عليها بجنورد در خصوص اجرای طرح شنبه های کتاب هم گفت: از آبان ماه امسال هر هفته شنبه ها، کتاب های منطق، آشنايي با نماز، پسر خوب دختر خوب، تکليف، يادگيري وضو، آموزش نقاشي، آموزش احکام و فرهيختگان برای مخاطبان ارائه و تبیین شده است.

وی با بیان اینکه این کانون در سال 87 راه اندازی شده است، بیان کرد: اعضای فعال کانون در قالب چارت، کادربندی شده اند که 15 ارکان کانون از جمله مسئول پشتيباني و جذب مشارکت ها، مسئول قرآني و فرهنگي، رابط کانون، مسئول آموزش و پژوهش، مسئول جذب و ساماندهی و مسئول کتابخانه مشخص و افراد مورد نظر در این بخش ها فعال شده اند.

گفتنی است؛ رویداد ملی فهما با هدف به کارگیری خلاقیت های فرهنگی و هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات و فعالیت های کانون های مساجد کلید خورده و  فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در قالب شاخص‌های هشت گانه شامل قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری ارزیابی خواهد شد و کانون های برتر بر اساس ارزیابی شاخص های عنوان شده، تقدیر می شوند.

لازم به یادآوری است؛ پایتخت «فهما» ( فرهنگ و هنر مساجد ایران) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معرفی می شود و 16 استان هم در هشت آیتم اعلام شده و سه استان هم به عنوان استان های برتر معرفی خواهند شد.

 

 

بارندگی ها، ۳۰ میلیارد ریال به راه های عشایری شیروان خسارت زد

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: بارندگی های فروردین ماه امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال به راه های عشایری شیروان خسارت وارد کرده است.

«علی ابراهیمی» با بیان اینکه بارندگی ها، ۳۰ میلیارد ریال به راه های عشایری شیروان خسارت زد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای شبستان در شیروان گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ستاد بحران تامین شده است و با  اعتبارات بحران قرار است مشکلات هشت مسیر اصلی عشایر شیروان رفع شود که کار اجرایی آن با مساعدت هوا آغاز خواهد شد و با اتمام آن ۶۰ درصد خانوارهای عشایری این شهرستان از مزایای آن برخوردار می شوند.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تیغ‌زنی و تسطیح شد.

ابراهیمی بیان داشت: راه های مربوطه شامل کلیه مناطق عشایری در بخش قوشخانه، راه باداملی، ینگه قلعه، شاه جهان، باغان و محور قلعه حسن به دره بردر بوده است.

وی گفت: به علت بارندگی های فروردین امسال و تخریب زیاد و خسارت به راه ها و ایل راه ها، بخشی از خسارت ها از طریق تخصیص اعتبارات ماده ۱۰ ایل راه ها که شامل مرمت، بازسازی و احداث ابنیه در مسیرهای اصلی و راه های مهم ارتباطی عشایر است، جبران شد.

ابراهیمی، اعتبارات سال جاری برای راه های عشایری شیروان را یک میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن استانی عنوان کرد.

به گفته وی راه های ارتباطی عشایری شیروان ۴۸۰ کیلومتر در ۱۶ مسیر است.

شهرستان شیروان دوهزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

 

مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی در بجنورد آغاز شد

سرپرست فنی سومین دوره مسابقات جهانی کُشتی پهلوانی و زورخانه ای در خراسان شمالی گفت: این دوره از مسابقات امروز دوشنبه با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور آغاز شد.

«الیاس امیر آبادی» با بیان اینکه مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی در بجنورد آغاز شده، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: رقابت های بخش تیمی ورزش های زورخانه ای این دوره از مسابقات صبح امروز در دانشگاه دولتی بجنورد آغاز شده است.

سرپرست فنی سومین دوره مسابقات جهانی کُشتی پهلوانی و زورخانه ای در خراسان شمالی افزود: به صورت همزمان مسابقات سنگ گیری نیز امروز توسط ورزشکاران زورخانه ای به اجرا درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: عصر امروز نیز ادامه مسابقات مهارت های فردی و تیمی زورخانه ای و در نهایت سکوی رشته تیمی برگزار خواهد شد.

لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون کشورهایی هستند که در این مسابقات شرکت کننده دارند.

ورزشکاران شرکت کننده در رشته های مختلف سنگ، کباده، میل سنگین، میل بازی، چرخ چمنی و چرخ تک نفره ورزش های زورخانه ای و نیز کشتی پهلوانی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مسابقات کُشتی پهلوانی و مهارت های فردی و ادامه مسابقات در رشته کُشتی پهلوانی و مهارت های فردی و سکوی مهارت های فردی نیز اول بهمن ماه و مسابقات کشتی پهلوانی و فینال کشتی و اختتامیه سکوی کُشتی پهلوانی و آیین اختتامیه مسابقات نیز دوم بهمن ماه برگزار می شود.

 

 

شناسایی جاذبه های گردشگری شیروان نیازمند تبلیغات گسترده است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: باید تبلیغات گسترده برای شناسایی جاذبه‌ها و اماکن تاریخی این شهرستان انجام و همزمان با این اقدام زیرساخت‌های شهری و روستایی نیز برای پذیرش میهمانان و گردشگران فراهم شود.

مهرداد ایزانلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با تاکید بر آمادگی همه دستگاه های عضو ستاد در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، زائران و افزایش رفاه حال و رضایت مندی و ماندگاری مسافران در شیروان گفت: بایستی فرهنگ، ظرفیت، پتانسلیل ها و جاذبه های  گردشگردی و اماکن تاریخی و صنایع دستی شهرستان به بهترین شکل معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان با بیان اینکه هتل‌ها و مراکز خدماتی این شهر با بهترین کیفیت به مسافران خدمت‌ رسانی خواهند کرد، افزود: این شهرستان با تنوع جاذبه‌های گردشگری اعم از تاریخی و فرهنگی، طبیعی و زیارتی سالانه مورد علاقه بسیاری از مسافران است.

ایزانلو گفت: در ایام نوروز پایگاه های امدادی، هلال احمر، اورژانس، دستگاه های خدمات رسان و ناظر بر بازار و اصناف در آماده باش کامل به سر می برند و به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران و گردشگران خواهند بود.

وی تصریح کرد: عملیاتی کردن طرح‌های گردشگری اقتصاد این شهرستان خراسان شمالی را که در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده است، متحول می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: عملیاتی کردن طرح های گردشگری در حقیقت مصداق بارز اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

در سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی در تیرماه امسال ساخت مجتمع تفریحی، تجاری و گردشگری بیگان، بازارچه صنایع دستی و مجتمع تفریحی، گردشگری و پارک آبی گلیل پیشنهاد شد.

شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که دارای ۶ روستای هدف گردشگری است.  

تاکنون ۵۵ اثر تاریخی در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

 

ایران، قهرمان تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان شد

تیم ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی بخش تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مسابقات بخش تیمی ورزش های زورخانه ای با حضور ۶ تیم ایران، آذربایجان، بنگلادش، افغانستان، عراق و اوگاندا روز دوشنبه در چارچوب سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سالن ورزشی دانشگاه بجنورد برگزار شد.

بر اساس این خبر؛ تیم ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با ترکیب پژمان سکونتی از کردستان، احسان حدادی از گلستان، محمدرضا ابوالحسنی از اصفهان، عباس مرادی زاده از یزد و سوران الله مرادی از کردستان با کسب ۷۰۱ امتیاز، عنوان نخست این رشته را از آن خود کرد.

ورزشکاران عراقی هم نائب قهرمان شدند و جمهوری آذربایجان و افغانستان به صورت مشترک سوم شدند.

علیرضا غلامی، حجت رشیدزاده و محمدرضا سالاری هدایت تیم ایران را بر عهده داشتند.

مسابقات ورزش های زورخانه ای امروز با پیکار مدعیان قهرمانی جهان در رشته مهارت های فردی شامل سنگ، چرخ تیز، چرخ چمنی، کباده، میل بازی و میل گیری سنگین، پیگیری می شود.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، در حال برگزاری است.

 

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی شهادت سردار سلیمانی طرح ملی فهما نماز جمعه سردار سلیمانی طرح ملی فهما مسابقات کشتی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معان خراسان شمالی، گفت: پروازهای فرودگاه بجنورد برای حضور بازرگانان و علاقه‌مندان به نمایشگاه اکسپوی تهران به مدت ۵ روز چارتر شده و همه مردم می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. - اخبار استانها -

مازیار زند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت:  اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای تسهیل در رفت و آمد علاقه‌مندان به نمایشگاه  اکسپو تهران از روز شنبه 5 روز پروازهای بجنورد _تهران را چارتر کرد.

وی افزود: در مجموع 540 صندلی پرواز، توسط اتاق بازرگانی خراسان شمالی و همکاری شرکت مجری چارتر شده و متقاضیان می‌توانند از سایت یا دفاتر هواپیمایی بلیت تهیه کنند. این 5 پرواز جدا از 2 پرواز روتین هفتگی فرودگاه بجنورد است.

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: هواپیما از روز شنبه ابتدا از تهران به بجنورد سفر خواهد کرد و سپس از بجنورد به تهران پرواز خواهد داشت. ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو) روز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه تا 12 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

زند با بیان اینکه اتاق بازرگانی بجنورد، به‌عنوان پارلمان بخش‌ خصوصی استان به‌منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های صادراتی استان خراسان شمالی، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) شرکت می‌کند گفت: نمایشگاه ایران اکسپو 2024  که روزهای 8 تا 12 اردیبهشت سال جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران و تجار و بازرگانان خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود یکی از مهمترین فرصت‌های پیش‌روی فضای اقتصادی کشور است تا با عرضه کردن محصولات صادرات غیرنفتی و معرفی زنجیره‌های ارزش صادرات‌محور ضمن ارائه مستقیم ظرفیت‌ها و چالش‌ها، اهمیت حضور خود در نقشه تجارت جهانی را نمایان کند. 

وی حوزه‌های تمرکز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و صنعت پتروشیمی ذکر کرد. 

زند  افزود: اتاق بازرگانی بجنورد  با اتکا بر رویکرد نمایشگاه، پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی، تلاش خواهد کرد با زبانی ساده و با الگوبرداری از ساختار اکسپوها، گذشته، حال و چشم‌اندازهای آینده ظرفیت‌های ذاتی و فضای اقتصادی استان را به نمایش بگذارد. 

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی بجنورد در این نمایشگاه که بیش از 3000 تاجر تاجر خارجی و 100 شرکت از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی از آن بازدید می‌کنند، مساعی خود را متمرکز در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، نمایش محصولات زنجیره‌های ارزش استان، معرفی سبد صادرات غیرنفتی استان، میزان تعامل با بخش خصوصی(G2B)، فرصت‌سازی برای تعاملات با بخش خصوصی(B2B)، امضای تفاهنامه‌های تجاری، مذاکرات تجاری و غیره خواهد کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد