Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از یکسال تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی استان حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان به پایان رسید. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهارداشت: بررسی اراضی ملی  برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از پارسال به یکی از قضات توانمند استان سپرده شد که پس از یکسال تلاش شبانه‌روزی و بررسی اسناد ، 90 هکتار از اراضی ملی جنگلی حاشیه شهرگرگان شناسایی و به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اراضی شامل زمین‌های منتهی به صیاد شیرازی، شهرک دخانیات، فرهنگشهر، میناگل، شهرک سروش و اراضی سروش به سمت ناهارخوران و پل سید مسعود تا میدان  ناهارخوران گرگان را شامل می‌شود.

هاشمیان بیان داشت: قبلا این زمین‌ها سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست‌اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.

تعیین تکلیف پرونده‌های زمین خواری در کمیسیون اصل نود مجلسزمین خواری کلان در شهرک اساطیر مشهدرئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به زمین خواری در استان زنجان دستور ویژه صادر کرد

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده‌ایم زمین‌هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی گرفته‌اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تا کنون منابع طبیعی برای ابطال 8 فقره سند به دادگستری دادخواست ارائه کرده است که فقط دو فقره آن در شهرک سروش و فرهنگشهر هر کدام یک و نیم هکتار هستند و میلیاردها تومان ارزش دارد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و  ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده است تا راه دست‌اندازی سودجویان به اراضی این منطقه نیز را برای همیشه مسدود کنیم.

انتهای پیام/582/ز

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و‌املاک استان کرمان در سفر به شهرستان جیرفت، با بخشدار مرکزی و دهیاران این شهرستان دیدار و پیرامون مزایای صدور اسناد مالکیت و در اولویت قرار گرفتن حدنگاری اراضی کشاورزی طی امسال گفت و گو کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در این آیین اظهار داشت: با توجه به شعار سال و نقش پررنگ صدور اسناد اراضی کشاورزی در رونق تولیدات کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی، حدنگاری باغ‌ها و اراضی زراعی در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: صدور اسناد رسمی مالکیت، علاوه بر کاهش اختلافات ملکی و ایجاد امنیت خاطر در مالکین، بستر استفاده از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و کشاورزان می‌توانند در خصوص بهره‌مندی از تجهیزات نوین کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت اقدام کنند.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه بخش عمده هزینه‌های مربوط به صدور اسناد حدنگار کشاورزی، مربوط به تهیه و تولید نقشه است، تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی بیان داشت: در این زمینه برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده است که ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت در قالب این قرارداد‌ها نقشه‌برداری می‌شود و با توجه به پیشرفت خوب رفع تداخلات در این شهرستان، میزان مساحت قرارداد‌های این شهرستان در ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین از اتصال شرکت‌ها به سامانه‌های ثبت اسناد خبر داد و گفت: با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه کشاورزان، علاوه بر تهیه رایگان نقشه، تشکیل و پیگیری پرونده نیز از سوی شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به محدودیت بازه زمانی فعالیت شرکت‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین فرصت برای هویت‌بخشی به اراضی کشاورزی فراهم شده است و شایسته است بخشداران، دهیاران و کشاورزان، نهایت همکاری را با شرکت‌های مشاور این اداره کل داشته باشند تا خروجی لازم حاصل شود.

میثم امیری بخشدار مرکزی جیرفت نیز فاقد سند بودن اراضی کشاورزی را برای کشاورزان مشکل‌آفرین و عامل کاهش انگیزه زارعین توصیف و در خصوص همکاری دهیاران با طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد