Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر ورزش و جوانان گفت: در کشوری مانند فرانسه حدود یک سال است که شاهد ناآرامی و آشوب‌های خیابانی هستیم و اگر این‌طور باشد تمام مسابقات ورزشی در این کشور باید لغو شود. تاریخ انتشار: 14:23 - 30 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۶۵۶

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، مسعود سلطانی‌فر در پایان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک درباره تصمیم AFC در خصوص گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به نظرم رسانه‌ها با وجود گرایشات متفاوت همدل و هم‌نظر با رویکردی مناسب کمک کردند تا به یک اجماع بزرگ و ملی در مقابله با تهدیدات ورزش کشور برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در باره تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: این اتفاق در شرایطی رخ داده که AFC یک هفته قبل از من به عنوان مسئول ورزش کشور تضمین کتبی تامین امنیت را دریافت کرد و ما هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تضمین را برای برگزاری مسابقات در امنیت کامل ارائه دادیم. نامه سازمان هواپیمایی کشوری را مبنی بر اینکه تمام پرواز‌ها از یک روال عادی برقرار است ارسال کردیم. متاسفانه به بهانه واهی نبود امنیت در کشور و تظاهرات بسیار محدودی که در برخی نقاط شاهد بودیم، حادثه‌ای که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد، عنوان کردند تیم‌ها به دلیل اینکه امنیت نیست تمایلی به حضور در ایران ندارند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در کشوری مانند فرانسه حدود یک سال است که شاهد ناآرامی و آشوب‌های خیابانی هستیم و اگر این‌طور باشد تمام مسابقات ورزشی در این کشور باید لغو شود یا در همین کشور‌های اطراف ما که در حال جنگ هستند و هر روز شاهد عملیات تروریستی هستیم، چیزی به عنوان امنیت وجود ندارد. ایران به عنوان کشوری امن مطرح است، اما ناامنی را به جامعه ورزش القا کرده‌اند.

سلطانی‌فر بیان کرد: بعد از دریافت نامه موضع‌گیری قدرتمندی از طرف وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت، به طوری که هر ۴ باشگاه تصمیم گرفتند اگر روال AFC تغییر نکند و مانع میزبانی ما شوند از این مسابقات کناره‌گیری خواهند کرد. شنبه شب مذاکره تلفنی با شیخ سلمان داشتم.

وی افزود: روز گذشته (یکشنبه) با حضور در فراکسیون ورزش گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه دادیم که آنها از این موضع‌گیری ما حمایت جدی کردند و امروز بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از این تصمیم حمایت کردند.ما این مسیر و رویکرد را با توجه به خواست مردم، ورزشکاران و هواداران ادامه خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم تغییری در رویکرد AFC ایجاد کنیم.

وزیر ورزش گفت: در یک ماه آینده میزبان ۷ رویداد بین‌المللی هستیم. در حال حاضر مسابقات جهانی کشتی پهلوانی را با حضور شرکت‌کنندگان خارجی در بجنورد برگزار می‌کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی در این خصوص گفت: از تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور استفاده کردیم به نحوی که جلسات خوبی با مسئولان وزارت امور خارجه داشتیم تا بتوانیم با کمک آنها در این تصمیم از حیثیت ورزش و فوتبال کشور دفاع کنیم.

وی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد کمیته ملی المپیک در دو سال اخیر خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در این دو سال در کمیته ملی المپیک افتاده است، از جمله در بخش شفافیت مالی و بودجه‌ای که قدم‌های خوبی برداشته شده است. در سال ۲۰۱۸ بیشترین مدال را بعد از انقلاب اسلامی در بازی‌های آسیایی جاکارتا کسب کردیم و در بازی‌های پارآسیایی هم به رتبه سوم دست پیدا کردیم.

وزیر ورزش افزود: ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک از حدود ۲ سال قبل نشست‌های مستمری را با مدیران داشته است تا عملکرد و فعالیت‌های فدراسیون‌های مختلف را مورد رصد قرار دهیم. کمک هزینه ۶ ماه اول ورزشکارانی را موفق به کسب سهمیه شده‌اند پرداخت خواهیم کرد.

سلطانی‌فر در خصوص اینکه پیش‌بینی می‌کند چه جایگاهی را در المپیک توکیو به دست بیاوریم، گفت: تنها اطمینان دارم ورزشکاران ما با تمام توان تلاش خوبی را در المپیک خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: واکنش ظریف به لغو میزبانی تیم‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترکی که با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی داشت، اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیافتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور داریم برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهور، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این افراد نمایندگان قهرمانان هستند و آنها مشکلات خود را مطرح کردند و خودمان هم نسبت به برخی از آنها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی فراهم کنیم که قهرمانان با بهترین شرایط ممکن، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک مدیران با قهرمانان کمک کند و این ارتباطات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای تسهیلات ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد، اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا یک چارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون ۶ ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان ۳۴ هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی گفت: یکی از کار‌های نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون بر عهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه است. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها مبارک سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه