Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:36:44 GMT

وزارت کشور عراق: اوضاع بغداد تحت کنترل است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۳۲۶۳

وزارت کشور عراق: اوضاع بغداد تحت کنترل است

یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد که رئیس جمهوری این کشور امروز نامزد نخست وزیری را مشخص خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد الخالدی رئیس فراکسیون موسوم به بیارق الخیر و یکی از نمایندگان پارلمان عراق امروز به السومریه گفت برهم صالح رئیس جمهوری امروز نامزد تصدی نخست وزیری را معرفی خواهد کرد.

وی افزود درباره مشخصات نامزد مورد نظر با معترضان توافق به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السومریه گزارش داد معترضان روز گذشته(یکشنبه ۲۹ دی) اعتراضات خود را در بغداد و برخی  استان‌ها تشدید کردند به طوری که برخی از آنها به بستن راه‌ها دست زدند که نیروهای امنیتی برای باز کردن راه‌ها وارد عمل شدند.

اوضاع بغداد تحت کنترل است

سرلشکر خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق امروز دوشنبه به تشریح آخرین وضعیت امنیتی بغداد و برخی استان‌ها پس از آنچه «پایان مهلت الناصریه» خوانده شده، پرداخت.

معترضان در الناصریه تهدید کرده‌اند در صورتی که خواسته‌هایشان محقق نشود، اقدامات تنش آمیز خود را افزایش خواهند داد.

المحنا به بغداد الیوم گفت وضعیت امنیتی بغداد تحت کنترل است و جاده‌ها شاهد هیچ قطعی یا بسته شدن نیست. برخی گروه‌ها تلاش کردند بزرگراه محمد القاسم و برخی راه‌های دیگر را مسدود کننند، ولی نیروهای امنیتی دخالت کرده و مانع این کار شدند . این مقام امنیتی عراق تصریح کرد حرکت خودروها در خیابان‌ها عادی است و ترافیک هم بسیار روان است.

المحنا روز گذشته گفته بود وزارت کشور هیچ گامی برای تعامل با تظاهرات کنندگان پس از تشدید اوضاعی که بغداد و برخی استان‌ها در صورت پایان مهلت مشخص شده در ذی قار ممکن است رخ دهد، اتخاذ نکرده است.

بغدادالیوم نوشت معترضان در شهر الناصریه به گروه‌های سیاسی یک هفته برای انتخاب نخست وزیر موقت مهلت داده و اعلام کردند این مهلت روز ۱۹ ژانویه پایان می‌یابد که با پایان این مهلت، شامگاه یکشنبه، معترضان در ذی قار به قطع برخی راه‌ها دست زدند و در الدیوانیه هم معترضان برخی پل‌ها را مسدود کردند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 پارلمان عراق وزارت کشور عراق عراق بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه

نیروهای امنیتی فرانسه معترضان حامی فلسطین که با افزایش جنبش دانشجویی در سراسر جهان مصمم‌تر خواستار پایان جنگ در غزه هستند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در میان معترضانی که به مناسبت روز کارگز امروز چهارشنبه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، نیروهای امنیتی فرانسه با خشونت معترضان حامی فلسطین را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

.

 

تظاهرات کنندگان در جریان اعتراض‌های گسترده امروز در پاریس خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه در جریان تظاهرات روز کارگر که با اعتراض‌های حمایت از فلسطین همراه شده بود، از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کردند.

علاوه بر درخواست‌های معترضان حامی فلسطین، هزاران تظاهرات کننده در خیابان‌های پایتخت فرانسه خواهان شرایط کاری و پرداخت‌های بهتر هستند.

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند