Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، قشر‌های مختلف مردم و دولتمردان جمهوری آذربایجان در سی‌امین سالروز حادثه ۲۰ ژانویه یاد و خاطره جان باختگان این حادثه را گرامی داشتند.

مردم با برپایی آیین‌های ویژه، قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل بر مزار قربانیان حادثه ۲۰ ژانویه، از مقام آنان تجلیل کردند.

"الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان، مقامات لشکری و کشوری، سفیران و نمایندگان رسمی کشور‌های مختلف در باکو نیز امروز همزمان با سالروز حادثه ۲۰ ژانویه در مزار جان باختگان این حادثه حاضر شدند و به آنان ادای احترام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رییس حزب اسلام جمهوری آذربایجان هم با جمعی از اعضای این حزب با حضور در مزار جان باختگان این حادثه یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشتند.

حادثه ۲۰ ژانویه سال ۱۹۹۰ میلادی یکی از خونبارترین حوادث در تاریخ معاصر جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود.

در سال ۱۹۹۰ میلادی ارتش شوروی سابق برای سرکوب اعتراضات مردمی به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و شهر‌های دیگر حمله کرد که بر اثر این حمله ۱۴۷ غیرنظامی کشته، ۷۴۴ نفر مجروح و ۸۴۱ نفر نیز بازداشت شدند.

همه ساله صد‌ها هزار نفراز مردم جمهوری آذربایجان در روز عزای عمومی ۲۰ ژانویه در خیابان «شهدا» محل دفن قربانیان این حادثه حاضر شده و با نثار گل بر مزار جانباختگان، یاد آن‌ها را گرامی می‌دارند.

روز ۲۰ ژانویه در جمهوری آذربایجان، روز عزای عمومی است و به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در گرامیداشت خاطره جان باختگان این حادثه در مناطق مختلف این کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اجباری شدن استفاده از دستگاه کارتخوان در جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از فرار مالیاتی + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان شوروی سابق الهام علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بامداد روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ در محور مرگنلر به چایپاره، دو دستگاه سواری پژو ۲۰۶ و آردی با هم برخورد و از جاده منحرف شدند.

 حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات مرگنلر شوط بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی درپاین اعلام کرد: این حادثه ۳ مصدوم و ۱ فوتی داشت که بعد از رهاسازی  و انجام اقدامات اولیه مصدومین به مرکز درمانی منتقل و فوتی حادثه تحویل مراجع ذی صلاح شد.

دیگر خبرها

  • انتقام از شوروی
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن