Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا طریقی، دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این جشنواره ادبی گفت: با وجود اینکه مهلت کمی برای شرکت در بخش ویژه جشنواره شعر فجر وجود داشت  ۴۰۰ شاعر زیر ۲۵ سال برای شرکت در این بخش  اثر فرستادند و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ اثر در این بخش برای جشنواره ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:۲۰ شاعر زیر ۲۵ سال در بخش ویژه‌ جشنواره‌ شعر فجر به مرحله‌ پایانی جشنواره راه یافتند. در بخش ویژه‌ «برخوان فارسی» ۴ نامزد دریافت جایزه‌ بخش ویژه‌ جشنواره‌ شعر فجر وجود دارد. طبیعتا، چون ارسال اثر در این بخش وجود داشت و کسانی که در این بخش شرکت کردند خودشان برای شرکت در جشنواره فرم پر کردند و  اثر فرستادند، هیچ یک از شرکت کنندگان در بخش ویژه‌ جشنواره‌ شعر فجر از شرکت در این جشنواره انصراف ندادند.

او افزود: شاید به دلیل اینکه شاعران زیر ۲۵  سال که در جشنواره شعر فجر سنشان کم و از هیاهو‌های فضای مجازی دور هستند از جشنواره شعر فجر انصراف ندادند.

وی افزود:کسانی که از حضور در جشنواره‌ شعر فجر انصراف می‌دهند انصرافشان بی معناست، چون باید یا داور جشنواره باشند یا  جزء نامزد‌ها و برندگان این جشنواره ادبی باشند اینکه هیچ یک از این‌ها نباشندو از جشنواره‌ شعر فجر انصراف بدهند، بی معناست؛ باید مشخص شود این افراد دقیقا از چه چیزی انصراف داده اند چرا که  نامزد‌های جشنواره بین المللی شعر فجر مشخص نشده اند.

دبیر بخش ویژه‌ جشنواره شعر فجر درباره کسانی که در صفحه خود در فضای مجازی اعلام کرده اند که جزء نامزد‌های جشنواره شعر فجر هستند، و به دلیل این اتفاقات انصراف می دهند، بیان کرد: تا آنجایی که من دیدم کتاب‌های این افراد در لیست ۵۰ کتاب نهایی بود و قرار است یک دهم این افراد نامزد نهایی جشنواره شعر فجر شوند که هنوز نامزد‌های نهایی جشنواره شعر فجر مشخص نشده اند.

طریقی ادامه داد: تاریخ دقیق برگزاری اختتامیه‌ جشنواره بین المللی شعر فجر در یکی دو روز آینده مشخص می‌شود،هم اکنون  رایزنی‌ها انجام می‌شود، به احترام مردم سیستان و بلوچستان که دچار سیل شده اند اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات جشنواره شعر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود