Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@06:15:45 GMT

جهش بورس های جهانی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۳۶۷

جهش بورس های جهانی ادامه دارد

پول نیوز - اکثر شاخص های مهم بورسی در جهان در ابتدای هفته معاملات خودرا با جهش آغاز کردند.

 

به گزارش پول نیوز،  به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت. پس از تهدید کره شمالی به خروج کامل از مذاکرات خلع سلاح هسته ای، مقامات آمریکایی از این کشور خواسته‌اند تا به مذاکرات باز گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال پس از آن‌که وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی غیرمنتظره، دو شرکت کره ای را به اتهام ارسال نیروی کار از کره شمالی به کشورهای خارجی تحریم کرد؛ رهبر کره شمالی سفیر سابق این کشور در انگلیس را به سمت وزیر خارجه منصوب کرد و برخی از کارشناسان این اقدام را در راستای اتخاذ موضع سرسختانه‌تر از سوی کره شمالی ارزیابی می کنند.

 

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۲۲ درصدی تا سطح ۲۴ هزار و ۹۳.۲۴ واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۵۹ درصدی به ۲۸ هزار و ۸۸۵.۱۰ واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با صعود ۰.۴۵ درصدی در سطح ۴۱۷۳.۳۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۰۷۹.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.


در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱۷ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و ۳۴۸.۱۰ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۳۹ درصد افزایش تا سطح ۳۳۲۹.۶۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۳۴ درصدی در سطح ۹۳۸۸.۹۵ واحدی بسته شد.

 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۸۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۶۵۴.۷۶ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش۱.۳۲ درصدی در سطح ۶۱۰۰.۷۲ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۷۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۵۲۶.۱۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۱۴ درصد بالا رفت و به ۹۶۸۱.۳۰ واحد رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت پول نیوز بورس آسیا بورس اروپا خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳