Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جریان مصاحبه خبری با واحد خبر صدا و سیمای مرکز مهاباد از رسمی شدن مرز گیله سردشت در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با احتساب دارابودن شبکه راههای ارتباطی به طول ۱۲‌کیلومتر و 6 مرز پایانه مرزی زمینی یکی از استان های مهم‌ترین بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ارسلان شکری با اشاره به انجام برنامه ریزی های لازم جهت تجهیز و ساخت مرز جدید رسمی کیله سردشت ادامه داد: در حال حاضر 36 هزار راننده ناوگان باری و مسافری دارای کارت هوشمند در استان فعالیت دارند و بیش از 17 هزار کامیون دارای کارت هوشمند در بخش باری استان، 650 اتوبوس، یک هزار و صد مینی بوس و یک هزار سواری در ناوگان حمل و نقل استان فعال هستند.  وی درخصوص گردشگری بودن استان با توجه به مرزی بودن منطقه یادآور شد: طی ده ماه سال جاری نزدیک به 10 میلیون نفر تردد از پایانه های مرزی استان ثبت شده است که بیشترین تردد مرتبط به پایانه مرزی بازرگان بوده و به لحاظ ترانزیتی یک دهم ترانزیت کل کشور نیز از طریق این پایانه مرزی انجام می شود.  وی با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی گفت: بخشی از کنترل ها توسط زیر بخش های معاونت حمل و نقل اداره کل بصورت دوره ای و بخشی نیز توسط مدیران معاینه فنی بصورت مستمر و دروازه ای با پلیس راه انجام می شود که شاخصه هایی منجمله ساییدگی لاستیک ، شکسته شدن و یا انحصار نور در شیشه ، وضعیت صندلی و وضعیت جعبه کمک های اولیه در مراکز معاینه فنی بررسی می شود. شکری از سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بار براساس پیمایش گفت: تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت بار از اول بهمن ماه سال جاری براساس پیمایش ثبت شده در بارنامه خواهد بود و با توجه به اینکه مقرر گردیده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذیرد، لذا کلیه رانندگان و مالکین وانت بار برای فعالیت در جاده های برون شهری بایستی اسناد حمل وانت بار شامل کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه به همراه داشته باشند و در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.  شکری از استقرار 68 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و متذکرشد: 30 راهدارخانه ثابت 15 مرکزی و 23 استیجاری ای سیار محوری در استان وجود دارد که بیش از 45 هزار تن ماسه و نمک در این راهدار خانه ها برای پاکسازی راهها در ایام برفی ذخیره شده و همچنین عملیات راهداری زمستانی با 420 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با حدود 900 نفر پرسنل آماده خدمت رسانی به مردم عزیز هستند. وی در خصوص اجرای طرح ابرار برای آسفالت راههای روستایی گفت: این طرح از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزیر محترم تاکید شده است،سهم استان آذربایجان غربی 400 کیلومتر بوده و هم اکنون نیز 150 کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت بوده و در حدود 15 کیلومتر آسفالت شده است مابقی نیز بعد از بهتر شدن وضعیت جوی عملیاتی خواهد شد. این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: شماره تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راههای استان بصورت شبانه روزی و 30 خط هم زمان بهترین مرجع برای اطلاع از وضعیت جوی و تردد در محورهای استان بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان و هم استانی های عزیز در خصوص وضعیت جاده ای استان است.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه